Ik voel mij zwanger, zou het kunnen?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door kwebbels, 24 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwebbels

kwebbels Niet meer actief

Hoi dames,

Ik slik de microgynon 30 sinds een half jaar. Voor mijn zwangerschap ook geslikt en ik ben hier altijd heel netjes in. Ik moet elke maand, na mijn stopweek, op vrijdag weer beginnen. Helaas ben ik dit deze maand vergeten en op zaterdagmorgen 2 pillen ingenomen (neem ze altijd 's morgens). Ook rond deze dagen gemeenschap gehad. Mijn man en ik hebben het er die week ervoor over gehad toevallig wanneer we er weer voor wilde gaan. We hadden besloten dat wij ongeveer wilde dat onze dochter naar de basisschool zou gaan. Ongeveer rond de derde verjaardag van onze dochter zou ik dus stoppen met de pil. De wens is er voor ons beide nu al heel erg sterk maar door wat practische overwegingen hebben we het dus nog even een half jaartje ong uitgesteld.

Maar goed, terug naar mijn verhaal. Ik ben dus die pil vergeten. Nu ben ik die zondag erna (dus toen 1,5 week verder) in ene heel misselijk geworden en ook echt overgegeven. Nog nooit gehad maar goed. :( Nu heb ik sinds deze week eetbuien en zin in dingen die ik eigenlijk niet eens lekker vind (zo gister 4 broodjes jam, blegh). Gisteravond wat bloedverlies (heeeel weinig maar toch aanwezig). Af en toe kramp in mijn buik/maagzuur/opgeblazen gevoel (wat ik ook nooit heb). En ook begin ik een schimmelinfectie te krijgen vermoed ik. Dit heb ik nooit gehad BEHALVE tijdens mijn zwangerschap. Toen had ik dit contstant. Gister besefte ik dus eigenlijk opeens wat voor signalen ik allemaal had (ik ben er namelijk verder niet mee bezig geweest tot gister dus) en ik ze even op ging tellen en dus wel duidelijke signalen van een zwangerschap heb;)

Nu zit ik dus met het volgende: Ik moet mijn pil nog slikken tot a.s. donderdag. Maar ja, nu wetende dat mijn kans op een zwangerschap heel groot is wil ik dus eigenlijk direct stoppen om een test te kunnen doen. Maar aan de andere kant, misschien laat mijn lichaam mij in de steek en zijn het allemaal ''nep'' signalen. En dan is mijn cyclus dus ook door de war en een eventuele bescherming voor de volgende maand ook. Normaal gesproken stop ik op donderdag en word ik maandag ongesteld. Dus dan ben ik ruim een week verder voor ik iets weet en ik ondertussen wel hormonen slik wat niet goed zou zijn voor de vrucht. Maar als ik nu stop moet ik maar afwachten wanneer ik ongesteld zou kunnen worden.

Mijn vraag dus: Wat zouden jullie doen?

En laat duidelijk zijn; stel ik ben zwanger zijn wij ontzettend blij uiteraard, de wens is er namelijk al;)

2. kwebbels

3. Within

Within Niet meer actief

Ik weet niet of je zwanger kan zijn, maar ik weet wel dat de pil slikken geen invloed heeft op de uitslag van een zwangerschapstest, en ook geen schade geeft aan een vrucht.

Je zou er dus al 1 kunnen doen :)

4. s1986

s1986 Niet meer actief

ik zou stoppen met de pil en gewoon een testje doen. Is die nega. word je gewoon ongi alleen een paar daagjes eerder als normaal.... Microgynon30 werkte hier niet was veeeeelste licht.

5. kwebbels

Ga inderdaad nu stoppen met de pil. Dan maar even een dag of 3/4 afwachten om te zien of mijn ongi doorbreekt. En anders maar even eind deze week een testje wagen. Heb nog steeds vage klachten en gerommel in mijn buik. Misschien dat ik mijzelf voor de gek houdt maar vind het een heel leuk idee om zwanger te zijn:)

Heb ook vandaag weer wat bloed/bruinig verloren. Heeeeeeeeeel weinig en was echt miniscuul, gister wat meer. Misschien zou dat met de innesteling te maken kunnen hebben.

6. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

De kans dat je volgende week "ongesteld" wordt is zowiezo aanwezig omdat het door de pil geen echte menstruatie is of je nu zwanger bent of niet. Dus een testje doen volgende week zou ik zowiezo doen.

De kans dat je zwanger bent is heel erg klein, je hebt de pil de dag erna dubbel ingenomen en ookal heb je in die dagen onveilige sex gehad. Waarschijnlijk had je rond die tijd geen eisprong en zou het allemaal wel erg toevallig zijn geweest. Ik weet niet of je bij je vorige zwangerschap ook voor je NOD al kwaaltjes had.....

7. kwebbels

Hm, zou ik even moet nakijken (handig zo'n forum hihi). Ik kan het mij niet helemaal herinneren.

Ik weet dat de kans klein is. Ik ben er daardoor ook niet mee bezig geweest tot gister ik opeens al die ''kwaaltjes'' ontdekte ;)

Ik weet dat als je in je eerste week je pil vergeet je de rest van de maand minder beschermt bent. Die eerste week is toch wel de belangrijkste week om het maar te zeggen.

8. Within

Within Niet meer actief

Als je na je stopweek te laat weer begint, ben je pas na 7 pillen weer veilig.

9. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    ik zou ook even met de pil stoppen, en even een testje wagen!

Deel Deze Pagina