Het einde is in zicht! Ik ben vandaag 38 weken en 1 dag zwanger. Dit is mijn eerste zwangerschap, en ik zit met de vraag: Hoe voelen weeen/voorweeen? Me vliezen zijn trouwens nog niet gebroken, maar ik heb een gevoel dat t binnekort zo ver is.
ik kan je niet vertellen hoe weeen voelen. wel dat voorweeen een zwaar menstruatiegevoel geven. bij mij dreunt die pijn door in mijn benen en onderrug. overigens begint maar 10% van de bevallingen met gebroken vliezen hoor, meestal breken die pas veel later en dan heb je de weeen al wel opgemerkt
Sinds een paar dagen heb ik soms een licht menstruatiekramp gevoel in mijn buik. Maar echt niet opvallend ofzo. Kan me ook niet voorstellen dat dit oefen- of voorweeen zijn. Indalen is het ook niet, dat is de kleine al
Ik ben bevallen van een meid, en ik weet nog steeds niet hoe weeen of oefenweeen aanvoelen. Ik had tot aan het breken van de vliezen nergens last van. Het enigste wat ik voelde was een minimale druk, waarvan ik dacht: Dit zou wel door het eten van gisteravond zijn (we waren toen gaan uit eten). Dus sorry, ik kan je er niks over vertellen
voorweeen voelen aan als buikkrampen.. zware ongi krampen zonder regelmaat. echte weeen zijn ook krampen, maar die voelen opbouwend aan.. dus je voelt de wee... die echt naar een hoogtepunt gaat om dan weer af te zwakken.. voorweeen hebben dat hoogtepunt meestal niet. tussen echte weeen is de pijn ook weg.. bij voorweeen kan dat krampgevoel blijven.
Ik voel zo af en toe mijn baarmoeder samen knijpen, ik voel dat vooral onderin mijn buik. Daarnaast krijg ik dan kramp in mijn rug en buik, alsof ik elk moment ongesteld kan worden.
Klopt helemaal! En als je twijfelt of het echte weeën zijn of voorweeën moet je onder de douche gaan staan of in bad gaan. Voorweeën verdwijnen dan namelijk, echte weeën blijven aanhouden
Hoi Hoi Ik heb nu een aantal nachten voorweeen gehad. Niet de hele nacht, maar een paar uur. Ik hoopte elke keer dat het het begin was, maar het zette niet door en stopte dan weer. Het voelde als heftige ongi-krampen. Die voorweeen begonnen al in week 38, maar ben nu 40+3 en de kleine zit nog steeds in mijn buik en schijnt geen haast te hebben !!! Ik weet dus niet in hoeverre de voorweeen wat zeggen over wanneer je echte weeen beginnen! Suc6 in ieder geval !!!! grtzzz Dyaan