wie ging er met jullie mee naar de 20 weken echo

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ilonaganzeboer, 11 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.361
    113
    Vrouw
    Ik heb 2 termijnecho's gehad (omdat de eerste wat te vroeg bleek), en bij de 2e heb ik mijn moeder meegenomen omdat ze dat heel leuk vond en mijn vriend niet kon. Verder zijn de echo's echt prive vind ik, en gaat dus alleen mijn vriend mee (en evt Y als we geen oppas hebben, maar dat mag hier ook niet bij de 20-weken echo), zelfs bij de pretecho/geslachtsbepaling overmorgen. De foto's laten we natuurlijk wel aan iedereen zien die erom vraagt..;)

2. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Ik vond de 20-weken echo echt geen leuke echo!! Ze was 30 minuten lang van alles aan het meten enzo en hebben maar een paar minuutjes echt voor de 'leuk' gekeken!

Familie gaat hier niet mee naar de officiële echo's, alleen naar pretecho's. Ik had er echt niet aan moeten denken dat er iemand anders dan mijn man bij was, vond het helemaal niet leuk!

3. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Omdat het een medische echo is gaat alleen mijn man mee. Er kan ook iets negatiefs geconstateerd worden en dan heb ik geen behoefte aan pottenkijkers.

4. ilonaganzeboer

ilonaganzeboer Actief lid

22 apr 2013
    364
    1
    18
    Dedemsvaart
    Ben ik dan zo raar?

Ik wil juist mijn moeder en schoonmoeder mee dat als er iets is wat we niet verwachten dat ik steun heb

En omdat we een 13 weken echo hebben gehad en ze daar zeiden dat ze precies dezelfde dingen zien als met 20 weken dat dit dus voor ons een soort extra pretecho was

maar ik ben wel heel blij met alle reacties ;)

5. LittleDove

23 jun 2014
    13
    15
    3
    Huisvrouw
    Nee hoor, jij bent niet raar. Bij mij was mijn moeder mee omdat mijn man in het buitenland zat. Bovendien heb je al een meer uitgebreide check gehad dan de meesten hier, wat de situatie ook anders maakt. Kun je niet vantevoren even bellen om er naar te vragen? (Ik vertrouwde er wel op dat mijn moeder even weg zou kijken, maar je weet het niet he). Gewoon vragen of ze het ook niet in beeld willen brengen, of in plaats van wegkijken vragen of je moeder en schoonmoeder voor dat laatste dingetje even op de gang kunnen wachten (en dan zelf natuurlijk ook wegkijken he ;)).

6. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Bij beide kids alleen mijn man erbij gehad. Overigens bij alle echo's (had ze om de 2 wkn) was ik of alleen of samen met man, op 1 na, ik moest naar de spoedpost ivm hoge bloeddruk. Mijn schoonmoeder heeft me gebracht en toen ik hoorde dat ik nog een echo kreeg heb ik haar erbij geroepen.
    De echo's die ik had waren allemaal medische echo's op 1 na, een 3-d echo, maar die wilde ik graag samen met mijn man beleven.

7. BlijEi

BlijEi Bekend lid

27 sep 2014
    657
    0
    16
    Where the heart is
    Dat is feitelijk onwaar. Wij hebben inmiddels verschillende echo's gehad in een universitair ziekenhuis, maar bepaalde zaken (zoals hartafwijkingen) zijn echt pas bij de 20 weken echo te constateren (soms zelfs dan nog niet eens), omdat het hartje met 12/13wk nog maar de grootte heeft van een rijstkorrel, aldus de professor. Ze kunnen vanaf die termijn veel meer zien omdat het kindje dan veel groter is.

Ik kan me haast niet voorstellen dan een echoscopist dit gezegd heeft... lijkt me dat je dat verkeerd begrepen hebt.

8. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Nee hoor je bent niet raar. Fijn dat je een goede band met je moeder en schoonmoeder hebt. Ik geloof trouwens alleen nooit dat ze met 13 weken evenveel kunnen zien als met 20 weken het kindje goeit en ontwikkeld zich in die 7 weken toch wel verder.
    Over het per ongeluk zien. Wij gingen voor een echo met ons zoontje, wij wilde gelukkig wel het geslacht weten, maar het eerste wat in beeld kwam was heel duidelijk zijn piemeltje. (ook voor ons leken ;)) Dus ja als er meer mensen mee kijken is de kans vast groter dat er iemand per ongeluk wat ziet.

9. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Naar alle medische echo's is mijn man meegegaan, niemand anders en ook niet alleen. Verder een aantal 'pretecho's' gehad, zoals een geslachtsbepaling waar mijn ouders bij waren en ook nog 3D-echo's waar mijn zusjes bij waren.

De 20w echo vond ik erg spannend. Is toch het moment waarop ze alle belangrijke punten nalopen.

10. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    Alle medische echo's, dus in het ZH, ik ben de eerste weken bij de gyn geweest, ging mijn man mee. De eerste pretecho voor de geslachtsbepaling zijn mijn zusje en zwager ook meegeweest. En we hebben een pretecho 3d/4d laten maken toen ik ongeveer 28 weken zwanger was, hier was mijn schoonmoeder, mijn ouders en mijn zusje en zwager mee.

Liefs,

11. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Natuurlijk moet je zelf weten wat je doet. Misschien kun je uit de reacties wel wat dingen uitfilteren die je aan het nadenken zetten.

Ik had tijdens mijn ziekenhuisopname twee weken geleden ook onverwachts een uitgebreide medische echo. Mijn man kon het niet redden er op tijd bij te zijn, maar gelukkig waren mijn ouders op bezoek. Ik moet er wel bij zeggen dat ik niet voor de lol naar die echo ging en dat mijn ouders mijn steun en toeverlaat zijn.
    Gelukkig was alles goed, zagen we de kleine zelfs in 3d en was het achteraf een hele bijzondere ervaring die ik met mijn ouders heb mogen delen.
    Echter, als ik dit vooraf had geweten was gewoon mijn man meegegaan.

12. Babystew

Babystew Niet meer actief

Beide keren ben ik samen met mijn man geweest. Bij mijn eerste zwangerschap heb ik met 28 wk een pretecho laten doen en daar waren mijn ouders, broer en schoonzus toen bij. Verder eigenlijk altijd alleen of samen met mijn man naar echo's geweest.

13. Minimi12

Minimi12 Actief lid

8 sep 2013
    354
    0
    16
    Nog even een reacties ik snap van vele wel dat ze de ouders of schoonfamilie er niet bij willen hebben. Maar wat jij heb heb ik ook wel. Toevallig gaat me schoonzus al mee anders leek het me ook leuk als me ma meeging...

Als er wat slechts uitkomt deel je dit erna toch wel met de dichtstbijzijnde mensen om je heen.

14. Ansji

Ansji Niet meer actief

#34 Ansji, 11 feb 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 feb 2015
    Alleen mijn man was erbij, 20 weken echo is een medische echo. Meerdere mensen aanwezig bij deze echo word vaak niet op prijs gesteld!

Als je meerdere mensen er graag bij wilt hebben, misschien een idee om een pretecho te plannen? Die zijn vaak ook gezelliger.

15. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Ik vind persoonlijk dat je hiervoor je partner mee kan nemen.. En als die niet kan dan neem je iemand mee waar je je fijn bij voelt. Maar ik zou niet de hele familie mee gaan nemen.
    Het is geen pret echo!
    Het is een medische echo

16. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Idem!

17. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Alleen mijn man. Ik vind het veel te intiem om iemand anders mee te nemen. Dat is echt van ons samen. Maar stel dat ik om medische redenen een (spannende) echo zou moeten laten maken en mijn man kon er niet bij zijn, dan zou ik mijn zus meenemen.

18. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Medische echo, dus alleen partner. Vind het persoonlijk "raar" dat je anderen meeneemt.
    Ik had persoonlijk, als wij slecht nieuws hadden gehoord, dat toch echt eerst met mijn man willen verwerken, alvorens de hele familie ingelicht zou worden.

het is geen pret-echo. Volgens mij mocht het ook niet eens bij ons in het ziekenhuis.

19. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik weet niet wie dat gezegd heeft, maar die 20 weken echo is er ook niet voor niets op die termijn. Met 13 weken zie je echt geen hartkamers, zijn de niertjes niet echt goed zichtbaar e.d. Ik denk iid echt dat je of verkeerd bent voorgelicht of het verkeerd hebt begrepen. de 20 weken echo is GEEN extra pretecho.

20. rara

rara Actief lid

26 jul 2012
    297
    0
    0
    werk, account manager
    Noord nederland
    Hier ook alleen mijn man, idd zoals vele voor mij ook aangaven medische echo.
    Bij het maken voor een afspraak duidelijk te horen gekregen dat ze het niet op prijs stellen dat er meer mensen meekomen en kinderen ook niet. Wij hebben hier rekening mee gehouden. Ik denk ook dat 13 weken echo anders is dan 20 weken.

Deel Deze Pagina