Wat precies op medische indicatie? Het betekent in ieder geval dat er iets niet helemaal loopt zoals het hoort en je bijvoorbeeld door de gynaecoloog behandeld moet worden ipv verloskundige en/of dat je bijvoorbeeld onder het toezicht van een ziekenhuis staat. Ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijk heb uitgelegd.
Goedemorgen Ik heb ook een medische indicatie Bij mij houd het in dat er vanwege mijn overgewicht geen risico word genomen met een thuisbevalling ( zeker bang dat ze me naar beneden moeten sjouwen hihi ) het kan ook te maken hebben met bloeddruk, suiker, bekkeninstabiliteit, placenta voor de uitgang en natuurlijk kan er iets met de baby zijn. er zijn zoveel redenen te bedenken voor een medische indicatie. Maar denk maar zo dat je in het ziekenhuis in goede handen bent en dat je dan niet als nog op stel en sprong tijdens je bevalling je boeltje moet pakken en daarheen moet. Groetjes mariek
op medische indicatie kan veel beteken. ik heb medische indicatie, omdat ik een kz heb gehad en daarom in het zh moet bevallen. en mijn kindje is overleden, wat ook weer medische indicatie is.
Wij hebben een te kleine baby. Gelukkig spreken ze net niet over een groeiachterstand, maar het is wel zo dat wij nu wekelijks onder controle staan van een gyn. Bedankt voor jullie antwoorden.
Hoi Firstbaby, in jouw geval betekent de medische indicatie dus te kleine baby en dat je onder controle staat van de gyn. Hopelijk krijgt je baby de laatste paar weken een groeispurt. Gebeurt vaker als je met verlof gaat! Succes
Dank je. Ik hoop het van mij mag die groeien. Kan het dan zo zijn dat ik dan weer overgenomen wordt door de verloskundige als over 2 weken blijkt dat de baby opeens hard groeit? Ik heb net een bevestiging van de verloskundige gekregen dat ik niet meer bij hun loop omdat ik nu bij de gyn. loop.
Als je graag thuis wilt bevallen, dan zou ik het zeker met de gynaecoloog bespreken. Als straks blijkt dat je kindje weer normaal volgens schema gegroeid is, dan kun je het altijd vragen. Het zou jammer zijn als je in het ziekenhuis moet bevallen, wanneer je het graag thuis zou willen, en als het dan vanwege de grootte van je kindje niet eens zou hoeven. Groetjes van Kiki
Waarschijnlijk zal de gyn. je bevalling begeleiden omdat de baby te klein is en misschien wat hulp nodig heeft na de geboorte. Zoals een warmtelamp ofso. Ik loop vanaf het begin van deze zwangerschap ook bij de gyn., aan het begin had ik er wel moeite mee want het is toch heel anders dan bij een VK. Maar nu ben ik blij, ik ben liever in het ZH met de nodige medische apparatuur als het nodig is, dan dat ik thuis beval en alsnog naar het ZH moet omdat het beter is voor de kleine..je ben nu in goede handen Wens je veel sterkte de laatste weekjes!
Je kan ook een medische indicatie krijgen wanneer je zelf iets mankeert. Bijvoorbeeld als je een erfelijke aandoening hebt of een chronische ziekte. Toch wel een veilig idee hoor om in het ziekenhuis te bevallen!
ik heb ook duidelijk medische indicatie. gebruik medicijnen, heb epilepsie en daarom onder zeer strenge controle van de gynaecoloog en de andere artsen voor medicijnen en de ontwikkeling verder moet ik ook een puctie. een thuisbevalling is voor mij uitgesloten. zelf had ik dit graag gewild en eerst nog wel gehoopt, maar snap ook wel dat het in mijn geval niet verantwoord is. ook nog eens 2 bloedingen gehad dus al met al een tal aan ziekenhuisbezoeken en echo's dus bij mij. ach niet iedereen kan helaas thuis bevallen dus maak ik er dan in het ziekenhuis maar gewoon het beste van !
er is ook nog een verschil met vergoeding van alle ziektekosten. met een medische indicatie krijg je alles vergoed, als je op eigen initiatief in het zh bevalt dan ligt het maar net hoe je verzekerd bent
Ze geven je geen medische indicatie omdat de verzekering het dan wel vergoedt. Dat interesseert ze echt niet (logisch ook). Ik heb ook een medische indicatie. Tja, ik heb me erbij neergelegd. Het is veel te riskant voor mij en mijn baby om thuis te bevallen en ik krijg regelmatig echo's en daarvoor ben ik ook liever in het ziekenhuis.
Ja tuurlijk wordt het vergoed als je een medische indicatie hebt. Zou nogal lullig zijn als je in het ziekenhuis moet bevallen vanwege de medische risico's en je verzekering zegt 'toedeloe!'. Als je er zelf voor kiest op poliklinisch te bevallen, dan moet je daar wel voor dokken. Logisch ook. Maar dat is alleen de praktische kant ervan. Hoe gaat het nu met je? Kan je je er een beetje bij neerleggen dat je een ziekenhuis bevalling krijgt?
Vlinder84: Ja het gaat goed met me, dank je. Ik heb me er inmiddels bij neergelgd en vind het het beste en het veiligst mocht ons baby echt te klein zijn als hij geboren wordt.