wie had ook al vroeg (voor 30 wk) weeën en wat werd eraan gedaan?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door luca2504, 7 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oh en ik vind het helemaal nietten klinken hoor wat je zei over positief blijven! Je kindje voelt echt wel aan dat het gewenst is. Ik Probeer ook zoveel mogelijk tegen haar te praten en zingen, en mijn lief heeft mijn zwangerschapsbelletje meegenomen. Ik mag mijn buik nl niet aanraken ivm overstimulatie.. (de bm Zit helemaal tegen de beeb aangeplakt en een aanraking of beweging vd beeb is al genoeg om harde buiken te veroorzaken.. Ook speel ik "haar liedje" af op mijn telefoon. Ik geloof er wel in dat ze dat merkt en dat het haar geruststelt :)

2. Bertha

Bertha Bekend lid

13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    #62 Bertha, 23 apr 2011
    Laatst bewerkt: 23 apr 2011
    Blijft bij iedereen dus nog rommelen en spannend!
    Hier woensdag op controle geweest, en gemeten en dat was goed!
    En donderdag bloed verloren dus weer naar het ziekenhuis geweest, maar bleek allemaal goed te zijn gelukkig!!

Vind het trouwens wel raar dat bij jullie allemaal de remmers gestopt worden, ik moet ze tot week 34 gebruiken, om te voorkomen dat het niet eerder komt. Ik gebruik adalat (nifidipine) misschien ook iets voor jullie??

Maar dames, blijf hoop houden, ik heb al bijna wk 33 bereikt..!
    Hou vol, elke dag is er één!

Over de babyspullen:
    Gister is mijn vriend naar de babywinkel geweest en heeft de wagen, maxicosi box etc gekocht.
    Verder heb ik veel via internet gekocht. hema.nl

Een pakje mt 44 heb ik ook over na gedacht, maar wil de goden niet verzoeken dus dat doe ik denk ik niet!!

3. Nou de vreugde ws hier inderdaad van korte duur. Had weer weeën en dit keer kwam ik op de ctg wel tot 86! nog nooit zo hoog gehad, ben nog nooit hoger dan 30 gegaan. Dus hup nu de derde adelat in pilvorm naar binnen gewerkt en gelijk weer bloedprikken en cervixmeting. Die was gelukkig nog goed. Helpt adelat niet dan ga ik weer aan het infuus. Zucht..

4. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Bah! Wat balen dat het even heel stabiel was en nu zo piekt!
    Voel je ze zelf ook heftiger? Want ikvond het hier altijd erg afhangen van die de CTG waar geplaatst had. Door de afwijkende ligging van uk plaatsten ze em ooit ergens waar uk niet lag en dan had ik volgens hun nouwelijks harde buiken. Een andere zette hem 'precies goed' en dan waren de heuvels schokkerend... Niet echt een eerlijk beeld dus.

Wel super dat je nu al overgeplaatst bent. Hopelijk brengt het je wat rust!

Sterkte!

5. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Oe wat eng hoor, zulke harde buiken en dan zulke hoge meters!! Goed de liedjes blijven zingen en heel rustig aan blijven doen meid!!

6. Loki bij mij is et net andersom. De harde buiken zijn het heftigst op de plek waar de kleine juist niet ligt.. Hij zat wel precies op die plek maar ze deden ook wel echt zeer. Heb zelfs nu nog pijn aan mijn rug ervan. Die van 86 was wel een uitschieter hoor ik zat gemiddeld aan de 50 maarja dat is nog niet normaal dus weer terug aan de tracto.. Zo heet dat medicijn. Ik weet nu ook waarom ze me er zo snel vanaf wilden; het is heel erg duur; 500 euro per spuit.. Ik zit nu al aan de zesde in 48 uur. Nu krijg ik wel lagere doses en dan doe je er 12 uur mee maarja als het het enige is wat werkt.. Denk alleen wel dat ze het morgen weer gaan proberen om te kijken wat er gebeurt. Ik merk nu wel nog steeds lichtelijk harde buiken af en toe. Misschien neemt het effect nu al af? Ik hoop het niet! Na dit is er niks sterkers meer nl dus wat er dan gebeurt weet ik ook niet. Misschien laten ze het dan op gang komen? Ik heb mijn hoop nu gevestigd op minstens 30 weken te halen, dat moet toch lukken nog 3 weken?? Pff zenuwslopend zeg dit. Ik ga maar even proberen te slapen denk ik, zo'n ziekenhuisbed werkt versuffend :p

7. danitjuh

danitjuh Fanatiek lid

19 jun 2007
    2.888
    0
    36
    West-Friesland
    Luca balen joh! weer aan de remmers. Wel fijn dat het alweer een stuk rustiger is! Leuk dat je vriend het "balletje" heeft meegenomen.

Bertha ik heb ook nifidipine gehad. Maar is dus ondertussen weer gestopt en het blijft rustig nu hier.

8. Danitjuh gelukkig maar dat het heeft aangeslagen bij jou! Je bmm was ook al een stuk korter. Wat gaat er bij jou nu gebeuren? Blijf je nog lang in het zh of ma je op den duur weer naar huis? We verschillen maar 2 dagen zie ik, bij jou ook al zo vroeg begonnen dus! En zijn ze er al achter wat de oorzaak is?

Hier weet ik eigenlijk nog helemaal niks, maar denk ook niet dat ik voorlopig weg kan. Mijn gevoel zegt dat ik hier sowieso niet meer uit kom met een zwangere buik maarja niks staat vast. Zo irritant! En ik ben al zo'n controlfreak haha :D

9. danitjuh

danitjuh Fanatiek lid

19 jun 2007
    2.888
    0
    36
    West-Friesland
    Luca ik moet gewoon in het ziekenhuis blijven tot de bevalling. In het amc streven ze naar 32 weken, maar ik heb de kleine toegesproken dat hij mag komen met 33 weken want dan is me moeder terug van de vakantie :cool: Hoe het komt tja dat weten ze niet, kan gewoon bij iedereen gebeuren. Ik ben wel dialysepatient maar dat heeft er volgens de gyn totaal niks mee te maken omdat de dialyses buiten de placenta omgaat en de kleine er helemaal geen last van heeft!

Iedereen ondanks alles fijne paasdag! Geniet van het mooie weer zover het kan

10. Nou danitjuh dan zal ik ook voor je meeduimen dat ze tot 33 wk blijft zitten! Lijkt mij ook niet dat de dyalise er iets mee te maken heeft inderdaad.

Ik ben inmiddels al heel de dag van de remmers af en het gaat redelijk. Harde buiken zijn er wel maar minder vaak en heftig, ook veel minder regelmatig. Verder waren de resultaten van de analyses binnen en ik bleek een schimmelinfectie te hebben waar ik nu een eenmalig kuurtje voor heb gehad. Dit kan de oorzaak zijn vd weeën, maar hoeft niet (mij lijkt het stug Maargoed). Dus het is even afwachten of het nog minder wordt als de kuur eenmaal werkt.

Hou je taai meid, nog op zijn minst een maandje volhouden!

Hoe groot wordt jullie kleintje nu geschat? Qua lengte zat ons meisje kennelijk al op 28 weken, dus ze loopt een weekje voor wat natuurlijk super is!

11. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Hey Luca,

Heb je topic even helemaal teruggelezen, wat vervelend zeg! Wilde je even veel succes en sterkte wensen!, en dat jullie meisje nog maar even mag blijven zitten! Hoe gaat het nu met je?

Groetjes!

12. danitjuh

danitjuh Fanatiek lid

19 jun 2007
    2.888
    0
    36
    West-Friesland
    Wat fijn dat het rustig is bij je! Heerlijk zeg van de remmers af! Wel balen van de infectie. Zal wel snel over zijn met het kuurtje ;)

De kleine was 1.5 week geleden 860 gram zat tegen de bovenste groeicurve aan. Moet deze weer weer een groeiecho krijgen dus dan hoor ik het wel.

13. @siren; lief, dankjewel!
    Het gaat redelijk nu, gisteravond na een hele dag zonder remmers helaas weer volop in de weeën, dus ik ben weer aangekoppeld inmiddels aan het infuus (dat opnieuw geprikt moest worden, heerlijk). Nu is het weer rustig, maar mijn lijf kan het duidelijk niet alleen af. Gelukkig blijft de bmm redelijk stabiel dus als er verder geen gekke dingen gebeuren kunnen we het rekken tot iig 34 weken (dan mogen de remmers niet meer). Daarna moeten we dan kijken hoelang mijn lijf het zelf nog aankan (hooguit een paar dagen) Maar dan zijn we al heel ver!

Danitjuh wat fijn dat jullie kleintje ook lekker hard groeit, dat stelt toch weer meer gerust :)

Weeën zijn trouwens wel vermoeiend ben ik achter! Pff gisteravond had ik dus een uur lang vrij heftige en pijnlijke weeën, toen het infuus er weer in zat was ik al helemaal kapot.. Mijn lief zei dat ik al hele zwarte randen onder mijn ogen had :$ dus dat belooft nog wat voor de echte bevalling haha. Aan de andere kant vind ik het ook wel een soort van "handig" nu al te weten hoe het is om weeën te hebben, weet ook precies vanaf wanneer het menes is en kan alvast trainen met puffen haha :p

14. danitjuh

danitjuh Fanatiek lid

19 jun 2007
    2.888
    0
    36
    West-Friesland
    Dus je blijft nu de hele tijd aan het infuus of mag je ook nog eens zonder? Dat wordt leuk als er echt bevallen moet worden met je ogen :p ach ja je zal niet de 1e zijn en niet de laatste :D

Hier gaat het wel. Hobbel een beetje rond op de afdeling, mag niet van de afdeling af. Was zelfs in de rolstoel naar de snoepautomaat :D Heb lekker chippies gepakt daar :cool:

15. Ik hoop dat ik er af en toe af mag maar dan beginnen de weeën weer. Alleen als ze hem laten zitten went mijn lichaam er weer te snel aan. Ik denk dat ik morgen wel iets meer duidelijkheid krijg, als het goed is komt er dan een dokter met me praten over hoe en wat.

Lijkt me wel wat over de afdeling kunnen lopen! Mag dat niet en yummie chips! Daar had ik vandaag ook zo'n trek in! Dat ziekenhuiseten komt echt mijn neusgaten uit!

16. danitjuh

danitjuh Fanatiek lid

19 jun 2007
    2.888
    0
    36
    West-Friesland
    Hopelijk komt er snel duidelijkheid bij je! Zal wel lekker zijn, nu zit je zo in het wilde weg te vissen soms.

De kleine doet het prima. Doet lekker schoppen en lekker op de blaas zitten. CTG vindt hij totaal niks aan. Zwemt elke keer weg enz... Dus ik moet gewoon mijn hand op het apperaat houden en beetje drukken dan komt het wel goed.

Het enige waar ik gewoon van baal is dat ik niet lekker buiten kan zitten. Ja alleen als er bezoek is dan kan ik in een rolstoel naar beneden en ff naar buiten. En ik hoor iedereen over bbq-en en dan zit ik hier maar grrrrrrrrrr.

Ik ben in goed handen hier. Ze maken als ze tijd hebben een praatje met je. En sinds 5 min heb ik een overbuurvrouw liggen, maar weet niet of ze echt spraakzaam is :D

Hmmm heb een nieuwe verslaving in het ziekenhuis ontwikkeld ;) cornflakes met youghurt :D of zo gewoon de cornflakes opeten jammieeeeeeee :cool: Ook hebben ze hier van die kleine voorverpakte koekies :p daar krijg ik er ook altijd een berg van op me nachtkastje hihihii

Hier in het AMC hebben ze 7 luxe menus waar je uit kan kiezen van zalm tot hollandse pot. Dus dat is wel heerlijk moet ik zeggen!

17. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Ik kreeg ook weeen met 24 weken, mijn bmm was verstreken bijna er stond nog maar 1 cm. Ik kreeg longrijpingsprikken en weeenremmers heb 2 weken in het ziekenhuis gelegen toen mocht ik naar huis. Na 2 weken weer opgenomen ditmaal met totaal verstreken bmm en 1 cm ontsluiting, weer na 1 week naar huis. Met 24 weken zeiden de artsen dat ik binnen 24 uur zou bevallen van mijn tweeling, niks was minder waar mijn vliezen braken met 36 weken en 2 dagen, en toen ben ik ingeleid. Voor een tweeling dus een perfecte termijn, en precies 12 weken na de opname met 24 weken. Kortom er is hoop, ik duim voor je!

18. Zo danitjuh dat klinkt meer als een luxe hotel haha met een keuzemenu en alles. Hier is dat niet hoor! Heb niet eens internet dus zit de halve dag op mijn telefoon op zp te kijken :p
    Maar dat gaat nu geregeld worden gelukkig. Echt ongelofelijk hoe afhankelijk iemand kan zijn van internet! Heb gelukkig wel een balkonnetje maar daar kan ik niet echt zitten ofzo dus af en toe even 5 min frisse neus halen.

Haha oh die ctg is bij jou dus ook altijd eenramp? Ik word er helemaal simpel van; zodra dat ding op de buik wordt gezet wordt ze wild en ik moet ook elke drie sec de achtervolging inzetten :)

Maaja hoe ongemakkelijk het ook is je bent in goede handen en dat scheelt ook een hoop zorgen vind ik!

Hoe gaat het met de overbuurvrouw? Ik ben wel blij dat ik alleen lig, je weet nooit wat er naast je komt natuurlijk :p kan aan e andere kant ook wel gezellig zijn maarja mijn schoonmoeder komt nu hier de babykleertjes breien elke dag had ze gezegd hahaha. Voor haar komt het wel goed uit dat ik er nu ben, ze is net een week met pensioen en verveelde zich te pletter. Nu heeft ze meteen iets om handen :p

Mm7 wauw dat is ook goed nieuws! Ik zou echt dolgelukkig zijn als het hier ook zo ver gerekt kon worden! Vind het leuk om je berichtje te lezen dat geeft me toch weer een beetje hoop :)

Ik heb hier heel slecht geslapen vannacht. Echt de hele nacht harde buiken en mijn infuus doet zeer. Straks weer aan de ctg dus dan zien we het wel..maar het baart me wel zorgen dat ik nu ook met remmers gewoon elke 2 min harde buiken heb! En dan komt zo'n zuster vragen: "heb je er veel gehad? Meer dan 10?"
    Meid ik heb er 10 in 20 minuten waar heb je het over! Misschien komt het nu ook wel doordat mijn lief gisteravond weg is gegaan en daar heb ik het toch vrij moeilijk mee. Ik wil echt niet dat hij de bevalling mist en die kans zit er toch wel dik in met die afstand en een vliegreis ertussen..

Danitjuh zit jij wel een beetje bereikbaar voor je bezoek? Ik zie dat je in Friesland woont, dan is het AMC ook niet echt maast de deur!

19. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Nog niet echt rustiger dus :( Hier werd het ook niet veel beter met remmers, pas toen ik weer thuis was, na de 28 weken, begonnen ze minder te worden (althans, heb er nog wel 6 per uur in rust hoor), heel vreemd! Wanneer wordt de bmm weer gemeten?

Hopelijk houden jullie het een beetje uit. Het is echt gedachten op oneindig en liggen liggen liggen, weet er alles van. Hoewel ik zo ook 10 weken gelegen heb, kan ik me dat nu nouwelijks nog indenken, zo gek. De vlos zei net nog "Morgen 37 weken, wie had dat ooit durven denken 10 weken terug". Inderdaad, nouwelijks te bevatten maar wellicht geeft het ook jullie een tikje hoop :).

Ik blijf voor jullie duimen en bij lezen hier, de angst voelt zo bekend...

20. Loki, jeetje 37 weken alweer! Inderdaad echt geweldig dat je dat toch maar mooi voor elkaar ebt gekregen! En bijna je kindje, nog maar een paar daagjes! Ben je zenuwachtig? Kan me wel voorstellen dat je ook dankbaar bent dat je je kindje straks hebt met een prachtige termijn. Eerlijk gezegd zie ik het soms ook niet meer zitten en eb ik echt zoiets van pff laat het afgelopen zijn. En dan voel ik me meteen schuldig natuurlijk want ik wil haar gewoon zo lang mogelijk bij me houden. Maarja dit is niet echt wat ik had verwacht en gehoopt, had zo graag lekker willen pronken met een grote buik! Nu krijg ik die kans misschien niet eens meer :(

De bmm wordt morgenochtend weer gemeten. Ik heb net de laatste shot gehad, hierna is de kuur afgelopen en moeten ze er sowieso mee stoppen voorlopig. Nog 12u aan de remmers dus en dan kijken wat mijn lijf doet. Als ik weeën krijg gaan ze het eerst met andere remmers in pilvorm proberen tegen tr houden weer, en pas in het uiterste geval weer over op het infuus. Eindelijk wat duidelijkheid dus!

Ik heb ook ontdekt dat je vooral niet na moet gaan denken als je zo ligt, al die mogelijke uitkomsten daar word je helemaal gek van en het blijft onzeker. Gelukkig krijg ik vrij veel/lang bezoek van schoonmama en morgenochtend krijg ik ook internet, jee! En vanavond aan mijn schoonzus even wat films vragen. Ik heb nu ook
    Van die mooie steunkousen gekregen tegen spataders enzo.. Dat wordt nog leuk ook met die hitte.

Deel Deze Pagina