Wie had er al na 3 dagen na de bevalling al een platte buik?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Sila24, 31 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Wat een rotopmerkingen zijn dat hè?
    Ik was bijna 30 kilo aangekomen en was voor mijn doen dus echt enorm dik. Het heeft zo'n tien maanden geduurd voordat alles er weer af was maar wanneer ik voorover buig heb ik nog steeds een klein hangbuikje.

De opmerkingen van mijn familie waren niet van de lucht. Als ik naast mijn moeder zat keek ze veelbetekenend naar mijn kont die lekker uitgespreid :p op de stoel zat. Élke keer als ik haar tegenkwam of bij haar op visite kwam moest er iets gezegd worden over mijn gewicht, over hoe dik ik er wel niet uitzag. Bah.

2. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Dit had ik ook. Ik woog maar 60 kilo en ik was heel veel afgevallen tijdens de zwangerschap Dus ik was ook ingevallen. Maar daarover hoorde ik van iedereen dat dat abnormaal is, dus niet vaak voorkomt.

Het lijkt me juist dat dat wat jij hebt normaal klinkt. Je lichaam moet toch even herstellen!?!?

3. Janneke1979

Janneke1979 Actief lid

23 dec 2011
    448
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben flink aangekomen in m'n zwangerschap (daarvoor was ik normaal) en heb een keizersnee gehad. Het extra vet zit netjes verdeeld over mijn lijf, maar mijn buik hangt uit alsof ik nog 4 maanden zwanger ben (nu 7 weken na geboorte). Lekker dan... Ben benieuwd of dat met lijnen nog weggaat :(

4. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    7 weken na de bevalling kun je daar nog niks over zeggen hoor!
    Bij mij heeft het (zonder lijnen of sporten, alleen borstvoeding) ongeveer 8 of 9 maanden geduurd voordat ik weer een beetje mijn oude figuur terug had. Vlak voordat ik deze keer weer zwanger werd (15 maanden na de bevalling) was ik volgens mij slanker dat ik voor de eerste zwangerschap was, maar dat zag ik laatst toevallig op een videofilmpje....
    Een beetje buik bij het bukken en zitten houd vrijwel iedereen wel over.

Vorige zwangerschap was ik overigens 23 kilo aangekomen. Nu op dit moment pas een kilo of 13-14. Misschien dat dat straks toch iets scheelt?

5. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Een dag na de ks van mijn dochtertje kreeg ik de vraag: "En hoeveel ben je nu afgevallen, ben je al op de weegschaal geweest?" Ik: "Euhm nee, natuurlijk nog niet op de weegschaal geweest en het interreseerd me ook geen biet!" Je had dat gezicht van degen moeten zien:$

6. Sila24

Sila24 Niet meer actief

oeh exact dezelfde vraag kreeg ik ook van mijn tante:$ echt sommige mensen ......;)

7. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    uhm...dat lijkt me niet veel voorkomend hoor! is echt nog heeeeel normaal dat je geen platte buik hebt, ik bedoel, kom op! je hebt in 9 maanden tijd je hele vel opgerekt en vocht vastgehouden...dat is echt never nooit in 3 dagen hersteld! geen zorgen hoor :)

8. Engeltje1

Engeltje1 Niet meer actief

Heel irritant :x

Voor me zwangerschap zag ik er gewoon slank uit, in de zwangerschap maar 10 kilo aangekomen maar had wel een dikke toeter, alleen buik vooruit. 10 kilo is er inmiddels al af alleen tsja kben niet strak meer

Snachts om 1 uur ben ik bevallen van mn zoontje, sochtends om 9 uur mocht ik naar huis waar mn schoonvader ook zat.
    Hij feliciteerde me en vroeg direct: 'wanneer ga je weer hardlopen?'

:x:x:x

Vond en vind ik nog steeds niet zo leuk! Nu hoor ik het nog steeds dagelijks en gelukkig haakt mn man er gelijk op in dat ik er goed uitzie en het helemaal niet nodig is! De schat :)

9. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Ik paste na een week wel weer in mijn gewone broeken maar strakke buik??? nee die krijg ik denk ook nooit meer terug ;)
    ( na de 2de zwangerschap).

10. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

niet te druk maken over die opmerkingen..

mijn oma kwam de volgende dag op visite en kreeg gewoon recht in mijn gezicht toen ik de deur open maakte te horen.. bah wat zie jij er nog dik uit !! .. nou leuk begin van de kraam visite !!

die zelfde week nog 4x te horen gekregen dat ik nog wel een erg dikke buik had..

tja gewoon niets van aan trekken.. bij niet iedereen trekt de buik snel weg.. en vooral niet als je een grote buik had.. (mijn zoontje was 5120 gram.. en mijn buik was net zo groot als een 2ling buik haha).. dusja gewoon trots zijn dat je nog een buikje hebt waar je kindje in gezeten heeft (voor de korte tijd dat het nog duurt)..

11. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Tijdens mijn kraamweek na de geboorte van de eerste zei mijn toenmalige beste vriendin, dat haar vriend haar aan de loopband vast zou binden als zij zo'n buik zou overhouden als ik. Ik zei toen dat ze dan maar nooit kinderen met hem moest krijgen en dat me dit wel weer deed beseffen hoe blij ik met mijn eigen man ben ;). Had ze niet van terug. Die vriendschap heb ik maar laten verwateren...

Maar mijn buik is ook nooit meer zo geworden als dat hij was. Eigenlijk ben ik super veel afgevallen, maar mijn buikje is altijd nog dikker en uit proportie. Er zit ook veel striae op. Ik heb geen zin en tijd om veel te sporten en ik let niet bijzonder veel op mijn eten. Mijn man vindt me mooi zoals ik ben dus ik vraag me dan af, voor wie moet ik nu nog een platte gave buik hebben?

Mijn moeder had ook altijd zo'n buikje met striae en ik kan me herinneren dat ik het als kind altijd een hele mooie gedachte vond dat dat door mij kwam. Dat ik in dat buikje had gezeten. Dan knuffelde ik mijn moeder altijd even. Ze heeft er ook nooit een issue van gemaakt! Daarom zit ik hier denk ik zelf ook niet mee en hoop ik dat mijn kindjes het ook zo gaan zien als ik ;).

Het is mijn herinnering en offer aan mijn kindjes en ik ben er eerder trots op dan dat ik er heel erg mee zit.

Wat ik liever wel doe is er in het zwembad iets overheen dragen omdat ik niet van starende mensen houd.

12. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Ik had vrij snel mijn buik weer terug. Tuurlijk wel wat slapper, maar na 4 dagen wel weer vrij plat eigenlijk.
    Wel een heel gek figuur, mijn heupen waren (tijdelijk) veel breder, maar dat komt natuurlijk doordat het allemaal uitgezet is geweest.

Na anderhalf week kon ik mijn oude spijkerbroek weer aan... Al besef ik heel goed dat dit wel heel erg veel mazzel is.
    Maar; ik let ook wel op mijn lijn moet ik zeggen tijdens de zw.schap. Volgens mij val ik zelfs wel af, omdat ik normaal altijd 's avonds lekker toastjes met filet eet, en lekker een biertje kan drinken op feestjes enzo.. hihii.
    Nu verdraag ik geen chipjes en vet meer, dus als ik wat eet 's avonds voor de tv zijn het snack a jacks of tomatensoep.
    Dat scheelt natuurlijk ook!

Deel Deze Pagina