wie had ook al vroeg (voor 30 wk) weeën en wat werd eraan gedaan?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door luca2504, 7 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. @Loki09: bedankt :) Tja ik heb het dus ook als ik gewoon stil lig, het lijkt dan juist wel erger te worden! Misschien omdat ik nu een vrij 'heftige' dag achter de rug heb en mijn lijf nu pas tot rust komt, maar ik krijg hierdoor niet echt het idee dat het helpt ofzo :(

Ik ga nu in ieder geval het hele weekend rusten, kijken of het dan minder wordt.. Het is zo'n eng idee dat er iets in werking is gezet wat nog helemaal niet hoort te werken! Ben als de dood dat het doorzet..

2. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    mij is wel geadviseerd om niet meer te gaan werken, alleen deed ik dat al niet ;)
    Het rusten is hier ook een punt geweest omdat ik nog een kindje heb rond lopen...
    Ik ga smiddags met hem naar bed en zit veel bij mijn moeder zodat zij hem een beetje kan begeleiden met buiten spelen enz..
    Boodschappen doen wij hier ook samen.... Verder doe ik ook eigenlijk niets meer in het huis houden dan een wasje draaien en de vaatwasser een keer aan zetten en een beetje opruimen...
    Hier heeft dat heel erg geholpen...Want zodra ik bijv een flink stuk moet lopen als bijv in het zkh dan heb ik zo weer last...Dus hier merk ik dat het allemaal wel helpt!

3. Even een update..

Hier lijken de medicijnen helaas niet echt aan te slaan :( De vk is gister weer langs geweest en waar ik maandag nog een volledig ontspannen buik had, waren de harde buiken gistermiddag opeens nog heftiger dan in het begin en ze bleven ook regelmatig komen. De vk maakte zich er toch wel zorgen over en heeft me nu een verhoogde dosis voorgeschreven. Maandag komt ze weer en dan gaan we kijken of het helpt. Als het volgende week nog niet rustiger is, dan moet ik waarschijnlijk naar het ziekenhuis, 48 uur aan de weeenremmers. En de kans is groot dat ik daarna volledige bedrust opgelegd krijg :(

Vind het echt verschrikkelijk, ik ben zoo slecht in stilzitten en net nu het zulk lekker weer is en ik zo graag met mijn mooie buik wil pronken, moet ik platliggen :( Ben ook nog banger nu dat het doorzet en de bevalling opeens toch begint..

De vk zei wel dat na de weeenremmers het vaak een stuk rustiger wordt en het goed te doen is tot het eind vd zwangerschap, dus daar hoop ik dan maar op..

Soms voel ik niet eens het verschil meer tussen een harde buik en een ontspannen buik :(

4. Bertha

Bertha Bekend lid

13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hier is het óók niet rustig gebleven, zoals ik op pag. 1 van dit topic schreef dat het allemaal niets deed, bleek dit bij controle wél zo te zijn.
    Inmiddels heb ik ook 48 uur aan de weeenremmers gelegen, en longrijping gehad. Nu na een week weer thuis met weeenremmers tot week 34 en absolute bedrust.
    Daarnaast is toch de GBS bacterie bij mij gevonden... maar dit is niet de oorzaak van de vroege weeenactiviteit.
    Ondanks de remmers, blijf ik een paar keer per dag a2-3min pijnlijke harde buiken houden...zo'n 3kwartier lang en dan zakt het weer af.

Duimen maar dat onze kleintjes nog even in mamma's buiken blijven zitten!!

5. Bertha heel veel sterkte! Wat een vervelend nieuws zeg!

Mag ik vragen wat je zoal doet om de tijd door te komen? Volgens mij vind ik het maar moeilijk om iets te vinden om te doen.. Wilde eigenlijk vanmiddag langs mijn opleiding gaan maar ik merkte bij het aankleden al dat ik weer veel harde buiken had dus blijf maar liggen voorlopig.

En nog een stomme vraag; ik heb het idee dat de harde buiken nu erger zijn omdat ik last heb van lucht in mijn darmen en constipatie. Is dat bij jou ook zo?

Veel succes de komende tijd, en ik zal heel hard meeduimen dat de beebjes lekker mogen blijven zitten!

6. Joosie

Joosie Bekend lid

27 sep 2008
    614
    0
    0
    Misschien een geruststelling, tenminste dat vond ik wel...zie mijn reactie op pag.1...

Harde buiken hoeven geen kwaad te zijn...Het hoeft geen nadelig effect te hebben.
    Ik heb dus vanaf 25 wk harde buiken, en die heb ik nog steeds.
    En ik heb ook al onsluiting en bmm verweekt en verkort enzo...en toch is alles ondanks de harde buiken stabiel gebleven...
    Ben nu ruim 33 week..

Dus...kop op meid...het is voor een goed doel...toch?

p,s ik ben ook helemaal geen thuiszitter, maar ben al bijna 9 week thuis...en die 9 week hebben we toch maar weer te pakken...

7. @ Joosie; het ziet er hier inderdaad ook niet naar uit dat het direct effect heeft gelukkig op de baby of de duur vd zwangerschap. De laatste controle zat alles nog goed dicht maar ik besef me ook dat als ik door blijf gaan met mijn dagelijkse activiteiten dat het dan wel eens harder kan gaan. En dat vind ik zo moeilijk.. had heel graag lekker rond blijven lopen! Nog 11 weken te gaan tot ik mag bevallen.. Hopen dat ons meisje tot die tijd braaf wil blijven zitten!

8. Joosie

Joosie Bekend lid

27 sep 2008
    614
    0
    0
    Nou gelukkig dat alles nog dicht zit, dat zit het bij niet meer:S...
    De gyna heeft tegen mij gezegd, 30 wk is een heel belangrijk punt in de ontwikkeling van de kleine, die moeten we bereiken...en dan is het natuurlijk mooi dat het nog langer blijft zitten...maar eerst die 30 week halen..

Het gaat je lukken meid, maar ik weet precies hoe je je voelt...hebben precies hetzelfde gehad..

9. ja ik zie dat jij ook al thuiszit sinds dat het hier begonnen is.. met een week of 24. Gyn zei hier dat ik minstens de 34 weken moet halen. Denk dat ze voor die tijd niet de middelen hebben in het ziekenhuis waar ik zit.. Dat is nog 8 weken.. ook nog lang! Hoop uiteindelijk natuurlijk gewoon de tijd vol te maken :) Stel dat mezelf maar als doel voorlopig nu er nog een kans bestaat dat ik de zwangerschap gewoon voldraag. Bedankt voor je steun! Jij ook nog heel veel succes met de laatste weken! En hopen dat kleintje ook tot minstens 37wk lekker blijft zitten. Elke week is toch weer meegenomen.

10. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Het is moeilijk om niets te doen maar het went.. Ik ben wat dingetjes op de computer gaan doen (website opnieuw maken, spelletjes via hyves enz) en vooral veel tv programma's volgen ;). Ook sliep ik waar het even wilde (vaak nachten van 11 tot 10 en smiddags nog een uurtje).
    Het is niet ideaal maar als dit de zwangerschapsduur verlengt is het dat dubbel en dwars waard :).
    Probeer meer mijlpalen te zien dan de 34 weken grens. Tuurlijk is dat een super grens maar tot die tijd zijn er veel meer!
    26 weken: Levensvatbaar en vanaf dit moment zetten ze alles op alles om het kindje te redden. Daar ben je nu!
    28 weken: Al bijna 95% overlevingskans voor de kleine!
    30 weken: Weet niet precies waarom, maar dit vinden veel artsen een hele belangrijke grens
    32 weken: Vanaf dit moment mag je in je streekziekenhuis bevallen dus de grootste toeters en bellen zijn niet meer nodig in de meeste gevallen!
    34 weken: In theorie al helemaal af enkel nog niet volgroeid. Vaak is enkele weken couveuze en groeien het enige wat nog gebeuren moet!

Ik hield mezelf hier mee staande (liggende ;) ) en wilde niet in 1 keer naar die 37 weken tellen, dan was ik echt stapelgek geworden denk ik.

Heel veel sterkte de komende weken, het is geestelijk echt slopend...

11. @ Loki; bedankt :) Is inderdaad beter naar die mijlpalen te kijken dan in een keer zo ver.. Al hoop ik echt met heel mijn hart dat ik het mag halen.

Ik woon wel op Corsica en de zorg is hier op het eiland niet zo geavanceerd, mijn grootste angst is dan ook dat de baby het niet overleeft als ik te vroeg beval ivm niet de middelen hebben op het eiland. Ik zou dan naar Marseille moeten. Al word ik wel echt goed in de gaten gehouden dus mochten ze vermoeden dat ik het niet ga redden dan zullen ze me misschien uit voorzorg wel overvliegen denk ik/hoop ik. Misschien moet ik me maar vast bezig gaan houden met een vluchttas.. Hebben jullie die ook al klaar staan?

De vk bood me gisteren een zetpil aan die de weeën goed schijnt te remmen. Die heb ik in eerste instantie geweigerd omdat ik het daar niet zo op heb, maar ik lees op internet veel dat deze effectief zijn bij contracties voor de 30 weken, dus misschien dat ik ze maandag toch maar wel neem.

Inmiddels alweer de hele dag harde buiken ondanks dat ik de bank nog niet af ben gekomen.. :( Denk dat vriendlief maar voor het eten moet gaan zorgen vanavond.

12. Bertha

Bertha Bekend lid

13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik doe nu inderdaad de hele dag nix als liggen.
    Als ik daarmee de boel rustig hou dan heb ik dat er wel voor over!
    Nu is het ook zo dat ik van deze weeenremmers me tamelijk ellendig voel, extreem duizelig en moe dus dat houdt me ook wel op de bank/bed.
    Ik kan gelukkig ook goed slapen, en pak overdag ok nog wel een uurtje mee.
    Verder lees ik wat, kijk tv, moet nog veel babyspullen kopen, dus dat doe ik nu lekker online, rondsurven... geboortjelijst maken, kaartjes bekijken, adreswijzigingen maken etc etc.

wat bij mij veranderd was, is dat de bmm ruim 1,2 cm verkort was in een week tijd en dat ze ook geheel verweekt is.

Ook ik tel af, naar week 32, dan mag ik in mijn eigen ziekenhuis bevallen, en dan tel ik af naar week 34, dan moet ik stoppen met de weeenremmers, dus dat zal ook een spannende week zijn!

13. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Misschien een keer een gesprek met de Vk wat er gebeuren moet mocht je echt beginnen? Lijkt me wel zo prettig om te weten en hoe minder stres je hebt hoe minder harde buiken ook!

Tas had ik hier niet klaar staan, werd plots klaps opgenomen, maar goed, zkh is hier 10 minuten vanaf dus vriendlief heeft smiddags de nodige spulletjes gehaald en nam in de dagen daarna mee wat ik nog miste. Je hebt maar weinig nodig hoor. Maar als je echt over overvliegen praat is het niet gek om een tasje klaar te hebben staan, dan is je vriend zomaar niet even op en neer natuurlijk.

Over koken; laat je vriend dat maar lekker doen! Tussen de 26 en de 32 weken heb ik niet 1 keer gekookt, de was werd uitbesteed en er kwam hier iemand poetsen. Zelfs de hond liet ik niet meer uit. Liggen, liggen, liggen. Pas na de 32 weken ben ik weer iets gaan doen en pas sinds de 34 weken kook ik weer een keer of 4/5 per week, laat ik weer 1x per dag de hond uit en poets ik een beetje mee (echt een beetje!). De was doe ik pas weer sinds deze week zelf. Maar op een slechte dag laat ik alles liggen en neemt vriendlief het over....

14. toevallig belde de vk mij aan het eind vd middag op om te vragen hoe het nu ging. Ik legde uit dat ik de hele dag ondanks de rust alsnog harde buiken had gehouden en ze zei dat we het nog even aankijken vanavond en morgenochtend, maar dat als het morgen aan het eind van de ochtend nog niet minder is, ik toch naar het zh moet. Ik heb dus net mijn tas al ingepakt. Ik kan het best aan mijn vriend overlaten, maar ik ben veel te bang dat hij de verkeerde dingen meeneemt :p Dus k heb nu al mijn favoriete dingen vast in de tas zitten. Mocht ik te vroeg dreigen te bevallen, dan word ik overgebracht naar Marseille met de helikopter. Ik lig nu ook plat maar het lijkt niet te helpen :( dat wordt dus morgen een ritje naar het ziekenhuis ben ik bang.

15. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Al zo vroeg opgenomen worden is niet leuk, maar wel de beste plek waar je kunt zijn. Nog een plusje; in het ziekenhuis kan je ook niks anders doen als zitten & liggen dus neem je automatisch genoeg rust. Hopelijk wordt het weer wat rustiger in je buik en ben je nog heel lang zwanger!

16. Bertha

Bertha Bekend lid

13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hoi Luca, hoe is het gegaan vandaag?

Ben het wel eens met wat Denise schrijft. Ik lig/hang/rust de hele dag, maar in het ziekenhuis kom je niet in de verleiding íets te ondernemen, en dat is hier thuis wel.
    Mijn vluchttas heb ik niet klaar staan. De eerste keer gewoon wat spulletjes bij elkaar gegraaid, en de 2e keer mocht ik niet eens meer naar huis om spullen te pakken, dus dat heeft mijn vriend gedaan.
    (en die had er inderdaad geen rekening mee gehouden dat gewone t-shirtjes inmiddels niet meer om mijn buik/borsten passen :D)

17. @ Denise; ja je hebt inderdaad gelijk! Dat zijn dan ook de enige pluspunten aan het zh :p Ik vind het zh hier ook heel vies en oud. Ze zijn de afdeling gynaecologie net aan het renoveren op een andere verdieping en de oude afdeling is nu echt zo'n spookafdeling, met allerlei achtergelaten materialen op de gang en afgebrokkelde muren enzo. Niet echt een aantrekkelijke omgeving. De vk zei dat ze in het nieuwe deel de bevallingszalen al hebben met de allernieuwste apparatuur enzo dus als ik moet gaan dan vraag ik gewoon aan haar of ik niet daar mag liggen.

@ Bertha; Gisteravond en vannacht zijn de harde buiken gewoon steeds constant blijven komen. Verder begonnen ze ook een beetje zeer te doen, tenminste ik heb er nu van die zeurende steken bij in mijn zij aan beide kanten.

Vanmorgen voor de tweede keer mijn verhoogde dosis medicatie ingenomen (waar ik overigens echt niet goed van word, heel duizelig en misselijk maar dat zijn de bekende bijwerkingen) en dat leek wel te helpen, de harde buiken waren zo goed als weg. Toen de vk belde was alles nog rustig en ik mocht dus het weekend thuis doorbrengen van haar. Inmiddels een paar uur later nu beginnen de harde buiken toch wel weer iets op te spelen, met de steken erbij. Alleen gelukkig nog niet elke 2 minuten zoals gewoonlijk. Als het weer terugvalt naar hoe het eerst was hebben de medicijnen dus kennelijk geen effect en dan moet ik alsnog naar het zh.

In ieder geval komt ze maandagmiddag weer voor de CTG en als ik dan harde buiken heb moet ik alsnog naar het zh. Mocht het dan rustig zijn gebleven en het is as donderdag nog rustig, dan beschouwt ze het als stabiel en dan neemt de kans weer iets af dat ik naar het zh moet.

Mocht ik vanavond weer veel harde buiken hebben met die steken dan toch ook maar even de vk bellen en evt naar het ziekenhuis gaan.. Pijn erbij lijkt me niet echt een goed teken iig.

18. Bertha

Bertha Bekend lid

13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Blijft dus nog spannend.
    Ik heb inderdaad flink pijnlijke menstruatieachtige krampen erbij, dan lig ik echt te puffen hoor!
    Hier zeggen ze ook, pas bellen als het langer als een uur aanhoudt of anders is als 'nomaal'.

19. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Pijnlijk moeten ze eigenlijk niet worden. Als je het niet vertrouwd gewoon bellen hoor, liever een keer teveel dan te weinig. Hopelijk zijn ze inmiddels iets afgezakt...

20. Bertha

Bertha Bekend lid

13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Nou vanavond was het weer goed raak... dan kan ik mij geen houding vinden van de vreselijke krampen vanuit mijn rug en baarmoeder. dat neemt dan gelukkig weer af na ruim een uur. Maar ben zo bang dat het door zal zetten... het blijft gewoon zó onrustig. En je weet telkens niet of het nu echt is, of weer zal afzakken...

@loki; ja ik kan wel bellen, maar meer als mij aan het CTG leggen kunnen ze toch niet, aangezien ik al het maximum aan weeenremmers gebruik. Dus pas als ik bloed/slijm/vruchtwater verlies, of het blijft langer aanhouden heeft het pas 'zin' om te bellen naar het ziekenhuis. Mijn kindje is bijna hyperactief zoveel als het beweegt, en dat is dan ook wel een geruststelling. (mogelijk ook deels de oorzaak van de prikkelingen elke keer)

Deel Deze Pagina