Hier 6 weken geleden bevallen en ik loop helaas nog steeds in m'n positiebroeken.....ik kan gewoon m'n oude spijkerbroeken nog niet aan.....dus maak je niet druk. Volgens mij zat mijn baarmoeder na 3 dagen nog aardig hoog! Dus dan kan het ook bijna niet helemaal plat bent. Leuk voor degene die hun oude spijkerbroek weer aan kunnen, maar ik denk dat het overgrote deel van de pasgeboren vrouwen dat niet kunnen!
Ik ben bijna 5 weken geleden bevallen en durf mijn eigen broeken nog niet eens te passen, gaat toch niet lukken. Mijn buik is wel ver weg maar heb flubbervel... Positiekleding is wel veel te groot dus ga vanavond even wat nieuwe leuke jurkjes inslaan. Mijn baarmoeder was na 8 dagen nog niet helemaal terug gekrompen!
Nu na bijna 7 maanden zij iemand eindelijk tegen me wat heb je een platte buik gekregen haha dus het kan echt wel een tijdje duren... Mijn lichaam had sowieso niet in de gaten dat ik niet meer zwanger was ben nu pas aan het beginnen met ontzwangeren.
Je huid moet zn normale vorm weer aannemen, je baarmoeder moet nog krimpen.. is niet zo gek hoor dat je niet meteen een platte buik hebt. Ik had een buik van een oud vrouwtje hahaha dat vel, dat was zo raar.. voelde me echt lelijk toen ik de eerste keer ging douchen, mn man was erbij maar ik schaamde me gewoon dat hij me zo zag.. Hij was wel heel lief en zei 'komt echt wel goed hoor schat, je bent nog maar net bevallen alles heeft zn tijd nodig' En het is idd goed gekomen
ik heb nog steeds niet dezelfde buik als voorheen na 5 maanden had ik het idee dat mijn heupen weer wat smaller werden.
Hihi... de pasgeboren vrouwen , vond het zo grappig om te lezen moest het ff quoten! Maar hier dus ook dezelfde dag weer mn oude kleren aan, maar was dan ook maar heel weinig aangekomen en alles was er met de bevalling direct weer vanaf.
Volstrekt normaal dat je nog een "zwanger" buikje hebt! Je baarmoeder zakt ook niet van de ene op de andere dag tot onder je schaambot! Hier nu op 13e dag na de bevalling en kreeg vandaag een compliment dat ik al weer zo "plat" was. Ja, ik kan mn eigen kleding weer aan, maar tis pudding hoor! Mn navel is nog niet zoals voorheen en er zitten nog 2 kilo aan van de zwangerschap. Als het zo blijft is het ook prima, maar ben er nog niet. 3 dagen na de bevalling had ik echt jog wel een 6 maanden buikje hoor!! En nog steeds als ik alles "laat hangen" ....
Nou, ik heb 2 keizersnedes gehad en het 20 maanden na de jongste nog niet zoals het was en dat wordt het ook niet meer! Ga nu regelmatig naar de sportschool (2-3x per week), maar die buikspieren willen nog niet erg.....niet zo raar, aangezien ze 2x opzij geschoven en zelfs doorgesneden zijn!
Ik denk dat mn zoontje een maand of 5 oud was, toen ik bij een cafetaria na een paar maanden gezond eten (ik wilde de zwangerschapskilos graag kwijt raken maar dat lukte voor geen meter) voor het eerst weer een frietje bestelde omdat ik er zo een zin in had. Degene die mn bestelling aannam keek naar mn zoontje, vroeg hoe oud hij was en toen ik dat heel trots vertelde, vroeg ze: Goh en nu alweer een volgende? Het kwartje viel bij mij niet meteen, maar daarna kon ik alleen nog maar stamelen dat ik niet zwanger was. Die vrouw wist niet waar ze kijken moest, de hele cafetaria viel stil en ik ben met mn frietje naar huis gelopen en wilde m het liefst in de prullenbak gooien. Maar dat heb ik niet gedaan!! Ik heb m na een flinke huilbui toch zitten opeten en ik heb ervan genoten ook. Want weet je, ik ben trots op mn lijf. Ook al zitten er van de 13 kilo die ik aangekomen ben tijdens mn zwangerschap (zoon is 19 mnd) nog 10 aan en heb ik niet meer het lichaam wat ik eerst had. Ook al zal ik dat lichaam nooit meer terug krijgen.. nou en, mn zoon is het waard! Ik wil maar zeggen: trek je niets aan van die foute opmerking, je lichaam heeft tijd nodig om te herstellen en bij sommige lucky ones gaat dat snel en bij anderen minder snel of helemaal niet. So what!
Als ik een reality check nodig heb dat niet iedere moeder meteen weer maatje 36 heeft kijk en lees ik trouwens altijd op deze site: The Shape of a Mother
ik was na mn zwangerschap lichter dan toen ik begon, dus ik was uitgemergeld. En ja, gelijk een platte buik, kon ook alweer in mn spijkerbroeken, nu gelukkig iets aangekomen.
Ja mijne ook.. Wel iets een vetrolletje, die had ik al en nu weer. Was maar 5 kg aangekomendie was er meteen af, en mede dankzij borstvoeding 10 kg er weer af..
Ow, begin er niet over. Ben in januari op woensdag bevallen van m'n 2e (2e keizersnede ook). Heb ik op vrijdag m'n schoonmoeder aan de telefoon. Vraagt ze; 'en, is je buik alweer plat?' Serieus, ik kon haar wel ik weet niet wat doen. Was net 2 dagen eerder bevallen wat dacht ze wel niet! Bij een ks duurt het trouwens ook langer voor je baarmoeder weer terug is in normale positie met normaal formaat. Toen ik na 4 weken op nacontrole kwam wassie nog steeds niet helemaal teruggezakt. Maar meid, trek je er niets van aan hoor. Dat buikje komt over een paar weken wel weer. Herstel is belangrijk en je kindje natuurlijk helemaal. Laat die mensen maar zeuren...
mijn zoontje is nu 9 maand en ik zit nog lang niet in mijn oude figuur. ik denk ook niet dat dat ooit nog zal komen. je lichaam heeft nou eenmaal heel veel te verduren gehad!
bedankt voor alle reacties, idd de verloskundige is gister langsgeweest en ze zei dat ijn baarmoeder nu 2 vingers onder mijn navel zit en dat het moet terugzakken tot onder mijn schaambot en dat ikdaarom nog buikje heb en dat het wel langer kan duren omdat ik keizersnede heb gehad.
Hier heb ik bij Dinand een KS gehad. Ik moet zeggen dat ik m'n buikje pas een beetje kwijt was toen hij 9 maanden oud was. Bij Fabiënne heb ik wel een normale bevalling gehad, en dat is echt een wereld van verschil zeg. Bij Dinand heb ik gewoon nieuwe broeken kopen omdat ik me eigen broeken niet meer pastte. Na de zwangerschap van Fabiënne pastte ik zelfs de broeken weer voordat ik zwanger was geweest van Dinand. Vind het zelf nog bizar. Zal even een foto spammen van 6 dagen na de zwangerschap van Fabiënne!
Oke,mijn buikje was na 3 dagen weer redelijk normaal....plat met een klein zacht velletje erop... Maar als het bij mij toch anders was geweest,en kraamvisite had tegen mij gezegd dat ik er nog zwanger uit zag die had ik volgens mij de deur gewezen,kom nou zeg:x. Er wordt van ons verwacht een kind te dragen zonder zeuren,het te baren zonder schreeuwen,en dan vervolgens weer op en top de oude te zijn van voorheen,zowel geestelijk en lichamelijk.. Ik vindt dit zo'n gemen opmerkingen van mensen he,je bent al zo emotioneel van alles,en onzeker van alle nieuwe dingen die er op je afkomen,en dan ook nog even te horen krijgen dat je dik bent...
hmmm das niet leuk... hier liep ik 3 dagen na de bevalling op de gang voor het eerst (ook ks) komt er een man met zijn dochter aan en die zegt : kijk schatje, die mevrouw moet nog bevallen
Oh heden wat een mooi buikje zeg, ja maar het klopt wel verlos zegt ook dat het met normale bevalling baarmoeder dus buikje ook eerder kleiner wordt