Wie had er een 'makkelijke' bevalling?

Discussion in 'De bevalling' started by Jane1972, May 9, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jane1972

Jane1972 Actief lid

Aug 16, 2006
    125
    0
    0
    Noord-Holland
    Hallo allemaal,

Tsja, dat vraag me nou echt even af: is er iemand die een 'makkelijke' of zelfs 'leuke' bevalling heeft gehad? Ik heb zelf 6 weken geleden, dus nog vers in het geheugen allemaal, een vrij dramatische, lange en pijnlijke bevalling gehad, dus ik zelf behoor dus niet tot die groep.

Maar ik heb een vriendin die 2 al wat oudere kinderen heeft en er zelfs zo weer een zou willen, al was het alleen maar om de bevalling, 'zo leuk vindt/vond ze het!'

Omdat ik me dit niet of nauwelijks kan voorstellen ben ik benieuwd naar jullie ervaringen. Kbenbenieuwd!

2. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

May 28, 2007
    3,777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    :(
    Leuk?!

Nee, ik ook niet helaas.
    Zie al tegen de eventuele volgende op..

3. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    3,914
    0
    0
    ergens in het gezell
    Een bevalling leuk? :confused: die zijn er vast zo uitgeplopt :)

Ik heb zelf geen makkelijke bevalling gehad, maar ik zie niet zo op tegen een evt volgende bevalling...heb tijdens de bevalling zelf ook niet gedacht 'dit nooit meer!'.

Maar om nou te zeggen dat ik het leuk vond?! :)
    Ik heb wel altijd gezegd dat ik het nog een keer zou willen mee maken met een 2de kindje. Zo bijzonder, zo fantastisch zo...ja, heb er eigenlijk geen woorden voor.

Ik sta er nog iedere dag van versteld dat ik zo'n fantastisch kindje op de wereld heb gezet...dat heb ik toch maar weer mooi gedaan. ;)

4. Simba

Simba Fanatiek lid

Jun 21, 2006
    1,129
    19
    38
    Ik heb zelf een vrij 'makkelijke' bevalling gehad (al dacht ik daar toen anders over), maar leuk? Nee, dat nou ook weer niet...

5. pim

pim Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    3,970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik vond mijn bevalling wel echt geweldig. Zou het vanavond zo over doen. Ben thuis bevallen in 7,5 uur tijd waarvan 2 uur persen. Ik heb geen pijn gehad, ongelovelijk maar waar.

Pim

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,230
    7,277
    113
    Female
    Brabant
    Ik heb een makkelijke bevalling gehad. Om 5:45 braken mijn vliezen, kreeg toen wat lichte krampjes, maar ik kon nog gewoon lopen en dingen in huis doen. Rond 12 uur werd het echt wel pijnlijk en om 17:45 mocht ik persen. De pijn vond ik echt goed te doen, de persdrang vanaf 5 cm vond ik iets minder.... dat was echt heel erg vervelend. Gelukkig gingen de laatste 5 cm snel, in 2,5 uur. Het persen deed helemaal geen pijn, ook het wegpuffen van de persweeen niet, ik heb ze in totaal 1 uur gehad. Meteen riep ik dat ik het zo weer wilde doen. Ik vond het eigenlijk wel heel gezellig, bevallen, lekker thuis met mijn vriend, verloskundige en stagaire (en later nog een verloskundige en de kraamhulp ;)). Alleen die 2,5 uur waren dus niet zo grappig, maar dat bleek achteraf te komen doordat Eva een sterrenkijker was. Dus als een evt. volgende goed ligt, is het misschien wel veel beter te doen.
    Het moeilijkste vond ik, achteraf, dat Eva vast bleef zitten. Op het moment zelf was ik daar niet mee bezig, ik was alleen maar heel hard aan het persen. Achteraf heb ik het er wel moeilijk mee gehad, ook omdat Eva's linkerarm de eerste dagen verlamd was. Maar gelukkig is alles goed gegaan en goed gekomen. Maar eigenlijk alleen hierom zie ik wel op tegen een eventuele volgende bevalling. Aan de andere kant, als Eva er doorheen pastte, zal een volgende baby dat ook wel kunnen.

7. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

May 28, 2007
    1,189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Ik heb bij mijn bevalling door de weeenopwekkers verdomd veel pijn gehad en geroepen dat ik dit nooooooooooooooooooooooooit meer wilde!

Maar ik wil in de toekomst eigenlijk nog wel een tweede... ;)

Probeer mezelf maar voor te houden dat geen enkele zwangerschap en bevalling hetzelfde is en dat een tweede keer het misschien heel erg meevalt. Vond mijn 'eigen weeen' namenlijk goed te doen, het werd pas echt rottig toen ze me een infuus gaven en dat flink omhoog draaiden... :rolleyes:

Dus.. misschien dat het de volgende keer wel heel erg meevalt? ;)

8. meisje2000

meisje2000 Actief lid

Mar 18, 2007
    199
    0
    0
    glastuinbouw
    friesland
    Ik heb een super bevalling gehad van drie uurtjes.
    Vanaf het moment dat ze de vliezen braken om 11.30 tot ze geboren werd om 14.30.
    Drie keer persen en ze was er.
    Moest helaas wel naar het ziekenhuis omdat ze in het vruchtwater had gepoept en daar kreeg ik weeversterkers omdat de weeen niet sterk genoeg waren.
    Ze hadden gezegd om 12 uur nou voor middennacht misschien.
    Ze kwamen om 13.00 uur weer kijken toen werd het rond etenstijd en toen ze om 14.15 weer kwamen had ik 8 cm en krijg ik persdrang.
    !4.20 en een perswee verder had ik 10 cm en mocht ik mee persen en binen drie persweeen was ze er.
    Ik heb niet eens mee hoeven te duwen want de persweeen waren zo sterk dat het vanzelf ging.
    De verpleegsters hadden geen eens de tijd om de gynicoloog (of hoe je het ook maar schrijft) te roepen.
    Ik heb zeer weinig pijn gehad en zou dit nog wel 10 keer kunnen doen.
    Stond binnen een uur (moest eerst gehecht worden) onder de douche en toen mijn ouders savonds kwamen om half zeven stond ik beneden met mijn moeder een sigaret te roken.
    De volgende ochtend mocht ik lekker naar huis met de kleine.
    Dus al met al ik heb genoten van deze bevalling.

9. mama33

mama33 Actief lid

Sep 11, 2006
    255
    0
    0
    Achterhoek
    ik heb drie kids en ben drie keer makkelijk en relaxed bevallen. De eerste in 4 uur, de tweede in 2 uur en de derde in 3 uur. Bevallen vind ik echt, tja leuk klinkt zo raar, iets hebben. Gewoon dat sfeertje er omheen. Klinkt bijna eng he. Maarja, ik heb ook geen drama bevallingen gehad gelukkig. Alledrie zijn in de tweede perswee geboren. Nooit uitgescheurd of ingeknipt. Gewoon uit het boekje zal ik maar zeggen. Dat geeft natuurlijk beetje vertekend beeld want 9 van de 10 keer gaat het natuurlijk niet zo.

10. lillebi

lillebi Actief lid

Feb 21, 2008
    249
    0
    0
    ik ben ingeleid bij twee van de drie dochters, het waren heftige maar snelle bevallingen, bij twee en drie persweeen floepten ze er uit, door het infuus waren het wel erg heftige en pijnlijke weeen maar door de snelheid ervan vond ik het allemaal erg meevallen, en zie ook niet op tegen deze bevalling. geen drama's ervan overgehouden of zoiets, kijk altijd met veel plezier en trots terug op mijn bevallingen.

11. karin mv boas

Dec 6, 2007
    43
    0
    0
    ik!en ik vond t ook leuk.helemaal toen bleek dat ik geen hechtingen hoefde 8) .daar was ik t bangste voor.een uur nadat mn vliezen braken kreeg ik weeen.na 3/4 weeen om t kwartier/tien minuten kwam ik in een weeenstorm.dat vond ik wel heftig,maar vooral omdat ik dacht dat t nog erger ging worden.maar dat was niet zo.na een uur had ik al persdrang en toen de vk kwam was t hoofdje al onderweg.ik dacht;als ik nu niet meer dan 4 cm ontsluiting heb ga ik dood.maar toen de vk zei dat ik mocht persen,zei ik:huh?is dit alles?dan valt t eigenlijk nog best wel mee :)
    ik heb een kwartiertje hoeven persen.toen t hoofdje stond deed t wel flink zeer,en dat leek wel een uur te duren.toen ie er eenmaal uit was deed mn doos flink zeer,vooral met plassen omdat ik mn schaamlippen geschaafd had.maar ik was allang blij dat ik niet ingescheurd was want ik ben panisch voor naalden in mn lijf.dus dat alleen al maakte mn bevalling perfect.en daarnaast ging t ook heerlijk vlot.hopelijk gaat de 2e in juli ook zo makkelijk.gaan we gewoon vanuit.als t niet zo is weten we dat toch pas achteraf :rolleyes:

12. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Als Daan niet de navelstreng om zijn nek had zitten had ik met 3 uur bevallen geweest van begin tot einde helaas moest er een keizersnede aan te pas komen waardoor het 3,5 uur heeft geduurd.

13. Willow

Willow Actief lid

Jul 31, 2007
    339
    0
    0
    Hoi,

Mijn eerste bevalling was zwaar (denk gemiddeld).
    Maar de 2e ging rap: 2,5 uur en veel minder pijnlijke weeen en de 3e in 4 uur. Zelfde verhaal.
    Kon de pijn heel goed. Persen bij de laatste twee was erg kort.

14. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

Jun 30, 2007
    2,199
    0
    0
    Antwerpen
    Nou leuk was het niet maar het was niet dat ik zeg een hel ofzo.
    Ik had een vrij snelle en makkelijke bevalling.
    In 7 uurtjes was Yildiz geboren en ik heb natuurlijk wel pijn gehad maar ik zou zo nog een bevalling op die manier willen doen.
    Het enigste leuke van bevallen is dat je een prachtig resultaat in je armen kan houden na afloop :) ....Ik had trouwens meer last van de hectingen dan van de bevalling zelf.

15. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

Sep 28, 2006
    2,574
    4
    38
    Midden van NL
    Behalve de pijn is het net mijn bevalling..

Ik heb wel pijn gehad en vond het absoluut niet fijn, maar alles bij elkaar vond ik het echt wel meevallen. Heb mazzel gehad..

16. Merijn

Merijn Niet meer actief

Toen mijn zusje werd geboren was ik bijna 6 jaar. Ik was alleen met mijn moeder thuis en sliep bij haar in het grote bed. Om een uur over 4 's nachts braken haar vliezen. Ik werd wakker gemaakt en de verloskundige was er binnen no time. Voordat ik het goed en wel allemaal besefte vroeg die vrouw of ik even een glaasje water wilde halen voor mama. Toen ik terug kwam was mijn zusje geboren. Ik geloof dat het allemaal bij elkaar nog geen 3 uur heeft geduurd.

Nou doe mij ook maar zo'n bevalling ;) Ik heb mijn moeder niet eens horen schreeuwen of wat dan ook.

17. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

Feb 28, 2007
    5,732
    0
    0
    Flevoland
    Ik heb 4 makkelijke bevallingen gehad.

De eerste 9 uur over gedaan
    De tweede binnen een uur
    De derde 5 uurtjes
    En de vierde 3 uurtjes over gedaan

18. Mammie Patricia

Mammie Patricia Fanatiek lid

Mar 15, 2008
    1,886
    0
    0
    Ik ben thuis bevallen van Felicity ,er werd tegen mij een paar keer gezegt ook door de verloskundige ,dat ik een super bevalling had gehad , zelf kon ik het toen niet vatten ,maar als ik achteraf nu kijk zou ik zo weer voor zo'n bevalling tekenen! :D

19. OnsUkkepuk

OnsUkkepuk Nieuw lid

May 17, 2008
    2
    0
    0
    verkoopster
    IK heb van mijn eerste een rot bevalling gehad, die lag in een aangezichts ligging en kreeg hem er niet uit, dat werd duw en trek werk en 14 hechtingen.
    zag er tegen mn tweede bevalling op, maar dat was binnen 3 uur gepiept. De verloskundige was nog maar net op tijd om hem op te vangen. heb wel behoorlijk naweeen gehad van die snelle bevalling en was helemaal beduusd, maar op zo`n manier zou ik tekenen nu voor de derde.

20. Essiegirly

Essiegirly Fanatiek lid

Mar 14, 2007
    1,712
    0
    0
    Dordrecht
    Die van mij was super!

Zie Samantha geboren ;)

Share This Page