Baby 6 mnd onvoorspelbaar in gedrag

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Konijntje1985, 23 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Konijntje1985

Konijntje1985 Actief lid

28 feb 2013
    201
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is nu zes maanden en ik vind zijn gedrag erg onvoorspelbaar. Het is echt jantje huilt jantje lacht. Vanmiddag begon hij opeens heel erg te huilen, hij leek echt overstuur en tien minuten laten zit hij weer te lachen en vrolijk te brabbelen. Zo gaat het de hele dag door.

Vanaf het begin heb ik al het idee dat mijn zoontje best veel huilt maar ik weet natuurlijk niet wat normaal is. Rond 4/5 maanden had hij opeens een paar zeer vrolijke dagen. Ik dacht; he he we zijn dr. Nu wordt het makkelijker. Maar na een paar dagen kwam toch zijn wisselende humeur weer naar voren. Nu hebben we heel af en toe zo'n heel makkelijke dag maar de rest van de dagen wisselt het de hele dag door. Ik snap echt niet hoe dit kan.

Ik merk dat ik hierdoor de hele dag op scherp sta; gaat hij huilen of is hij vrolijk? Hoe lang blijft hij zo vrolijk? Moet ik juist naar hem kijken en lachen of wordt hij dan weer verdrietig en kan ik hem beter met rust laten enz. enz. Ik vind het ook moeilijk om de deur uit te gaan of mensen uit te nodigen omdat ik nooit weet hoe hij zal zijn. Laatst had hij een superdag waardoor ik besloot om bij een vriendin op de thee te gaan. Is hij daar opeens weer erg jengelig :(

Wie herkent dit??

2. Rosa2

Rosa2 Lid

3 mrt 2011
    71
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik denk dat dit heel normaal gedrag van een kind van 6 maanden is. Ze kunnen niet praten, dus de enige manier om zich uit te drukken is huilen en lachen uiteraard ook.

Mijn dochter is 18 maanden en kan uit het niets ook ineens huilen, dat je denkt waar komt dit in eens vandaan. Soms zijn het kleine dingen.

Dus niet druk maken, gewoon laten gebeuren. En het fijne is, het kan ook ineens weer overgaan in lachen!

3. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik vind het ook vrij normaal klinken hoor, mijn dochter was op die leeftijd niet anders. Nu is ze over het algemeen wel voorspelbaar, maar nog steeds af en toe van die wisselvallige dagen.

4. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Hoe slaapt hij overdag?
    Als mijn zoon slecht heeft geslapen is hij ook wisselvallig gehumeurd. Na anderhalf uur wakker zijn moet hij ook altijd echt weer slapen. Gebeurt dit niet, dan is het hommeles!

5. Delta

Delta Niet meer actief

Heel normaal inderdaad, mijn dochter heeft de eerste 4 maanden alleen maar gehuild, daarna werd het minder. En nu is het ook nog wisselvallig, maar over het algemeen is ze heeeel vrolijk :)
    Komt goed.

6. Konijntje1985

Konijntje1985 Actief lid

28 feb 2013
    201
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nou hier kan het op dit moment inderdaad aan liggen. Hij sliep altijd goed 's ochtends (anderhalf uur), 's middags (2 uur) en begin van de avond nog drie kwartier. Sinds kort slaapt hij 's ochtends amper nog! Hij lijkt moe maar wanneer ik hem dan op bed leg kost het me eerst heel veel moeite om hem in slaap te krijgen en vervolgens is hij na 20 minuten weer wakker! Hierdoor slaapt hij 's middags wel langer maar toch zit hij niet in een lekker ritme.

7. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Konijntje, misschien kun je proberen over te stappen op 2 langere slaapjes overdag? Dus het derde slaapje van driekwartier weg laten en dan de tijden iets verschuiven? (mijn dochter ging met 6 maanden over naar 2 slaapjes en met 11 maanden naar 1 slaapje)

Verder klinkt het mij ook wel normaal hoor. Dochterlief was ook zo. En nog steeds is ze wat onvoorspelbaar al is het langggg zo erg niet meer, komt goed :)

8. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Misschien moet je hem 's ochtends eerder op bed leggen? Als we thuis zijn, dan leg ik hem max. na 1,5 uur weer op bed en hij slaapt dan binnen vijf minuten en zo'n 2 uur lang. Vanmorgen moest hij naar de oppas en lag hij pas na 2 uur weer in bed... Na een half uur was hij alweer klaar wakker! En de hele dag vervolgens slecht geslapen. Hier komt het heel precies en merk het ook meteen aan zijn humeur als ik dit ritme volg... vrolijk en amper huilen of jengelen.

9. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Ik zou ook zeggen probeer hem eens wat eerder naar bed te brengen smorgens... Hoe laat is hij wakker smorgens en hoe laat gaat hij dan weer slapen?

Ik heb er hier eentje van 9 maanden en die blijft zelfs nog maar ongeveer 2 uurtjes aaneengesloten wakker... Zodra ik haar slaapje verschuif naar wat later is het feest de rest van de dag. D.w.z. lachen, huilen, piepen, lachen, huilen, piepen, huilen!
    Zodra zij ook maar met een handje in de buurt komt van haar ogen om er in te gaan wrijven, leg ik haar al op bed...

Deel Deze Pagina