Rugweeeen

Discussie in 'De bevalling' gestart door candle85, 13 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. candle85

candle85 Actief lid

19 jun 2015
    484
    67
    28
    Ik ben benieuwd hoe rugweeen aanvoelen en waar in de rug je ze voelt. En kun je ook rugweeen als voorweeen of indalingsweeeen hebben?

2. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ik voelde ze in de onderrug.
    Tja vind het moeilijk uit te leggen. Had alle 3 de soorten weeën. :p
    Voelde hier als vervelend rugpijn

3. Koekie83

Koekie83 Actief lid

24 jul 2015
    230
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een weeënstorm aan rugweeën gehad en vond het aanvoelen als menstruatiepijn in de onderrug, alleen dan gigantisch veel erger. Heel erg krampende pijn gecombineerd met iemand die met een mes in je onderrug staat te steken. Bewegen maakte het alleen nog maar erger. Klinkt vreselijk, maar ik vond mijn bevalling ondanks dat zonder pijnstilling nog steeds geweldig hoor ;)

Ik heb ze niet als voorweeën of indalingsweeën gehad.

4. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Ik heb t net wel gehad als voorweeen in de dagen voor het echt begon, gelukkig niet veel maar zo pijnlijk dat ik bijna door mn benen zakte. En tijdens mijn bevalling geen enkele rugwee gehad.

5. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

In de onderrug, voelde hier als vreselijke steken die ik letterlijk aanvoelde komen, een hoogtepunt bereikten en daarna langzaam weer wegzakten alsof er niets aan de hand was geweest.

6. mamabri

mamabri Niet meer actief

ik heb ze als voorweeën gehad bij mijn jongste zoon. in een woord VER-SCHRIK-KELIJK!!. Had ze bij mijn oudste 2 ook nooit gehad, maar ik zei al tegen mijn man dat ik 100 x liever buikweeën had.

Ik dacht alleen dat het de echte weeën waren en aangekomen in het ziekenhuis dacht de VK en verpleging dit ook, dus ik werd op de verloskamer gelegd. Na ongeveer 4 uur werd het minder en nog wat later mocht ik naar huis.

De bevalling zelf begon een paar dagen later met Godzijdank, buikweeën.

7. Beertje1986

Beertje1986 Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.729
    0
    0
    Ik werk op een laboratorium in een ziekenhuis!
    Friesland
    Ik heb alleen rugweeën gehad tijdens mijn eerste bevalling wat een inleiding was.. en dat was tevens ook erg genoeg!
    Het was echt vreselijk!!

Mijn vriend moest me echt vreselijk met zijn vuisten in mijn rug duwen van mij!

Dus.. ik hoop echt enorm dat ze jou bespaard blijven;)

8. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Bij mij waren het voornamelijk heupweeen die doortrokken naar mijn onderrug.
    Voelde alsof me hele onderrug verkrampte en ineens was het dan weer weg.

9. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Ik heb alleen rugweeen gehad en ik vond het juist goed te doen. Het voelde als zware menstruatiekramp.

10. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik heb buik-, rug- en beenweeen gehad bij de eerste. Ik vond de buikweeen het vervelendst.

11. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.768
    2.184
    113
    Ohhh rugweeen, vreselijk!
    Ik had ze als voorweeen maar herkende ze toen niet als zodanig. Toen de bevalling op gang kwam herkende ik ze nog steeds niet. Ik dacht eigenlijk eerst dat t mn darmen waren. Later werden ze steeds heftiger en het voelde alsof iemand een mes in mn ruggegraat stak en deze in tweeën probeerde te splijten...

Later dmv morfine buikweeen gekregen en deze waren veeeeel beter op te vangen.

12. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.049
    2.553
    113
    Limburg
    Ik heb rugweeën en beenweeën gehad. Beide vreselijk, ik wist niet eens hoe ik moest liggen. Rugweeën voelde bij mij als enorme menstruatiepijn in de onderrug.

13. Zara123

Zara123 Bekend lid

25 sep 2015
    654
    26
    28
    Ik heb het bij beide kindjes gehad en bij de jongste ook voorweeën in de rug gehad. Vond het een stekende, snijdende pijn/kramp in de onderrug. Heel heftig.
    De tweede bevalling kon ik er op de een of andere manier veel beter mee omgaan. De pijn accepteren, rustig door ademen en door naar de volgende wee. Ik ben er wel van overtuigd dat de cursus die ik heb gedaan hier voor heeft gezorgd. Ik zat echt zo in mijn eigen bubbel, heb de bevalling praktisch alleen gedaan. Man en verloskundige kwamen er pas bij de persweeën weer bij.

14. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik vond buikweeën vooral zo vervelend omdat je buik zo enorm hard opspant. Dus echt die harde buiken. Het leek soms net of ik van dat bed werd getild ;)

Bij de eerste had ik dat minder, toen lag ik in bad.

15. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik heb ze bij mijn tweede en derde bevalling gehad. Het voelt net als gewone weeën maar dan laag onderin je rug ipv buik. Bij mij hielp het om te staan en heel rechtop te zitten. Mijn man duwde in mijn rug met een hittepit. Met yoga was bij ons veel aandacht besteed aan iets wat rugadem genoemd werd en dat hielp ook. Die techniek ge ruik ik nu al 10 jaar om te ontspannen bij pijn.

Bij de tweede ben ik ook zittend op de baarkruk bevallen omdat ik echt niet kon liggen. Bij de derde toch maar wel gaan liggen toen ik moest gaan persen want op die baarkruk ging het zo snel dat ik dat niet nog eens durfde.

16. LaLaS

LaLaS Fanatiek lid

13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    Ik had vooral rugweeën. Ik vond ze ook veel erger dan buikweeën omdat ik daardoor dus ook niet meer normaal kon zitten of liggen, met alleen buikweeën nog wel. Was trouwens onderin m'n rug. Sindsdien bij elke menstruatie ook enorme rugpijn! Beenweeën waren ook vervelend, maar te doen

17. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Ik had ze vanaf de eerste tot laatste wee, de rugweeën.
    Tegelijk met buikweeën.
    Moet eerlijk zeggen dat ik ze niet meer kan omschrijen.
    Maar sowieso in het begin voelde het als flinke rugpijn, in de onderrug.
    vond de buikweeën erger volgens mij.
    Wist in elk geval niet waar ik het zoeken moest. Vond het heftig. Zonder medicatie..

18. candle85

candle85 Actief lid

19 jun 2015
    484
    67
    28
    Bedankt voor jullie reactie en ervaringen. Ik denk dat het bij mij voorweeen waren.

19. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    Ik dacht dat mijn dochter via mijn stuitje zich naar buiten probeerde te komen. Wat een pijn!

Het enige wat iets verlichting gaf was als iemand heel hard terug duuwde. Maar dit hield niemand lang en hard genoeg vol naar mijn mening toen.

20. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    In mijn onderrug. Voelde als hetzelfde als tijdens mijn menstruatie. Dacht dat het vast geen weeën konden zijn omdat het niet echt heftig was ofzo, maar waren het dus wel.

Deel Deze Pagina