Een 2de hummel,druk of hemels?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Aisley, 2 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aisley

Aisley Lid

10 jun 2012
    31
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik vroeg me af of er moeders zijn die me kunnen uitleggen hoe het is om 2 kindjes op te voeden
    Veel mensen zeggen dat het druk is en ook mensen die zeggen dat een 2de hummel makkelijker is

Dus meiden tell me :D

2. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ben ook benieuwd!
    En vooral dan in combinatie met werk enzo.
    Bij zoonlief was ik thuis tot hij 3jaar was en woonde bij mijn schoonouders in.
    Nu wonen we op ons zelf en werk ik ook 24uur per week.

3. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ikzelf vond het sommige momenten best even lastig de aandacht en tijd te verdelen. Gelukkig was de oudste 3,5 en kon je haar heel wat uitleggen dus viel het allemaal wel mee, maar was toch echt zoeken naar een ritme met zijn viertjes. Verwacht zelf dat de derde er meer 'inrolt' als dat de omschakeling van een naar twee was.
    Maar eerlijk hoe druk en hectisch het soms ook was, hoe moe we af en toe geweest zijn, hoe erg ik er soms doorheen zat op een dag waarop niets liep: zo heerlijk die twee samen.. Echt smelt! Nog steeds..

4. leentje86

leentje86 Actief lid

24 jan 2011
    408
    649
    93
    ik voelde me ook af en toe schuldig naar de oudste en vond het soms lastig om aandacht te verdelen. maar nu spelen ze echt al met elkaar op hun eigen manier en dat is zo leuk om te zien!!!
    maar dat je er zo inrolt, nee dat vond ik niet, heeft wel wennen gekost. maar goed dit zal ook voor iedereen anders zijn..
    ik vind het heerlijk om twee van die kleintjes te hebben en geniet volop.
    wat werk betreft vond ik het wel meevallen hoor. Maar ik werk 's middags/'s avonds, dus alle tijd om alle spullen klaar te zetten en de kinderen klaar te krijgen.

die van mij zijn 2,5 en bijna 10 maanden

5. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Scheelt hoe je kinderen zijn. Hier zijn 2 van m'n kids bewerkelijk en echte energie vreters.

6. Lov23

Lov23 Niet meer actief

beide hahahahaha...het is leuk! Maar ook erg druk!

7. Aisley

Aisley Lid

10 jun 2012
    31
    0
    6
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties :p
    We moesten ook wennen aan de routine met mijn zoon en nu is alles automatisch
    Maar het verdelen van de aandacht is ook erg moeilijk in het begin zeker?

8. Lov23

Lov23 Niet meer actief

ik vindt dat wel meevallen...vooral niet te druk om maken want de kids zelf zijn hier vaak heel veel makkelijker in dan de ouders zelf hahahaha...go with the flow

9. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

20 mrt 2010
    3.050
    0
    0
    Leuk topic!
    Hier kriebelt het al wel, maar ik durf ook nog niet zo goed...Wil mijn zoontje graag nog een tijdje alle aandacht kunnen geven en als hij wat ouder is kan hij al meer dingen zelfstandig, dat lijkt me toch wel fijn. Maar aan de andere kant, één kindje was ook een hele omschakeling en dat is lukt ook dus moet nummer 2 er ook bij kunnen. Kortom, ik twijfel nog lekker even verder en lees gezellig mee in dit topic. :p

10. xxisoldexx

xxisoldexx Fanatiek lid

1 apr 2009
    1.538
    4
    0
    Allebei.
    En het heeft ook zeker te maken hoe druk nr 1 is.
    Mijn eerste is nogal druk!! Leuk maar soms niet altijd even makkelijk. Zo valt ie bijvoorbeeld erg veel waardoor we regelmatig een dokter/tandarts moeten bezoeken.
    Maar o zo schattig hoe hij met zijn zusje om gaat. Zo vaak kusjes geven en dan zegt ie "mijn Nicky" :D

11. bloempje1501

8 nov 2011
    85
    0
    0
    typmiep
    brabant
    haha leuke topic.. ik weet het nog niet of er bij ons een tweede komt. Denk dat mijn man er maar 1tje wilt. Maar misschien over 2 jaar denkt hij er weer anders over. Wil in elk geval nu eerst mijn kleine meid alle benodigde aandacht geven en haar leren lopen en praten. Lijkt me met een tweede dan stuk drukker en moeilijker.

12. Mama in spe

Mama in spe Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.837
    0
    0
    Noord-Holland
    Ben ook benieuwd hoe het zal zijn. Ik heb een zoontje van 6 maanden en ben nu 14 weken zwanger. De tweede komt als de eerste 1 jaar en een week oud is. Lijkt me vreselijk druk, maar denk ook dat ze zelf straks niet beter weten. En ik hoop natuurlijk dat ze dikke vrienden worden. Ach, het komt vast goed. Mijn oma had 9 kinderen en die heeft het ook gered (hoewel zij er niet zoals ik een baan van 34 uur per week naast had).

13. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    heel druk..maar als je eenmaal weer een ritme hebt gaat het opzich wel.

14. Amethist

Amethist Niet meer actief

Het is druk en het is hemels ;):D.

Het is gewoon rete-druk omdat je nou eenmaal 2 kleintjes hebt die je aandacht willen/nodig hebben en die je moet voorzien van schone luiers (in mijn geval dan), eten, drinken. Ze moeten allebei gewassen, aangekleed, slapen, soms op verschillende tijden wat het weer lastig(er) maakt met uitstapjes plannen.

Hemels....als ze met elkaar spelen, samen grapjes maken, elkaar kusjes geven en hand in hand zitten in de kinderwagen.

Ik merk zelf dat nu mijn jongste ook ietsje ouder is (13 maanden, mijn oudste is 27 maanden) het ook allemaal wat makkelijker wordt.

15. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Hier schelen de kinderen 26 maanden en het gaat prima. Je hebt echt wel momenten waarop je je afvraagt waar je aan begonnen bent (zeker tijdens het nachtbraken met een baby), maar ik heb er geen seconde spijt van gehad. En zoals meer mama's zeggen; hoe ouder de jongste wordt, hoe makkelijker alles gaat. Wij vinden 2 kids heerlijk! :)

16. xxisoldexx

xxisoldexx Fanatiek lid

1 apr 2009
    1.538
    4
    0
    Gefeliciteerd!!!

17. pffffff

pffffff Actief lid

21 mei 2008
    339
    0
    0
    Geweldig!! Nou hebben wij ook twee makkelijke kindjes...eerste sliep vanaf dag 1 Tot vijf uur sochtends en na twee weken tot half negen...de tweede ivm ziekenhuis opname iets later, na zes weken de hele nacht door! Ik ben zelf ook makkelijk en schiet niet snel in de stress dus als er twee huilen moet er eentje even wachten. Daar heeft mijn man wel meer moeite mee haha ;) Maar ik vind het super leuk en mooi! Nu al samen ruzie maken om het speelgoed en de jongste is pas tien maanden! De oudste slaapt een paar nachtjes bij opa en oma op de camping maar als we bellen vraagt hij hoe het met Kyan is zo schattig! Als Kyan bv valt en moet huilen komt Luca aangerend en vraagt mama wat is er met Kyan??? Luca kusje geven, oh stil maar Kyan niet huilen....geweldig toch dan smelt ik! De oudste is drie trouwens! En ik werk 24 uur.

18. pffffff

pffffff Actief lid

21 mei 2008
    339
    0
    0
    Oh en wij gaan wel af en toe iets leuks doen met alleen de oudste een plopvoorstelling oid zodat hij even lekker alle aandacht krijgt en zich nog speciaal voelt!

19. I love my baby

I love my baby Niet meer actief

Leuk topic! En voor mij ook om over na te denken! Mijn zoontje slaapt al sinds de geboorte niet makkelijk en heb de eerste maanden niet altijd even leuk gevonden. En nu de tweede al weer in aantocht is zit ik wel eens te twijfelen of ik het allemaal wel aan kan. Maar ik maak me er vast drukker om als kids zelf... Ik zou het i.i.g. nooit meer anders willen, het heeft mijn leven 10 keer leuker gemaakt zo'n kleine lieve hartenbreker!

20. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik vond de overgang van 1 naar 2 heel pittig. Lastigste vond ik om hè aandacht te moeten verdelen. Maar zie mijn onderschrift....het komt goed wij hebben er inmiddels 3. De overgang van 2 naar 3 merkte ik trouwens bijna niet.

Deel Deze Pagina