Misselijk... , iemand tips?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Madeliefke, 14 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Hoi hoi,

Dit is mijn eerste zwangerschap. Sinds een dag of twee ben ik echt onophoudelijk misselijk . Probeer wel steeds kleine beetjes te eten, maar het staat me zo tegen. Ook gebruik ik de zwangerschapsgranules van VSM, deze helpen ook een beetje... Iemand nog een fijne tip?

Bedankt voor het meedenken,
    een misselijke, Elke

2. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Geen enkele van alle tips die er bestaan helpt bij mij, ben nog steeds elke dag zo ziek.
    Ik heb nu van de dokter suppo's gekregen omdat ik die dan op zn minst kan binnenhouden.

Licht eten en gewoon geduld hebben is mijn tip.

3. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Je kunt proberen, 's morgens voor het opstaan droge crackers te eten. Dit het liefst liggend. Bij mij hielp het heel goed en werkte eigenlijk doordat mijn buik wat vol zal de hele dag zo kon ik op de dag ook wat eten.
    Als ik het een ochtend vergat wa sik de hele dag misselijk en hield het doordat ik niet goed kon eten ook niet op.

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi, hier ook zo'n misselijke, :) Sinds een week of 4 is het bij mij trouwens wat weggezakt, alleen als ik voor half 8 uit bed probeer te komen, slaat het nog toe...

Maar wat bij mij enigszins verlichting gaf, (het ging er niet van over), waren de volgende dingen:
    kleine beetjes eten, verspreid over de dag een keer of 6, (is om je bloedsuiker op peil te houden: als dat teveel zakt, wordt je nog misselijker dan je al bent)

dagelijks de supermarkt in om daar te kijken waar ik zin in had/kreeg en porties voor die dag meenemen: de volgende dag kon ik heel ergens anders zin in hebben. Vaak hielp fruit en ik heb een paar weken gehad dat kiwi's wonderen deden, (daar knapte ik echt van op!)

zo min mogelijk suiker of producten met toegevoegde suikers eten: je bloedsuiker knalt er namelijk in 1 ruk van omhoog en knalt daarna weer heel hard naar beneden, waardoor je je dus slap en misselijk gaat voelen

ijzer op peil houden: roosvicee ferro drinken, ijzerrijke producten, (volkoren, fruit en groente, enz). Geen melkproducten bij je maaltijden, maar als tussendoortje: het houdt de opname van de ijzer uit je brood en groente namelijk tegen

emesafene: ik kreeg tabletjes, je hebt ze ook in zetpillen

En, wat ik een paar weken terug hoorde: vitamine B-12 injecties schijnen wonderen te doen. Ik heb er niet meer om gevraagd, maar heb inmiddels een aantal verhalen gehoord van vrouwen die daar enorm van opknapten!

Succes!

5. valentijn14

valentijn14 Actief lid

8 jul 2008
    280
    0
    0
    Hier nog 1,
    kleine beetje helpen wel bij mij. en ik kauw kauwgom, en zuig menthol snoepjes..
    crackers willen ook helpen!

6. Girl81

Girl81 Lid

28 nov 2007
    61
    0
    0
    Den Haag
    Hoi ik ben nu bijna 27 weken zwanger en spuug nog steeds iedere ochtend als ik uit bed kom en nu ook elke avond weer rond een uur of 12. De eerste weken heb ik echt de hele dag door overgegeven. Helaas heb ik geen tips voor je, heb echt alles geprobeert maar niks helpt! Heb me er nu maar bij neergelegd en kan niet wachten tot ik het straks niet meer heb, ben het nu wel aardig zat aan het worden! Succes ermee!

7. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Ik ben pas sinds een paar dagen een beetje van mijn misselijkheid af. Heb er van week 6 t/m week 18 last van gehad en niets hielp mij!
    Heb lichte maaltijden geprobeerd, verdeeld over de dag, een cracker eten voor het opstaan... het werkte niet. Zodra er iets binnen was, kwam het er al weer uit.
    Heb van de HA Emesafene zetpillen gekregen. Die werkten niet. Toen heb ik de hoogste dosis Primperan gekregen. Dat hielp goed, tot ik moest beginnen met van 3 zetpillen per dag naar 2 per dag af te bouwen. Het was weer helemaal mis. Toen weer 3 per dag gehad om de vakantie door te komen. Daarna met enige moeite afgebouwd naar 2 per dag. Nu gaat het goed en moet ik helemaal afbouwen. Over een paar dagen ben ik hopelijk helemaal medicijnvrij en niet meer misselijk! :D

8. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik heb het heel erg gehad, maar vanaf 10 weken is het langzaamaan minder geworden en nu heb ik het vrijwel nooit meer! Dus er is hoop ;)

Bij mij hielp overigens ook niet zoveel. Ik at alleen maar waar ik zin in had (dat was vaak dan niet heel erg gezond, maar tenminste wel iets). Dat was ook een advies die ik van de artsen kreeg in het ziekenhuis. Te weinig vocht verergert de misselijkheid, dus veel drinken! Dat hielp bij mij wel een beetje (ook al kwam op sommige dagen ook de vocht weer naar buiten zetten). Verder had ik een vrij lage bloeddruk wat ook weer voor misselijkheid kan zorgen, dus ik at altijd zo'n 4 dropjes op een dag. Dat hielp ook wel een beetje.
    Verder heeeeeeel rustig aan doen. Alles op half tempo. Dat hielp denk ik nog het beste.

Succes!

9. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Iedereen verklaarde me voor gek... Maar mij heeft het echt GE-WEL-DIG geholpen ... Cola :)

Niet smakelijk maar als je net wakker bent een paar flinke slokken cola ...En na het eten 2 slokjes cola .. En dit telkens als je misselijkheid voelt opkomen...

Ik ben echt enorm ziek geweest in het begin kon niets binnen houden en dit had ik ooit een keer gelezen en een beter medicijn bestaat er niet ;)

10. DeboravB

DeboravB Actief lid

12 sep 2008
    131
    0
    0
    Huisvrouw
    Wildervank (Groningen)
    Ik kreeg te horen van mijn dierenarts (ja jullie lezen het goed), dat elke dag en glas bietensap goed is tegen de misselijkheid.
    Je kunt het gewoon bij de supermarkt halen.
    Mij helpt het uitstekend, ik geef nu veel minder over.
    En ik drink nu ook Aquana (sportwater-lemon).
    dat is de enige drank waar ik niet misselijk van word.

Gr. Debora

11. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Ik ben zelf tot 23 eken missleijk geweest bij mij hielpen de granules van vsm erg goed!

12. Codi

Codi Lid

4 aug 2008
    25
    0
    0
    Noord Holland
    Ben in week 7 heel erg misselijk geworden echt de hele dag door, na een week was ik dat alweer zat ben naar de HA geweest en heb emesafene gekregen het werkt perfect ben nu al aan het afbouwen en gewoon helemaal geen misselijkheid meer echt heerlijk :D

Deel Deze Pagina