wie had er een miskraam ondanks kloppend hartje?

Discussie in 'Miskraam' gestart door pucci, 2 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pucci

pucci Actief lid

8 dec 2007
    116
    1
    0
    Hallo,

Ik zou graag willen weten wie er toch een miskraam gehad heeft nadat men een kloppend en intacte vrucht aangetroffen had dmv echoscopie.

De statistieken zeggen dat wanneer er een vrucht op 6weken met een koppend hartje geconstateerd is, de zwangerschap met 95% zekerheid intact zal blijven.

Thanks!

2. jeldou

jeldou Bekend lid

8 jan 2007
    729
    0
    0
    Volgens mij is die 5 procent wel erg weinig, heb er verder geen ervaring mee maar ik heb ook al vaak gehoord en gelezen dat ondanks een kloppend hartje het toch mis gaat!

3. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Ik lees helemaal niet overal dat er ondanks een kloppend hartje het misgaat. Meestal als ik lees dat het mis is, dan was er of nog geen echo geweest of er was al onduidelijkheid.

Waarom wil je weten bij wie het toch mis is gegaan? Ik zou gewoon proberen te genieten en geen beren zoeken die er misschien niet zijn. Er kan altijd wat misgaan in een zwangerschap, dit kan ook gebeuren wanneer je 20 weken zwanger bent.

Als jij een kloppend hartje hebt gezien en als degene die de echo heeft gemaakt zegt dat er goed uitziet zou ik gewoon genieten, heb ik ook gedaan.

In ieder geval gefeliciteerd :D

4. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    Hoi,

heb dit nog nooit gehoord. wat mijn gyneacoloog mij wel vertelde is dat de eerste weken het spannends zijn! vanaf week 8 word de kans op een miskraam een stuk kleiner omdat het vruchtje zich dan goed ingenesteld heeft enzo. en als je gyn dan zegt dat het hartje goed klopt dan heb je een goede kans. vanaf week 12 is de kans op een miskraam nog veel kleiner. maar dit wil niet zeggen dat het vanaf dan niet meer fout kan gaan. genieten van de zwangerschap is idd moeilijk als je met die gedachten rond loopt... maar probeer je te ontspannen en aan de leuke dingen te denken. en zijn veel meer vrouwen waarbij het wel goed gaat.

5. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Je hebt altijd kans dat het misgaat, ook na die 12 weken nog! Maar je moet jezelf niet gek gaan lopen maken. De kans dat het goed gaat is namelijk véél groter!

6. pucci

pucci Actief lid

8 dec 2007
    116
    1
    0
    BEDANKT iedereen, doet deugd zo af en toe wat positiefs te horen.
    Ik voel me ook goed, niet te misselijk, gewoon wat moe.

Bennet mijn eerste 'seven jeans' gaan kopen met zo'n rekband eraan, dat gaat een goede investering zijn, heb nu al eenbuikje !

x

7. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Goed zo, geniet ervan :D en dubbel omdat je zo weinig klachten hebt :D

8. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Verplaatst naar Miskraam.

Graag goed opletten waar je een topic start.

Elvira
    moderator

9. Sara1976

Sara1976 Actief lid

11 jul 2006
    233
    0
    0
    De kans dat het misgaat vermindert inderdaad flink bij een kloppend hartje, dat vertelde mijn gynaecoloog ook.
    Bij mij is het wel nog misgegaan. Ik heb een goede echo gehad met ruim 7 weken. Maar helaas bleek met de volgende echo toen ik ruim 10 weken was dat het hartje gestopt is met 8 weken en 4 dagen!
    Maar de kans is veel en veel groter dat het dan wel goed gaat!
    Succes, en geniet van je zwangerschap!

Groetjes Sara

10. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Klopt dat die kans dan veel minder is.
    ik had een mooi vruchtje met kloppend hartje,die met 10 weken nog klopte,..in de 11e week begon ik te vloeien en een paar dagen later stopte het,gecurreteerd in week 12.

Nou heb ik morgen ene echo en alhoewel het een enorme opluchting zal geven wanneer als goed is,..is het voor mij toch anders tot een week of 13..

By the way,..heb na de miskraam een gezonde dochter gekregen ;)

11. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    nou ik wil echt niet zeggen dat het me sterk lijkt maar in mijn geval geloof ik er geen barst van

de eerste miskraam heb ik een hartje gezien met 8 weken en 11 en het ging echt goed maar met 13 een miskraam

de tweede miskraam een kloppend hartje met 7 weken en 9 en met 11 weken een miskraam

met de derde zwangerschap ging het goed tot ik 21 weken was en zo ineens uit het niets weeen had.

ik weet ook dat het vaker goed gaat dan niet maar percentage's zeggen mij niks meer

maar probeer gewoon positief te blijven en te genieten meid.

knuf miriam

12. Diana

Diana Bekend lid

27 jun 2006
    613
    0
    0
    Valkenburg
    Nou de eerste mk hebben we geen hartje gezien, wel heel vroege echo gehad en daarna een ma met 12 weken.
    De 2de mk is twijfelgeval, was heel vroeg 5w4d, helemaal niets gezien

de 3de mk hebben we met 7 weken hartactie gezien en bij de echo van 9 weken geen hartje meer te zien :(

Volgens mijn gyn is het hartje ongeveer in week 8 gestopt met kloppen. het vruchtje kan eerst zelfstandig voor de hartactie zorgen in week 8 moet het aansluiting vinden op de navelstreng en als daar iets mis gaat dan krijgt het vruchtje geen/niet voldoende zuurstof en stopt het hartje met kloppen....

en toch gaat het meestal veel vaker goed dan fout......het blijft gewoon afwachten al die weken dat je zwanger bent maar ondanks alle angst en soms verdriet heb je het er allemaal voor over

Komt goed ;)

groetjes

liefs

13. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Hier ook kloppend hartje met 7 weken en met 9 weken een mk, maar het gaat inderdaad gewoon veel vaker goed dan niet! Ik heb na de mk een gezonde zoon gekregen!

14. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik had in me zwangerschap voor alicia een goede echo met 9 wk en had ook alle klachten moet ik zeggen. op den duur wa sik zo ziek dat ik naar de huisarten post ging en daar maakte ze nog een echo en het hartje bleek gestopt die dag volgens de meting. ik had koorts (41) moest continu overgeven en was uitgedroogt en hierdoor werd ik meteen opgenomen. ze konden niet vinden wat het was en me baarmoedermond en urine waren prima. ik was nog in shok toen ze me vertelde dat ik snel ene curetage moest ondergaan omdat ik zo ziek was en het kindje niet zomaar was gestopt met leven dus er zat vast een infectie in me baarmoeder. op 27 juli kreeg ik het slecht nieuws en op 1 augustus om 2 uur lag ik op de OK voor een curetage. pas om 5 uur werd ik weer wakker op de uitslaapkamer en voelde me erg leeg en besefte toen pas wat er allemaal was gebeurt. ik had veel pijn en had veel bloed verloren en ze wilde me op het ziekenhuis houden maar dat kon ik niet mer ik wilde naar huis. uiteidnelijk mocht ik 10 uur naar huis onder 1 voorwaarde dat ik veel producten gign eten die ijzer bevatten en veel rust nam. ik had echt veel pijn en lopen ging niet dan viel ik flauw. pff wat wa shet ene drama. zon verdriet omdat ik me kleintje miste en zoveel pijn zowel lichamelijk als geestelijk. 2 wk later moest ik op controle komen en gek genoeg naar ene praatje moch tik naar huis want het zat wel goed. het vruchtje was onderzocht en het bleek een virus in me zwangerschapsweefsel. de kand dat je dit krijgt is erg klein maar ik was een van de pechvolgels. Dit alles heb ik moeilijk kunne verwerken omdat hjet alemal zo snel ging en ik het niet meer had verwacht naar me goede echo met 9wk. ook heb ik me kindje nooit kunnen zien en iook gene afscheid kunnen nemen en dat doet me tot op de dga van vandaag erg pijn. gelukkig heb ik nu een gezonde dochter die de pijn wel wat verzacht maar me kleine jongen zal ik nooit vergeten ( 46xy bleek uit onderzoek dus genetisch een gezonde jongen)

15. Roosje75

Roosje75 Fanatiek lid

1 aug 2007
    1.281
    0
    0
    Hoi,

Ik heb ook een mk gehad, ondanks dat de gyn zei dat de kans hierop heel erg klein was nadat we een kloppend hartje gezien hadden.

Volgens een andere gyn is week 9 heel belangrijk. Als je voorheen een hartje hebt gezien is dat nog een vrij eenvouding 'pompje'.
    In week 9 gebeurt er heel veel. Dan worden veel organen gemaakt en ontwikkelt het hartje zich naar een veel complexer orgaan.
    Volgens deze gyn komt het vaak voor dat er dan een mk ontstaat, omdat er zoveel gebeurt en de kans dat er iets misgaat dan ook het grootste is.

En percentages zeggen mij ook niks meer. Wat heb je eraan om te weten dat het voor 99% goed zit, als je net bij die ene procent zit waar het niet goed gaat?!

Probeer positief te blijven en te genieten. Met piekeren kun je een mk toch niet voorkomen..

Liefs, Roosje

16. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Hier ook met zes weken een kloppend hartje dat bij de volgende echo gestopt is. Nu weken later wachten we op miskraam van ukie twee van de tweeling.

17. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Ook ik heb bij mijn 1e zwangerschap met de echo van 8 weken een kloppend hartje gezien en bij 11 weken miskraam.

Maar de volgende zwangerschap is helemaal goed gegaan. zie banner

18. Ellenk

Ellenk VIP lid

Bij mij was de termijn echo met 11 weken helemaal OK. Niets aan het handje.... maar helaas.
    Mijn gyn zei ook dat in de periode 10-14 weken het relatief vaak misgaat omdat er zoveel in dat lichaampje moet worden aangelegd.....

19. pucci

pucci Actief lid

8 dec 2007
    116
    1
    0
    Morgen een tweede echo, ben eens benieuwd...ik zelf heb ook al een mk gehad, dushoop ik dat het nu wel goed gaat. ik laat jullie wat weten!

Heb alle kwaaltjes nog,worden erger elke dag, maar ja, zekerheid is er nooit, zo iets fragiel...

20. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    ik had een kloppend hartje met 11 weken,3 dagen later was het mis ,helaas...dit komt maar heel weinig voor wanneer het hartje al klopte

Deel Deze Pagina