Een dagje naar de Efteling

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Induna, 13 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Induna

Induna Actief lid

28 apr 2010
    162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Meiden,

Ik hoop dat het hier goed staat.

Dit weekeinde gaan we met m'n man naar de Efteling (kaartjes zijn al binnen en moeten op).
    Nou ben ik 14 weken en 4 dagen zwanger (van ons 1ste kindje).

Kan je dan nog veilig overal in?
    Die dingen die over de kop gaan ben ik niet zo fan van, dus die sla ik gemakkelijk over, maar die 8banen die niet over de kop gaan, daar hou ik wel van!

Ik weet dat de Efteling bij sommige atracties borden heeft staan dat zwangere vrouwen er niet in mogen. Is dat omdat het voor het kind heel slecht is? Of eerder ivm de buik, dat de beugels je niet voldoende "vast" kunnen houden en de schokken en stoten.

Ik kan er niet zo veel over vinden op internet.
    Het is wel aardig om te weten, als ik nou in veel dignen niet mag, dachten we er aan om een paar vrienden mee te vragen, zodat ik niet telkens in m'n uppie buiten sta en m'n man toch alle leuke dingen kan doen die hij doen wilt :)

2. Tese

Tese Niet meer actief

Ik snap dat je gaat omdat je de kaartjes al hebt maar ik zou in niets wilds gaan. Het zou eerlijk gezegd niet eens in me opkomen. Ik zou het niet doen.

3. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Geen idee waarom je er niet in mag, maar die borden staan er niet voor niets dus zou geen risico nemen.

Alleen maar gezellig toch om wat vrienden mee te vragen :)

4. MissT

MissT Niet meer actief

In de rustige attracties kan het best. Maar zou niet in wilde dingen gaan (achtbanen etc).
    De riemen die je om krijgt zitten ook best strak en dat is niet goed voor je buik.

Veel plezier!

5. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    Er staan niet voor niets bij veel attracties van die borden dat je er niet in mag als je zwanger bent. Ik zou sowieso het risico niet nemen.
    Rustige attracties kunnen wel, maar dingen als achtbanen zou ik toch aan me voorbij laten gaan.
    Ook als ze niet over de kop gaan.

6. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Je mag niet in achtbanen e.d. met beugels. Bij geschud kunnen die best hard in je buik komen.

Dus dat wordt het sprookjesbos voor jou :D

7. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Gestelde vragen

Zwanger in de achtbaan
    16 sep 2003
    In veel pretparken mag je niet in de achtbaan wanneer je zwanger bent. Waarom is dit, en in welke periode van de zwangerschap geldt dit? Moet je ook al uitkijken in de eerste maanden van de zwanegrschap?

Een achtbaan maakt rare bewegingen, dus degene die erin zitten ook. Zeker omdat de inzittenden schrikken. De stang die tegen je aan zit om je te beschermen zou eventueel te hard in je buik kunnen komen. Maar vaak hebben achtbanen tegenwoordig van die armsteunen, hiervoor geldt dit niet.
    Het is dus meer het stootgevaar. Dit risico wordt groter naarmate je verder zwanger bent.

8. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    attracties waarin je vast moet met riemen of beugels rond je buik kan je beter niet ingaan. En dat zijn er best heel veel. Zo'n attractie maakt vaak gebruik van blokremmen en als ze blokkeren dan knalt die beugel (of riem) in je buik.
    De attracties die over blijven zijn niet echt leuk voor volwassenen ;)

9. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    De Droomvlucht heeft toch ook zo'n stang? Maar die is niet zo heel strak (tenzij je al een behoorlijke buik hebt misschien?) En het is een rustige attractie.
    Volgens mij kun je daar wel gewoon in hoor, dat ding gaat zo traag.

10. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    het geldt idd voor de actracties met harde snelle bewegingen door die bewegingen kan je flinke krachten op je buik krijgen.... eigenlijk moet je zo denken: zou ik er uit vallen als ik zonder zou zitten? droomvlucht nee, villa volta nee, fata morgana nee vogelrock/houten achtbaan schommelschip en bobslee ja. laatste gewoon niet doen. oh ja en de poppencarnaval zal ik ook mee opassen.....

omdat je het liedje niet uit je hoofd krijgt...:p

en er zijn toch genoeg leuke dingen????

11. onelove

onelove Actief lid

8 mrt 2009
    180
    1
    0
    lerares
    Zuid Holland
    ik ga binnenkort ook en dacht wel in de atracties te kunnen waar je armsteunen krijgt...
    nu weet ik het ook niet meer...
    Hou er zo van!

12. emje

emje Niet meer actief

ik vroeg me dit eigelijk ook af. ik ben nog niet zo lang zwanger maar mijn vriend en ik hebben een paar maanden geleden al geboekt bij het efteling hotel voor 1 nacht met 2 dagen intree. natuurlijk wil ik geen risico lopen maar ik wil wel een beetje lol hebben.

ik ga zoieso niet in de achtbanen. maar wel in fata morgana, droomvlucht, wild waterbaan (zit je niet vast), carnaval festival, monorail, bootjes, enz. ik denk dat dat wel moet kunnen toch?

13. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Even over 'die bordjes staan er niet voor niets' : Die staan er omdat het pretpark wil voorkomen dat als jij toevallig daarna een miskraam krijgt (die mogelijk helemaal losstaat hiervan), het park geen schadeclaim aan de broek krijgt (en dus negatieve publiciteit). Tot een week of 10/11 kun je prima in dat soort attracties, omdat je baarmoeder dan nog achter je schaambot zit.
    Maar dat zullen ze in een pretpark dus nóóit adviseren.

Ik ben met 10 en 26 weken naar disneyland geweest. Voor mezelf voelde het niet prettig om toen nog in de snellere attracties te gaan -van m'n vlos mocht ik nog wel met 10 weken. Maar door dat ik nét van de misselijkheid af was, wilde ik wat dat betreft al geen risico nemen ;) .

Rustige attracties ben ik gewoon ingeweest. Alleen was het lopen (4 dagen) nogal zwaar voor m'n banden, en heb ik veel pijn gehad toen ik eenmaal 26 weken was. Daar heb ik dus wel van geleerd ;)

14. Ir3n3

Ir3n3 Bekend lid

27 sep 2009
    681
    0
    0
    Weddingplanner
    Assen
    Ik zou niet in achtbanen of een andere heftige attractie stappen. Ik zou er persoonlijk niet eens zin in hebben, terwijl ik het normaal geweldig vind hoor. Ik ga met 32 weken nog naar de Efteling. Was al geboekt voordat ik zwanger was. Maar in de Efteling heb je zoveel andere dingen waar je wel in mag. Of gewoon gezellig een kijkje nemen in het sprookjesbos. Kijk als je nu naar Walibi World zou gaan was het een beetje jammer geweest.

15. Induna

Induna Actief lid

28 apr 2010
    162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Best wel wat verschillende reacties dus.. meeste allemaal "niet doen".. Tja die kaartjes zijn nou eenmaal binnen, dus gebruiken we ze ook.
    Ik hou eigenlijk wel een beetje van lol, en doe eigenlijk nog alles wat ik daarvoor ook nog deed (alle sporten enzo).

Maar zat met de Efteling toch wel even flink te twijfelen..
    UIk weet dat er van dat soort bordjes staan, maar ja geld dat ook voor 14 weken zwanger (geen buik..)..
    Nou ja, ik bel voor de zekerheid de verloskundige wel even, dan weet ik het zeker :D

16. limegreen

limegreen Bekend lid

6 mei 2008
    892
    0
    0
    Als jij zo iets heb van ag ben pas 14 weken en dan kan het best dan moet je het gewoon doen...
    maar als er iets gebeurt met je kindje vergeef je je zelf dat nooit ...

17. Rosa Canina

Rosa Canina Fanatiek lid

28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
    Villa Volta is een rustige attractie, maar daar hangt een bord dat er geen zwangere vrouwen in mogen. Ik denk vanwege de beugels die je bij de banken op het laatst in je buik geduwd krijgt.

Achtbanen zou ik ook niet in gaan, maar ze hebben genoeg leuke rustigere dingen nog in de Efteling. Sprookjesbos, Fata Morgana, Droomvlucht, Land van Laaf, Piranha, Carnaval Festival, de rustige bootjes over het water, dat filmgebeuren en vast nog wel meer.

18. Induna

Induna Actief lid

28 apr 2010
    162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Er is inderdaad voldoende leuke dingen, en zoveel 8banen zijn er ook weer niet. Maar bv Vila Volta is ontzettend leuk vindt ik, maar daar staat het bordje ook bij.. Dus daar vroeg ik hem me voor af..

Ik vraag gewoon voor de zekerheid de vk na, en anders is het sprookjesbos voor mij haha ;)
    Lol heb ik toch wel!

19. Superfly

Superfly Actief lid

2 jun 2010
    189
    19
    18
    Vrouw
    Ik zie niet echt in waarom je niet in villa volta zou mogen.. die stangen zitten toch niet in je buik? Dat is misschien meer voor de mensen die wat verder zwanger zijn omdat het kindje een beetje door elkaar word gehusseld ofzo?

20. Mara85

Mara85 Actief lid

12 okt 2009
    201
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben met 20 wken naar Disney geweest. Daar werd me idd ook verteld dat je bij een ritje met een schok de stang tegen je buik aan kunt krijgen wat schadelijk kan zijn voor het kindje.
    Je zou bijv in de droomvlucht een opgevouwen jas voor je buik kunnen doen, maar ik zou de wildere ritjes zeker vermijden!

Deel Deze Pagina