sorry moet het ff kwijt maar elke keer als ik me verloskundige bel en vertel wat ik heb moet ik altijd een blaasontsteking test doen word hier zo moe van.... en boos.... en me vriend vindt het nu ook niet meer normaal.....:x:x:x:x en dan zeg je dat je het niet heb zeggen ze van jha doe tog maar die test..... ga je na de huisarts toe om die test te doen blijk ook nog eens dat je weer gelijk heb dat je geen blaasontsteking heb...:x dus weer de verloskundige bellen zeggen dat je het niet heb... DOEN ZE VEDERS NIKS.....grrrr ben het nu echt zo zat en heb geen zin in een andere verloskundige nu.... want hoef niet meer zolang maar nu ik aan het einde loop vindt ik dat ze je niet meer zo serieus nemen zoals voorheen.... ik heb ook geen zin meer als ik wat heb om te bellen en dat netjes doorte geven... je maak afspraken van als je dit of dat heb of zie moet je gelijk bellen doe je dat word je weer voor blaastest gestuurd grrr..... ik heb nu gewoon afgesproken met me vriend van als ik weer wat heb bel ik niet meer ze bekijken het maar want word tog voor die blaastest gestuurd... alleen bellen nu nog als me vliezen gebroken zijn en als me weeen beginnen dan bel ik pas maar als ik me zorgen maak bel ik de huisart wel en geen verloskundige meer die nemen me tog niet serieus gvd sorry maar ken me hier echt boos om maken... maar moes het ff kwijt...
hmmm, heb je dit al gezegd bij de vk?? Ik zou denken maak het bespreekbaar.... want als jij je zo voelt en ze moet je straks helpen bij de bevalling lijkt me dat geen fijn gevoel... Vraag me ook af waar je haar dan allemaal voor belt? Dat het zo 'ernstig' is dat je belt en niet wacht tot een afspraak.. (hoef je niet te beantwoorden hoor)
ik bel niet zomaar maar had afspraken gemaak van als ik slijm verlies of bloed of vruchtwater... misselijkheid kotsen of hoofdpijn heb moes ik gelijk bellen... dus je houdt je aan die afspraak ik heb wat slijm verloren en doorzichtig vruchtwater dus zeg ik dat doe maar blaasontsteking test... slaat tog nergens op dan als je afgeproken heb van als je dat zie dat ik gelijk moet bellen en dan krijg ik altijd dit te horen... en verloskundige is oke maar die vrouw achter die telefoon is gewoon niks alles word in de computer gezet aan afspraken enzo en ze houdt zich er niet aan....
ik DENK dat je het iets TE letterlijk hebt genomen..... bedoel... met slijmverlies of bloed... is als je te vroeg zou gaan bevallen... misselijkheid, kotsen en hoofdpijn.... bedoelen ze niet zomaar misselijkheid en kotsen, maar dan zo extreem dat het zou duiden op zw.vergiftiging.... dan houdt je vaak ook een hoop vocht vast en heb je hoge bloeddruk.... Afscheiding heb je zowieso op het einde.. met het warme weer had ik ook stukken slijm.. (en word alleen maar erger op het einde..) Lijkt me niet dat je vruchtwater bent verloren... want dan zou je een "lek hebben"..... maar wat urineverlies is ook normaal..... Dat ze je elke keer op blaasontsteking laten testen is denk ik omdat ze verder ook niet zo goed weten wat ze verder moeten zeggen....
Wel had vk je de "belrichtlijnen" wat beter kunnen uitleggen..... dan was het waarschijnlijk wat duidelijker voor je geweest....
Ben het wel met bovenstaande eens... En als je zelf niet tevreden bent en niet meer gaat bellen: heb je denk ik alleen maar jezelf mee. Maak het bespreekbaar, zoek toch nog een andere verloskundige, doe er wel iets mee... Zij is ook degene die je kindje op de wereld moet helpen, niet geheel onbelangrijk!
bel niet als het niet extreem is hoor laatste keer dat ik gebeld had had ik een halfe emmer vol gekots en kreeg ik ook het zelfde te horen doe maar blaastest... en ik hou een hoop vocht vast en me bloeddruk is ook aan de hoge kant.... dat houden ze goed in de gate die bloeddruk daar heb ik niks op te zeggen... maar heb 4 mensen na me plas laten kijken die waren toevallig op bezoek en die zeiden ook allemaal das doorzichtig vruchtwater heb er ook aangezeten en ging gelijk uit elkaar dus is geen slijm... heb dit ook aan vreemde gevraag zeiden ook das doorzichtig vruchtwater.... als de verlos alleen maar zeg doe een blaasontsteking test omdat ze het verders niet meer weten... dan is het ook geen goeie verloskundige dan.... lijk mij
verlos is oke... maar die vrouw aan de achter dat bureautje die doet dat elke keer...die neemt de afspraken op en de telefoon neemt ze op en ze bespreek dingen wat je heb... omdat de andere altijd druk zijn met controlles enzo met de vrouwen die me helpen in het kamertje zijn allemaal toppers... en voor die 3 weken dat ik nog moet heb ik geen zin in om een andere verloskundige te zoeken...alleen om die vrouw achter het bureautje
Wanneer was dat dan? Als het ECHT vruchtwater was.... zou ik maar eens als de donder... contact met vk of anders ziekenhuis opnemen.... Misschien een rare vraag, maar heb jij wel je "wat ingelezen" in zwangerschappen... vruchtwater ruikt zoetig....en zitten witte vlokjes in.... lekken van vruchtwater duidt op gebroken of gescheurde vliezen... en is je kind blootgesteld aan infectiegevaar....of je kind kan droog komen liggen... controleert je vk je urine ook op eiwitten...? hoe hoog was je bloeddruk? Bedoelde trouwens dat je vk je niet voor het hoofd wilt stoten... en je daarom maar laat testen.... dan is het net of er iets aan je "klacht" gedaan is....
ok.... hier krijg ik alleen de vlos aan de telefoon...... Waarom bespreek je het dan gewoon niet met je verloskundige.... want lijkt me niet dat iemand daarover zomaar uitspraken mag doen, die er geen opleiding voor heeft gevolgd.... bedoel als ik zulke dingen aan de ha-assistente vraag, verwijst zij mij ook door naar het telefonisch spreekuur..!!!
MIsschien een stomme vraag hoor, maar hoe weten al die mensen dat je vruchtwater verliest? Zelfs een ervaren verloskundige gebruikt daar teststrips voor. Het is mij niet helemaal duidelijk waarvoor je nou steeds belt naar ze. Als je echt vruchtwater verliest mag je daar niet meer dan 48 uur mee rondlopen! Dus ik snap wel dat ze dan eerst willen testen of je geen blaasontsteking hebt aangezien je dan ook urineverlies kan hebben.
vruchtwater verlies.. wat gebeurd er als je met 1 been onmhoog gaat staan en op je hand blaast.. als je gewoon doet zonder je been en het is een scheurtje gebeurd er niets nl. Komt er wat uit?? ja vruchtwater. nu ziekenhuis of verloskundige en dan zeggen ik heb op mijn hand geblazen en er blijft dun spul uit komen. dus lijkt me vruchtwater. En als jij bewezen hoge bloeddruk hebt en vocht vasthoud zou ik gewoon eisen dat ze je in het ziekenhuis laten onderzoeken. jij hoeft niets tegen die mevr. achter de balie te zeggen, als jij een vraag hebt voor de verloskundige hoort die hem ook te beantwoorden niet een telefoonmiep ,geen aanval op receptiemedewerkster, maar wel op iemand die denkt dat ze alles weet. Heb jij geen tel nummer van een telefonisch spreekuur??? en uhh vruchtwaterverlies is iets spoedeisend hoor!!