Wie had er 2x of meer een miskraam gehad en daarna gezond kind?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Roze78, 17 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roze78

Roze78 Actief lid

5 jul 2006
    352
    0
    0
    Vanmorgen gehoord dat het deze zwangerschap weer niet goed zit. Dat maakt 2 miskramen. Volgens de verloskundige kan ik nu onderzoeken laten doen. Maar ik vraag me af in hoeverre er hier dames zijn die na 2 of meer miskramen een gezond kindje hebben gekregen. Hebben jullie ook onderzoeken laten doen? Kwam hier iets uit? Wat voor onderzoeken doen ze dan? Moet ik me zorgen maken dat er iets mis is met mijn lichaam? Ik weet even helemaal niet meer waar ik aan toe ben...

2. Smeetje

Smeetje Bekend lid

28 mei 2006
    605
    0
    0
    Twente
    Daar ben ik ook erg benieuwd naar! Heb ook 2x een miskraam gehad.

3. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Hoi Roze, wat erg voor je dat het voor de tweede keer mis is gegaan: nu is je droom al weer uit elkaar gespat. Ik zelf heb 1 miskraam gehad en kan je vraag dus niet beantwoorden: ik wil je alleen maar heel veel sterkte wensen en hoop dat je de miskraam ook deze keer kunt verwerken. Ik kan me voorstellen dat je naast je verdriet ook nog de zorgen hebt of er soms iets aan de hand met je is.

Een vriendin van vroeger is na 2 miskramen bevallen van een gezonde dochter. (nog wel op de dag dat mijn missed abortion was vastgesteld).
    En ook heb ik een collega die na 3 miskramen nog een baby heeft gekregen: ze had de moed al opgegeven, want haar lichaam was vreselijk van slag door deze miskramen, en toch is het allemaal goed gekomen. Meid, ik hoop dat je toch nog een beetje hoop kunt houden.

Nogmaals: heel veel sterkte!

Liefs,
    Marla

4. bianc

bianc Fanatiek lid

30 nov 2005
    2.251
    0
    0
    Zuid-Holland
    hey meis...
    aller eerst veel sterkte!

ik heb vrijdag een onderzoek bij de Gyn. nog geen idee wat ze gaan doen maar ben benieuwd...
    zodra ik meer weet laat ik het je weten ok!

5. peeetje

peeetje Fanatiek lid

3 jan 2006
    2.805
    0
    0
    rotterdam
    ikke... een gezonde dochter van 5 en een gezonde ... op komst..

komt goed.. er zijn duizende vrouwen die na miskramen gezonde kindjes krijgen.
    ken er zelf geen 1 nog die geen kindje hebben gekregen of op komst

6. mandy80

mandy80 Actief lid

2 apr 2006
    485
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    deventer
    hoi hoi,

ik las vandaag in een hele oude groter groeien dat de kans op een gezond kind na 2 miskramen 80% is... weet niet welke datum het tijdschrift had..
    Ik heb zelf ook 2 miskramen gehad nu zwanger en ook nog steeds onzeker....

sterkte! liefs mandy

7. knorredikje

knorredikje Nieuw lid

17 jan 2007
    2
    0
    0
    Ik heb 2 miskramen gehad ! achter elkaar en daarna 2 gezonde kindjes !
    Dus het kan ! hoop houden ! al weet ik dat dat behoorlijk zwaar is en je gaat enorm twijfelen over je eigen lichaam !

Om mij heen was iedereen zwanger, had een baby of werd spontaan zwanger en in 1x gezond en goed ! en ik dan ? huilend lag ik in bed ! en ineens waren we zwanger en ik ben onzeker gebleven tot het moment dat mijn dochter op mijn buik lag ! en ook tijdens de zwangerschap van mijn 2e dochter ben ik super onzeker geweest,........

En nu willen we een 3e, raak was het, fantaseren ed. en helaas weer een miskraam ! waarom ? geen idee..........

De oorzaken van de miskramen zijn bij mij nooit boven water gekomen, de vruchtjes (beide) hadden geen afwijkingen o.i.d. ?

Sterkte !

8. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    mijn vriendin heeft 2 miskramen gehad en nu een gezonde dochter! Zelf ken ik iemand die al 4 miskramen heeft gehad een een gezonde zoon heeft en nu een gezonde dochter op komst is. Sterkte, hopelijk kun jij ook snel je kindje in je armen houden..

9. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Mijn moeder heeft 4 miskramen gehad, 1 dood geboren kindje, en 4 gezonde kinderen!

X Neia

10. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Ik heb binnen een jaar tijd 3 miskramen gehad, en nu ben ik 36 weken zwanger dus bezig aan de laatste loodjes! Tot nu toe gaat het erg goed gelukkig!

Wij hebben naar aanleiding van de miskramen geen onderzoek laten doen, omdat we zelf het vermoeden hadden dat het gewoon 'vette pech' was of te snel weer zwanger willen worden na een miskraam.

Als jij het prettig vindt om wel nader onderzoek te laten doen, moet je dat vooral doen.
    Ik hoop en duim dat een Blijde Boodschap in 2007 toch ook voor jullie is weggelegd! Maar nu eerst veel sterkte met het 'doorstaan' van deze miskraam en de verwerking!

Dikke knuf, Wendy

11. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad

Wendy, ik weet dat nog wel van jou, wat leuk om te lezen dat het nu zo goed gaat!

12. jaimy090202

29 nov 2005
    55
    0
    0
    huismoeder
    lelystad
    hoi

ik heb helaas donderdag een 3 de miskraam gekregen en daarvoor ben ik gisteren gecurecteerd
    en mij gaan ze nu controlles uitvoeren want waarschijnlijk heb ik trombose ( bloedstolsels ) en daarom gaat het bij mij waarschijnlijk iedere keer verkeerd maar een 2de miskraam is ook zeldzaam achter elkaar en een 3de helemaal
    ik zou als ik jou was wel controlles laten doen meschien komt er niks uit maar dan heb je wel zekerheid

heel veel sterkte met dit verlies

gr helen

13. roompje

roompje Lid

28 jan 2007
    47
    0
    0
    geen
    amsterdam
    hoi ik ben 26 en heb 2 kideren 7 jr en 5 jr we willen graag nog een derde maar heb al 6 miskramen gehad ben door de hele medische molen geweest voor stollingen en ect is niks uitgekomen alleen dat ik pco heb ben nu aan hormonen en hoop dat het vruchtje dan wel blijft zitten gr romy

Deel Deze Pagina