wie haalt babykamer uit elkaar? verkocht op mp

Discussie in 'De lounge' gestart door jetje86, 4 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Meestal blijft het spul gewoon in elkaar staan tijdens vervoer, als jullie dan een bus tot beschikking stellen vind ik 50 euro vervoerskosten superredelijk!

2. wheelie

wheelie Bekend lid

11 apr 2013
    782
    0
    0
    ik zou het even met de kopers bespreken

3. jetje86

jetje86 Actief lid

3 jul 2011
    454
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je voor je reactie. Zelf zou ik dit als koper ook heel fijn vinden. Maar goed om even te peilen, hoe anderen hierover denken.

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik zou het even overleggen en voorstellen het samen te doen. Dan is het zo klaar en voordeel is ook dat de kopers meteen weten hoe ze het thuis weer in elkaar kunnen zetten.

5. Mrs Blossom

Mrs Blossom Bekend lid

12 jun 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben dit gewoon bij het bekijken van de kamer besproken met de oude eigenaren. Zij hebben de kamer uit elkaar gehaald voor zover het nodig was om de meubels van hun eigen trap af te krijgen. Wij hebben vervolgens nog wat extra uit elkaar gehaald om het onze eigen trap weer op te krijgen (smallere trap). Vervoer hebben we wel zelf geregeld.

6. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.276
    10
    38
    Ik zou het gewoon even aan de kopers vragen :) Misschien willen ze hem compleet in elkaar zien voor ze hem meenemen.

7. Jurassic

Jurassic Actief lid

13 jan 2014
    475
    68
    28
    Mooie kamer!! Gaat iemand heel blij van worden. Eerlijk gezegd heb ik hier ook nog nooit over nagedacht. Toen wij onze kamer ophaalden was alleen het bedje uit. elkaar. De rest hebben mijn man samen met die man gesjouwd en geschroefd. Was geen probleem, super lieve mensen ook trouwens. Maar bezorgen voor €50, als mij dat was aangeboden had ik het zeker gedaan!

8. MamaZH

MamaZH Actief lid

4 mrt 2014
    360
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou dat bezorgen aanbieden. Dan hoeven ze het ook niet in elkaar te zetten. Ik zou er wel 50 euro voor over hebben.

9. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Meestal lost het van zelf op.

Hij staat nu nog in elkaar willen ze hem compleet zien ja lijkt mij handig. En samen uit elkaar halen klinkt sociaal.
    De meeste mensen willen geen extra euro meer uit geven voor een busje meestal hebben ze zelf kennissen in hun omgeving die ze vragen om te rijden. Iedereen kent wel iemand met een aanhanger of busje. En dan is een tientje vaak genoeg voor de benzine vijftig euro zal ik er nooit aan uit geven. Ja uit gepakt en boven gezet.

Doe het samen en dan is het socialer. En je hebt hem iets te goedkoop te koop gezet en ik denk en je zegt het zelf ook al daar zit de meeste pijn. Afscheidnemen van iets wat heel duur was is niet de reden de reden is dat er twee kinderen van je in gelegen hebben. Koester de foto.s

10. Cabb

Cabb Niet meer actief

Als ik iets koop via Marktplaats ga ik ervanuit dat ik het zelf uit elkaar moet halen en zelf moet sjouwen. Mocht dat niet mogelijk zijn(nu ik zwanger ben bijvoorbeeld) vraag ik aan de verkoper of hun kunnen en willen helpen.

Daarentegen als ik zelf iets verkoop via Marktplaats heb ik tot nu toe eigenlijk altijd gezorgd dat het in de hal gedemonteerd klaar staat. Vind het maar niks als vreemde mensen mijn huis in komen en daar nog weet ik veel hoe lang bezig zijn en misschien wel mijn spullen beschadigen bij het sjouwen. Laatst had ik een vent aan de deur voor een ladekastje, ladekastje was makkelijk in je eentje te tillen en het stond al in de hal dus dat was lekker makkelijk, bleek die man deels halfzijdig verlamd was en met een stok liep, die vroeg of ik het even in zijn auto kon tillen, nou echt niet met mijn zwangere buik. Uiteindelijk hebben we het met zijn 2en gedaan omdat het hem in zijn eentje echt niet zou lukken maar vond dat wel heel erg brutaal... Als hij het vantevoren nou even gevraagd had had ik hem op een dag laten komen dat mijn vent thuis was.

Onze babykamer hebben we ook via Marktplaats, omdat ik al zwanger was regeld met die vrouw dat onze mannen het samen uit elkaar zouden halen, wij hebben geen auto met trekhaak en hun hadden een aanhanger dus hij zou het wel even brengen voor 25 euro extra. Haar man vond het niet nodig om de meubels uit elkaar te halen maar ze waren zo zwaar en groot dat daardoor hun trap en deurposten deels beschadigd waren, sja daar kunnen wij dan ook niets aan doen. Uiteindelijk hebben wij de meubels in onze gang alsnog uit elkaar gehaald omdat in 1 deel naar boven gewoon eigenlijk te gek was qua gewicht en grootte.

11. jetje86

jetje86 Actief lid

3 jul 2011
    454
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zeker waar! Als het nou om een koelkast ging, idd, neem mee! Maar nu een heel gehannis om iets kwijt re raken waar zo veel gevoel in zit.

Heb het kamertje nog even heel goed geinspecteerd. Ledikant uit elkaar = appeltje eitje, maar de commode en de kast, ik word er helaas zelf echt geen wijs uit. Zit echt met duizenden schroefjes en nietjes in elkaar. Ik word opeens een beetje bang dat deze wel in elkaar moeten blijven staan. Is hier zo in elkaar gezet door Babypark, dus mis de ervaring ook.

12. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Als ik zelf een kamertje via Marktplaats zou kopen, zou ik hem niet eens uit elkaar halen. Vaak wordt een meubelstuk er niet beter van... En als koper wil je hem toch ook in elkaar zien lijkt me.
    Ik zou even overleggen wat ze zelf willen. En als ze hem toch uit elkaar willen halen, dan zou ik even helpen.

13. minon

minon Niet meer actief

Wij hebben kamertje ook via mp gekocht. Eerste instantie wezen kijken en een week later konden we het ophalen (ze hadden de nieuwe kamer pas na een week) Toen stond alles uit elkaar beneden in de garage bij die mensen. Commode was in elkaar nog die paste zo door het trapgat met de lades eruit dan. Wij hadden zelf een aanhanger meegenomen om alles mee te nemen.

14. Haasje83

Haasje83 Bekend lid

30 mrt 2009
    654
    0
    0
    Amsterdam
    Het kamertje dat ik voor mijn dochtertje had gekocht stond al helemaal compleet en nog in elkaar beneden. Even bekeken en toen in het geheel meegenomen. Konden het thuis dus meteen leuk neerzetten en gaan inrichten (ideaal met de nesteldrang!).

Laat de keuze aan hun, als ze een groot busje bij zich hebben willen ze het misschien wel helemaal niet uit elkaar halen?! (Moet het alleen wel in het geheel naar beneden kunnen.)
    Meubeltjes worden er vaak niet beter op als je het uit elkaar gaat halen. En als het al uit elkaar is gehaald terwijl je er niet bij was, moet je thuis gaan bedenken hoe het precies in elkaar zat....

15. rums

rums Niet meer actief

Ik zou het als verkoper zelf uit elkaar willen halen en beneden zetten.
    Voordat ze je de gang/overloop e.d. beschadigen.

16. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Toen wij een grote kast hadden verkocht hebben we m eerst in elkaar laten staan zodat men m kon bekijken.
    Daarna heeft mijn man, samen met de koper t uit elkaar gehaald en naar de bus gebracht.
    Kleine moeite.. Mijn man wist hoe die uit elkaar moest en de koper wist gelijk hoe het weer in elkaar moet.
    Ik heb ondertussen een kop koffie gedronken met zijn vrouw. Was nog best gezellig;)

17. Aszz

Aszz Niet meer actief

Onze babykamer heb ik niet uit gehaald toen ik hem had verkocht.
    De mensen hadden een aanhanger meegenomen en alles kon in 1 keer op de kar.

18. Maud85

Maud85 Actief lid

14 aug 2011
    343
    0
    16
    Toen wij onze babykamer kochten via Marktplaats hebben wij hem samen met de verkopers uit elkaar gehaald en in onze aanhangwagen geladen.

19. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    wij hebben onze babykamer ook via mp gekocht. daar bij de verkoper zelf uit elkaar gehaald, mijn man vind dat wel zo prettig zodat hij weet hoe het in elkaar zat. ligt ook aan of de verkoper dat geen punt vind dat je een uurtje bezig bent in hun huis. ook andere dingen via marktplaats gekocht en ook tot nu toe zelf uit elkaar gehaald en gesjouwd. maar als je liever niet hebt dat de koper in jouw huis bezig is ja dan zul je t zelf als verkoper uit elkaar moeten halen.

20. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Bij ons namen ze het zo in z'n geheel mee. Groot busje, geloof ik. En waren ook echt wel grote, zware spullen. Zou het iig niet van te voren uit elkaar halen. Meestal willen ze het toch nog even in elkaar zien.

Verder laat ik het ze altijd zelf uit elkaar halen, na ontvangst v/h geld. Mochten ze zelf iets slopen tijdens het uit elkaar halen, dan is het niet meer mijn 'probleem'. Ik heb dat dus serieus gehad. Met een Ikea kast. Gingen ze 'm (hardhandig) uit elkaar halen, trokken ze zo lade stuk. Hun schuld, en gelukkig zagen ze dat zelf ook zo...

Verder klinkt 500 voor een kamer van 3000 euro wel erg weinig. Staat hij zo in de weg, dat je 'm voor die prijs weg doet? Onze kamer was nieuw 800 euro, zag er nog goed uit, etc, en ging weg voor 500 euro.

Deel Deze Pagina