wie ging er met jullie mee naar de 20 weken echo

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ilonaganzeboer, 11 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Missladybug

Missladybug Niet meer actief

Alleen mijn man was erbij en dat vind ik niet meer dan normaal bij een medische echo.
    Eerlijk gezegd vind ik het nogal vreemd om anderen mee te nemen.
    En de 20 weken echo is zeker geen extra pretecho.

2. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Alleen mijn partner.

3. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    De 20 weken echo is geen pretecho als je 13 weken echo er goed uit zag. Een 20 weken echo is sowieso geen pretecho.

Ik heb de 13 weken echo ook gehad en er werd mij benadrukt dat het er voor alsnog goed uit zag. En dat met 20 weken er nog meer te zien zou zijn.
    Dit klopt ook. Want de afwijkingen die waren gevonden met de 20 weken echo van mijn dochter (inmiddels 3) waren nooit gevonden op de 13 weken echo.

Ik ben alleen met mijn man gegaan. Ik wil eerst geluk en verdriet met hem delen alvorens ik het met verdere familie deel.
    Familie heb ik wel meegenomen naar een pretecho met 28 weken.

4. flowersoflove

flowersoflove Bekend lid

15 nov 2013
    811
    0
    16
    Kinderopvang
    Ik was alleen met mijn partner, we hadden de 20 weken echo in het ziekenhuis, en een paar weken daar voor hadden we al een geslachtsbepaling gedaan.

5. Malika1989

Malika1989 Bekend lid

19 feb 2014
    815
    59
    28
    Vrouw
    Thuisblijfmoeder
    Zuid-Holland
    Ik ging alleen.. ml moest werken.

6. MamaPrinsesje

MamaPrinsesje Actief lid

5 nov 2014
    245
    0
    0
    NULL
    NULL
    Alleen m'n man. Vind het zo een intiem moment. Wil daar niemand bij hebben.

7. kwebbel1984

kwebbel1984 Fanatiek lid

30 okt 2012
    1.027
    0
    0
    Bij onze dochter(oudste) is mijn zus mee geweest.
    Bij onze zoon/dochter was mijn moeder gelukkig mee. Beide keren moest man werken en dacht van o leuk we gaan het geslacht bekijken. Ben blij dat m'n moeder er toen was want bij m'n tweeling was het niet goed bij mijn dochter.

Nu hebben we meteen in Nijmegen de 20 weken echo ipv ons eigen zh. Nu gaat man wel mee en weet ik dat het GEEN pretecho is dus wil ik niemand anders mee hebben dan mijn man.

8. Itisuptome

Itisuptome Actief lid

12 dec 2014
    304
    0
    0
    M'n schoonmoeder gaat mee, we weten al dat het een meisje wordt. M'n moeder is al met eerdere echo's mee geweest.

9. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    #69 Baileyy, 12 feb 2015
    Laatst bewerkt: 12 feb 2015
    Het is geen pretecho, het is een serieuze medische echo waarbij je ook slecht nieuws zou kunnen krijgen. Bij ons werd het afgeraden om iemand anders dan je partner óf een begeleider indien je partner niet mee kon mee te nemen.
    De 20 weken echo is een medische echo. Dan neem je geen anderen mee naar toe die het leuk vinden. Je kan ook slecht nieuws krijgen, realiseer je je dat wel?
    Ik heb ook veel echo's gehad, dat zegt niks. De 20 weken echo blijft altijd een medische echo.
    Ik heb met 16 weken een echo gehad en daarvoor ook veel echo's. Alles leek goed. Tot de 20 weken echo, daar was wel wat op te zien..
    Sommige dingen zijn pas te zien met 20 weken zoals hartafwijkingen, daarom ook die termijn.
    Dus ga alleen met je man/vriend en plan voor week 24 ofzo een pretecho in. Is toch veel leuker.
    Ik snap dat je je schoonmoeder en moeder ook als steun wilt hebben. Maar dat kan ook als je buiten staat en ze opbelt.
    Slecht nieuws is echt niet prettig verwerken met zijn vieren.

Lijkt me overigens voor degene die de echo maakt ook heel vervelend zoveel mensen erbij. Bij ons mocht dat niet eens.

Verder vind ik het niet de rol van je schoonmoeder en moeder om toch te zeggen dat ze het geslacht willen weten. Bij een pretecho bureau kan je dit ok aangeven. Dit zijn ook veel mooiere echo's waar iedereen vragen mag stellen en de baby uitgebreid mag bewonderen.

10. Floddertje123

Floddertje123 Bekend lid

12 jun 2014
    915
    0
    16
    Overijssel
    Ik had alleen mijn vriend mee, mocht hij echt niet gekund hebben dan zou ik mijn moeder mee hebben genomen maar ik vind een medische echo niet iets voor een hele groep.

Ik vind het ook wel raar dat ze jou gezegd hebben dat je de 20 weken echo als pretecho kan zien, ik had nog een echo met 17 weken waar ze veel nagekeken heeft maar zelfs toen benadrukte ze nog dat ze met die termijn alles niet zo goed kunnen zien als met 20 weken, met 13 weken kan ik mij dat helemaal niet voorstellen. Met mijn 12 weken echo keken ze eigenlijk alleen of het hartje klopte.
    Begrijp mij niet verkeerd, ik hoop dat alles goed is hoor! Ik hoop gewoon dat je wel inziet dat er toch nog onverwachte dingen te zien kunnen zijn.

11. Lindsey89

Lindsey89 Bekend lid

30 sep 2012
    559
    101
    43
    Bij mij is ook alleen mijn man meegeweest omdat er toch veel afhangt van de echo.
    ik vindt het ook vreemd dat jij dit als een pretecho ziet omdat je de 13 weken echo(?) al hebt gehad.
    met 13 weken zien ze nog lang niet alles..

12. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113

Nou geloof me, een 20 wk echo is absoluut geen pret echo!

Hier ook alle keren samen met mijn man.
    het is niet "even leuk baby kijken "
    Je kindje word van top tot teen gecontroleerd of alles goed aangelegd is en je kindje gezond is

13. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    bij mij gaat mijn man mee omdat ik deze nog graag alleen met hem wil delen. voor als het goed is maar ook voor als het fout is. We hebben beide vrij die dag dus kunnen dan meteen gaan shoppen als het wel goed is maar ook samen zijn als het niet goed is. De laatste echo die we hebben gehad was met 13 weken en toen leek alles goed te zijn en dat zal nu (hoop ik) ook zijn maar voor de zekerheid dus maar met zn tweeën.
    als hij niet meer had gekund oid dan had ik mijn moeder erbij willen hebben omdat ik een erg goede band met haar heb. Sowieso zal ik die vast en zeker ook meteen bellen als de echo voorbij is :) dat heb ik de vorige keren ook gedaan.

Wel wil ik graag een pretecho en dan vraag ik mijn moeder misschien wel mee. Tot nu toe hebben ze alleen de dvd gezien van de echo's (krijgen deze standaard erbij met elke echo)

Je moet doen wat je zelf prettig vind. Zo raar vind ik het niet dat je moeder erbij is (als je een goeie band hebt). Persoonlijk zou ik mijn schoonmoeder er bijvoorbeeld niet bij wijlen hebben omdat ik daar niet zo een goeie band mee heb.

14. AnnevandePol

AnnevandePol Bekend lid

13 jul 2014
    806
    229
    43
    Vrouw
    Haarlem
    Hier ook alleen mijn man. Zoals iedereen al zegt; het is geen pretecho.
    Ik snap ook niet waarom je iemand anders mee zou nemen. Het is niet leuk "baby kijken", en voor anderen dus niet eens echt leuk om te bekijken. Plan dan een extra pretecho om gezellig te gaan kijken.

15. ijsje82

ijsje82 Actief lid

8 jan 2014
    470
    3
    18
    Alleen mijn vriend was er bij.
    ik kreeg wel een heel pakket echo foto's en 3d echo van het gezichtje en een usb stick van de hele echo mee.
    Die heb ik later iedereen laten zien.
    ik vind dat bij een medische echo geen anderen horen.

16. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik ga alleen, want ik ben alleenstaand. Op een later moment ga ik voor een pretecho en dan gaan m'n moeder, zus én dochter mee :) Maar de 20weken echo doe ik gewoon echt in mn eentje, hoef ik niemand bij te hebben.

17. tdw

tdw Niet meer actief

Bij ons mag er niemand anders mee, zelfs onze dochter niet alleen de partner mag mee ook om dezelfde reden die bijna iedereen hier aangeeft: het is geen pret echo he...

18. josa90

josa90 Actief lid

24 feb 2013
    383
    25
    28
    pedagogisch medewerkster op een kinderdagverblijf
    Bij ons mag je maar met maximaal twee personen komen en had het ook niet anders gewild.

19. Zeilboot

Zeilboot Actief lid

8 okt 2013
    409
    26
    28
    NULL
    NULL
    Alleen ik zelf. M'n man kon niet mee. Bij ons mag je niet eens kinderen meenemen. En maximaal 2 personen. En duidelijk aangeven dat je niet wil weten wat het wordt. Ik moest daardoor 3x m'n ogen dichtdoen.

20. Lady Flower

Lady Flower Fanatiek lid

2 nov 2011
    1.055
    0
    0
    Bij de 20 weken echo...mijn man! Oh wat is dat een spannende echo, ik had er niemand anders bij gewild!

Deel Deze Pagina