Moet echt ff van me afschrijven en misschien herkennen jullie t wel net de buurvrouw met haar dochter van 4 op kraamvisite gehad. Kheb niet heel veel met ze maar we wonen hier ook pas dus wat niet is kan nog komen dacht ik zo. Ik ben erg makkelijk in laten vasthouden het voelt goed en ik kijk trots vanuit mijn kraambed hoe onze dierbaren van haar genieten. Dus bijna als automatisme zeg ik wil je der even vasthouden? Toen ik t zei dacht ik heel even mmm wil ik dit wel wat snel over ging naar ach boeie. Ze hield der verder goed vast hoor maar opeens zag ik der wat speeksel op der vinger doen en de ogen van mijn dochter schoonmaken! Ondertussen zat haar dochter maar over t hoofdje te aaien en te zoenen (?!?!?) uiteindelijk zelfs een zoek op der mond waarop ik tegen haar dochter zei doe maar niet op der mond zoenen Bah!! Maar gebeurt voordat ik t wist Mijn vriend nam ze mee babykamer kijken in de hoop dat ze weg gingen dus ik zeg zo komt de baby lekker bij mama staat ze op en neemt ze der mee babykamer kijken! Kon wel janken toen ze weg was.....
Ohw jeetje wat naar! Je bent net bevallen dus je bent al wat emotioneler misschien maar in dit geval zou ik precies hetzelfde gereageerd hebben. Dat kan je er dan echt niet bij hebben! En wat een vreemde buurvrouw! Persoonlijk zou ik nooit bij een ander kind de oogjes schoonmaken en zeker niet met speeksel! bah! Ik kan me voorstellen dat je even voor het blok wordt gezet en niet goed weet hoe je moet reageren. Je zult zien dat je, mocht dit ooit nog eens voorkomen, wel gelijk laat weten dat je daar niet van gediend bent. en afspreken met die buurvrouw zou ik toch maar even achterwege laten.....
oh vreselijk! kan je helemaal begrijpen! ik was denk ik uit mijn bed gesprongen (indien mogelijk) en er achteraan gehobbeld, kind terug gepakt en weer in bed gaan liggen. wat gaat zo iemand dan schaamteloos veel grenzen over zeg!
wat een lef! sommige mensen zijn echt contact gestoord! dat snap je toch? dat je dat niet doet? en al helemaal als mama aangeeft dat ze het liever niet heeft, dan ga je toch niet door? en zeg hje er wat van tegen je dochter??
Wat heb je toch een vreselijke mensen zonder gevoel voor wat wel en niet kan... Bah, spuug van een ander aan de ogen van je kind! Moet je nog hopen dat ze geen koortslip hebben ofzo. Nooit meer uitnodigen!
Oh bah ik snap dat je er 'spijt' van hebt. Het geeft een rotgevoel en zeker als ze jouw kindje OOK NOG meeneemt naar de babykamer! Dit gebeurt je niet nog eens, dat weet ik zeker.
Je wordt al snel overdonderd in de kraamweek hoor... Ik had al vrij snel dat ik mensen zei wat ik wel of niet wilde. Kan me persoonlijk niet schelen of ze me daarna nog mogen of niet... het is MIJN kindje. Mijn schoonmoeder heeft ook voor de mode om de kleine te kussen net nadat ze een sigaret heeft gerookt. Ik zeg haar gewoon dat ze dat moet laten...
He gats meid! Ik herken t helemaal. Mensen die maar blijven zeuren of ze je kleine mogen vasthouden en er dingen mee doen die jij nou net niet wilt. Het op een gegeven moment al het bezoek afgezegt omdat ik het effe niet meer trok. Het is jou kindje meid! Ze heeft al die tijd in jou buik gezeten, stel je grenzen en gewoon schijt hebben aan wat andere ervan denken. Anders zit jij met een rot gevoel
Inderdaad waar halen mensen het lef vandaan. Bezoek kan raar doen hoor, mijn schoonmoeder komt zelfs met HAAR vriendinnen op kraambezoek (ik ken ze niet,manlief heeft ze heeeel lang geleden wel eens gezien) want dat is de gewoonte bij de "oma" club van mn schoonma. Oke prima,ben de beroerste niet. Zitten ze binnen, en na een 3 kwartier zegt schoonmoeder; Mag ... hem even vasthouden die heeft allang geen baby meer genuffeld... Uhhhh??? Zal ik met mn zoon op de markt gaan staan daar zijn ook vast een hoop vreemden die lang geen baby geknuffeld hebben.. Vond het zo'n rare vraag/opmerking..
O, wat vervelend voor je! Wat anderen al zeiden... in de kraamweek (en ook daarna) kun je echt overdonderd worden door mensen en je ook verbazen over de brutaliteit van sommige mensen. Ik heb ook hele rare dingen meegemaakt... Van mensen die ongevraagd mijn zoontje (slapend!) uit zijn doomoo pakten tot iemand die van te voren mij ging smsen of zij mijn zoontje toch wel mocht vasthouden... Of mensen die met hun vieze vingers de hele tijd over zijn gezichtje gaan zitten wrijven... Ik heb echt geen smetvrees, maar dat vind ik gewoon vies. Ja, ik vind het al heel knap van je dat je hem gemakkelijk aan iemand afgeeft. Ik heb mijn zoontje bijna door niemand vast laten houden. Vervelend dat het dan zo moet eindigen... Ja, je leert echt je grenzen verdedigen als je een babytje hebt
Heel herkenbaar... Bij mij resulteerde de kraamvisite van mijn beste vriendin in een grote ruzie achteraf, toen ik haar vertelde wat ik er van vond. Een ding meid, neem geen blad voor je mond en ZEG ER WAT VAN als er iets gebeurd wat je niet zint. Het is werkelijk belachelijk hoe je buurvrouw zich gedroeg. Natuurlijk is het lastig om er iets van te zeggen, maar eerlijkheid duurt het langst...
Bedankt dames! En inderdaad je wordt al zo overdondert in je kraamweek Al snel jullie advies opgevolgt vanmiddag ons meisje lekker in de wieg laten liggen. Wat nou vasthouden ze slaapt toch?
Die buurvrouw is niet helemaal 100% zeker, niet echt normaal gedrag. Dit is dan ook wel een uiterste, de meeste mensen weten wel hoe ze met een baby om moeten gaan en zullen haar even bewonderen en dan terug geven. Ik was bij de eerste ook heel makkelijk, iedereen mocht haar wel beet houden en ze gaf er helemaal niks om. Met de tweede ben ik natuurlijk nog steeds makkelijk maar zij raakt snel geprikkeld en is dan erna huilerig en kan moeilijk slapen etc. Dus haar geef ik bijna niet aan anderen. Wel ben ik zo dat als ik merk dat ze het niet fijn vind dat ik haar heel snel weer terug heb.
Gadver, je gaat toch niet met speeksel de oogjes uitdoen bij een baby van iemand anders? Wat een vreemde vrouw. Ik heb zelfs een keer gehad dat iemand die hier op kraam visite kwam haar vinger bij onze dochter in het mondje deed. Ze zei ook nog mooi kijk ze wordt er helemaal rustig van Mijn man en ik wisten even niet wat we moesten zeggen. Maar gelukkig was mijn zus er, en die durft best veel te zeggen. Ze zei heel mooi dat het iet echt de bedoeling is dat iedereen zijn vinger in haar mondje stopt. Ze schrok er wel een beetje van, en ze was snel weer weg. Ik was ook best verbaasd dat ze kwam want zo goed kennen we haar niet, en we hadden haar ook geen kaart gestuurd, is gewoon iemand hier uit de buurt. Brrr dan sta je wel even met je mond vol tanden, dus ik weet precies hoe jij je voelt.
Wat een verhaal zeg snap niet dat mensen zo kunnen doen! bij mijn eigen dochter maak ik niet eens iets schoon met mijn eigen speeksel (alhoewel heeeel soms als er echt even geen doekje of iets in de buurt is) maar vind het ronduit smerig. Ik heb gelukkig niet zulke mensen op visite gehad, maar heb wel beetje spijt hoe het allemaal is gelopen. Vooral het eerste weekend was er zoveel bezoek, terwijl ik nog heel moe was en ook erg veel last had van kraamtranen. Was het op een gegeven moment zo zat dat ik mijn dochter heb opgepakt en zonder wat te zeggen naar de slaapkamer ben gegaan om er niet meer uit te komen haha. Was natuurlijk niet zo leuk voor het bezoek Als er een volgende keer komt nog maar eens goed nadenken hoe ik het bezoek wil indelen.
Oja, ik deed mijn zoontje gewoon bij mij in de draagdoek als er visite kwam. Alles in 1 keer opgelost
Gatverdamme, die vrouw is echt niet helemaal 100% Zelfs wij maken ons kind niet schoon met ons eigen spuug, lekker onhygienisch..... Daar heb je toch doekjes voor, wat is dat nou weer voor raars?!?! Kan me best voorstellen dat je wel kon janken. Gewoon de beeb lekker bij je houden, baby slaapt, dus niks niet van hand naar hand! Bah bah bah, wat zijn sommige mensen toch vreemd zeg...