Wie had de grootste invloed op keuze van de naam?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Dot, 20 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovely2011

Lovely2011 Fanatiek lid

2 aug 2011
    3.407
    1
    0
    Ik kwam met de namen en hij zei dan of die het wel of niet leuk vond.
    De naam die het geworden is vond hij eerst niet leuk, dus hebben we een andere gekozen maar met een week of 35 kwam hij uit zichzelf weer met die andere naam dus werd het toch mijn 1e keus :D
    En dus uiteindelijk ook zijn 1e keus!

2. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ik vond die naam al 7 jaar mooi.
    En mijn man vond het geen probleem.

3. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik had een hele sterke voorkeur voor de naam van de 1e.. Samen hebben we er iets aangeplakt, waardoor we hem beiden super vonden.
    Mijn man had een weer een hele sterke voorkeur voor de naam van de 2e, ik moest daar iets aan wennen, maar al snel ook volledig overtuigd.

4. Amethist

Amethist Niet meer actief

Bij ons was het zo dat ik de naam van onze dochter al had vóór dat ik überhaupt zwanger was. Mijn man vond het gelijk een mooie naam. Ook de naam van ons zoontje heb ik aangedragen. Ook in dit geval vond hij het een mooie naam. In beide gevallen heb ik de naam dus bedacht en was hij het er gelijk mee eens.

5. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ik had de naam van dochter uit een namenboekje en deze naam vond manlief ook meteen mooi voor dochter. De naam die ik ook helemaal super vindt (Juliette dus) vond man niets en viel dus af.

Bij zoonlief precies hetzelfde verhaal eigenlijk.

Kortom allebei moeten we de naam mooi vinden, maar ik ben degene die de namenboeken door worstelde.

6. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Hier 50/50. Gelukkig zelfde smaak kwa namen.

7. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Op huwelijksreis de pil weggegooid en toen gelijk al over namen gehad mijn man roep Lara en ik zei leuk!
    4,5 jaar later was het dan zover en konden we eindelijk een naam uitkiezen toch namenboekjes gekocht en uiteindelijk is het toch Lara geworden.

We hebben nog wel andere namen laten passeren maar dat was het toch niet helemaal. mijn man ging opeens helemaal voor Megan en ik vondt Nina erg lief.....ik ging niet mee met Megan, hij ging niet mee met Nina dus......Lara kwam weer te spraken en daar hebben we het toen opgehouden.

Megan is toch als 2de naam terug gekomen.
    Jasmijn vonden we vanaf het begin al leuk als 2de naam en dat is haar 3de naam geworden....klinkt beter.

8. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    hier 50/50:D
    beide dezelfde smaak, en allebei zelf ook een dubbele voornaam
    het ging zo goed als vanzelf, alleen moeite gehad om een aparte stoere franse naam bij mathieu te vinden

naja moeite, we hadden hm gelezen en meteen dat is hm maar enorme twijfels hoe en wat van omgeving, schrijfwijze ect
    na tientallen namenlijsten........ is t toch de eertste geworden waar we allebei hoteldebotel van waren

we zijn dr helemaal happy mee :D

9. misa

misa Niet meer actief

Ik denk dat dat ook vaker voorkomt, maar dan meer 'onbewust'.

Ik heb de naam van de eerste aangedragen, hij vond het niets. Maar nog voor ik zwanger was vond hij het toch super..! Gewenning denk ik.
    En nu gaat het min of meer weer zo, hoop ik... Ik heb een leuke naam aangedragen maar hij vind het niets. Dus ik hoop dat hij weer gewoon moet wennen, anders zoeken we verder.

Ik kan me voorstellen dat je blij wordt als je de naam mag beslissen, maar ik zou er ook snel minder blij mee zijn. Ik zou het echt belangrijk vinden dat we het allebei mooi vinden..!

Deel Deze Pagina