Ervaringen met inleiden door ballonmethode?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Bika, 12 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bika

Bika Niet meer actief

Morgenavond gaan ze me inleiden met behulp van een ballonnetje, zijn hier mensen die er ervaring mee hebben?

Snap het principe wel, maar vind het toch een beetje een raar idee hoe dat werkt. Doet het pijn? Hoe lang voor dat je effect merkt? (heb geen rijpe baarmoedermond nog) Hoe voelt het als hij er uit gehaald wordt?

2. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Ik ben op deze wijze (succesvol) ingeleid nadat de gel bij mij niet werkte. Ik had nog nauwelijk ontsluiting toen ze de ballonkatheter gingen inbrengen. Het inbrengen en opblazen deed mij absoluut geen pijn. Het opblazen voelde wel gek, want je voelt wat druk. Verder heb ik de hele dag deze druk gevoeld. Het was licht kramperig, maar echt makkelijk uit te houden. De ballon heeft er ongeveer 12 uur in gezeten. Toen hebben ze em eruit getrokken. Wanneer de ballon er niet uit gaat, heb je nog onvoldoende ontsluiting. Op het moment dat ik zei "auw dat doet zeer!" trok ze de ballon er net uit. Eigenlijk had ik dus net niet genoeg ontsluiting, maar met een beetje forceren kreeg ze em er toch uit.
    Al met al dus veeeeel prettiger dan de gel. Die deed bij mij 2 dagen niks en met de ballon had ik een goede 2cm in 1 dag.

Veel succes! Je mag altijd ff pb-en als je meer wilt weten :)

Liefs,

Nen

3. Bika

Bika Niet meer actief

Dank je Nen! Fijn om te horen hoe je dat hebt ervaren, hier heb ik zeker wat aan!!

4. Devero

Devero Actief lid

5 dec 2010
    250
    0
    0
    Zuid Holland
    Ook ik ben succesvol ingeleid na ballonkatheter, omdat de tabletten niks deden. Het inbrengen is niet veel vervelender dan een inwendig onderzoek, echt pijn doet het zeker niet. Het opblazen heb ik ook niet als pijnlijk ervaren, inderdaad een soort druk.. Als dat ding er eenmaal in zit, voel je verder een slangetje hangen (vastgeplakt aan been). Daar zit wat beweging in en het is wat irritant, maar niet pijnlijk.

Het vervolg ging bij mij wel iets anders dan Nen87 schrijft. De ballon is er niet uit getrokken. Het verhaal van de gynaecoloog was dat de ballon er vanzelf uit komt zetten zodra je 3 cm ontsluiting hebt (simpel gezegd: die ballon is 3 cm dik dus als hij er uit valt dan is het gat groot genoeg) Ik heb er ruim 20 uur mee rondgelopen, maar het laatste deel daarvan was de nacht en heb ik plat gelegen. Om 6.30 uur 's ochtends toen ik naar de wc ging, voelde ik dat ding er ineens uit komen. Mogelijk was dat eerder gebeurd als ik actief was geweest dus overdag.

Hoewel ik op zag tegen het plaatsen van de ballon, is dat me erg meegevallen en kan ik nu zeggen dat ik het een prima methode vind. Voor mij was het in ieder geval DE manier om iets op gang te brengen wat in de 3 dagen daarvoor niet was gelukt. Bijna een verademing dus :)

PS: ook hier geldt, als je vragen hebt ofzo...PB ;)

5. Bika

Bika Niet meer actief

Jij ook bedankt Devero! Echt fijn om te horen dat jullie het niet als vervelend hebben ervaren en dat het zo kan gaan. Ben erg benieuwd naar morgen, hoop dat het niet heel lang gaat duren (als in meer dan 36 uur) hihi

Met hoeveel weken werden jullie zo ingeleid?

6. Devero

Devero Actief lid

5 dec 2010
    250
    0
    0
    Zuid Holland
    Graag gedaan.

Ik ben ingeleid met 40 weken en 4 dagen.
    Ben op de uitgerekende datum opgenomen i.v.m. hoge bloeddruk. Alles zat nog 'op slot' ;) en inleiden kan pas vanaf 3cm ontsluiting (in het EMC Rdam beginnen ze in ieder geval niet eerder). Ze zijn gestart met primen d.m.v. tabletten, maar na twee dagen had dit nog geen effect. Daarom is op dag 3 die ballon geplaatst. Op dag 4 kwam die eruit zetten en daarna ben ik naar de verloskamer gegaan.

Suc6! Verheug je er maar op dat je op korte termijn je kindje in je armen zal houden :D

7. Bika

Bika Niet meer actief

Ok dus wel ietsjes later dan bij mij nu, maar als de boel nog dicht zat maakt dat denk ik geen verschil.

En dank je wel! Ik verheug me er zeker op! Verwacht eigenlijk niet dat hij er voor maandag uit komt, maar de 15e lijkt me ook een geweldige dag om geboren te worden hihi.

8. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Ik werd met 39wk opgenomen ivm hoge bloeddruk. Eerst 2 dagen gel gehad wat niets deed, toen verplichte rustdag en de dag erna ballonkatheter. Die werd er 's avonds uit gehaald. De volgende ochtend vliezen gebroken door schedelelektrode en aan het infuus met wee-opwekkers. Om half 8 's avonds was mijn zoon er. Heb de ballonkatheter ook als een verademing ervaren na al die dagen. Zet 'm op!!

9. Bika

Bika Niet meer actief

Ben nu in het zh, gaat zo ingebracht worden. Het liep allemaal een beetje uit door een operatie geloof ik. Spannend hoor hihi.

10. Sila24

Sila24 Niet meer actief

succes bika!

11. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Ik ben heel benieuwd of je je kleine al in je armen hebt!!

12. Bika

Bika Niet meer actief

Nog niet. Ballon is gisteravond om kwart over 11 ingebracht en vanmorgen om kwart voor 7 geknapt. Drie uur later kreeg ik een nieuwe en die is er rond 6 uur uitgevallen. Vliezen breken wou niet, maar om half 8 toch gelukt. Heb nu tot half 10 om natuurlijke weeen te krijgen en anders gaan ze met opwekkers starten. Zal dus pas morgenvroeg worden voor hij er is denk ik.

13. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Dan ben ik nu heel benieuwd hoe je nacht is gegaan :)

14. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Ik ben ook benieuwd : D

15. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Ik hoop dat je flink aan het genieten bent van je kleine wonder! :)

16. Bika

Bika Niet meer actief

Ballon heeft effect gehad, zondagavond viel hij eruit met 3 cm! Dat is ook het enige positieve eraan hahah. Heb uiteindelijk maandagmiddag een ks gehad omdat ik op 8 cm bleef hangen en er echt geen beweging meer in te krijgen was.

Heb er een heerlijk zoontje voor terug gekregen en dat we nog eventjes in het zh zijn blijkt achteraf best lekker te zijn. Waarschijnlijk mogen we morgen naar huis en dan gaan we daar heerlijk verder genieten!

17. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Van harte gefeliciteerd!!!

18. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Gefeliciteerd!! zo te lezen gaat het dus goed. Alle geluk toegewenst :)

Deel Deze Pagina