wie had ook al vroeg (voor 30 wk) weeën en wat werd eraan gedaan?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door luca2504, 7 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bertha

Bertha Bekend lid

13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Oh wat fijn!!!
    Ga je dan met of zonder remmers naar huis?

Maar ik waarschuw je direct, toen ik naar huis kwam, dacht ik na een uur in mijn eigen bed: ze kunnen me weer terug brengen, zó'n contracties weer, alleen al van een autoritje van 20minuten.
    Let echt op je zelf dat je thuis niet te veel doet! Regel nu al mensen die voor je koken/poetsen/wassen etc.

2. haha dat hoef ik niet; ik moet voorlopig in marseille blijven dus logeer ik bij mijn schoonmoeder. Daar ben ik al te gast dus hoef ik lekker helemaal niks te doen!

Ik ben er ook wel bang voor dat het direct weer begint zodra ik thuis ben eigenlijk.. ze hebben me nog niet uitgelegd hoe of wat precies, dat komt maandag denk ik wel. Zowieso kan ik pas vanaf vrijdag bij mijn schoonmoeder terecht.. nog een week dus :)

3. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Heerlijk dat het zo goed gaat! Onverklaarbaar soms hoe het met remmers erger is dan helemaal zonder!
    Heerlijk als je maandag uit het ziekenhuis mag. Wordt je wereldje toch weer iets groter. Inderdaad, blijf maar veilig op Marseille!

28 weken is al een super grens, levensvatbaarheid al rond de 95%, heel anders dan een week geleden.
    Ik ga weer mee duimen naar de volgende grens! :)

4. danitjuh

danitjuh Fanatiek lid

19 jun 2007
    2.888
    0
    36
    West-Friesland
    Luca wat een super nieuws zeg! Echt heerlijk vooruit zicht :D Gefeliciteerd met je 28 weken! Weer een mijlpaal verder! Ohh lekker je vriend bij je! Arme vriend van je die weet zeker niet wat hem overkomt? Vriendin in het ziekenhuis enz...

Loki ik speel op Facebook cityville das ook erg verslavend :D

Bertha hopelijk red je lichaam het zonder de remmers!

Zo ik ben sinds gisteravond weer lekker thuis! Moest alleen wel vandaag nog in het AMC dialyseren.

Had ook nog het ziekenhuis gebeld hier in Hoorn hoe laat ik maandag moet dialyseren. Nou gaat heel lekker natuurlijk ik moet smiddags :x Ik was er al bang voor! Het AMC had gebeld met een nefroloog hier in Hoorn (helaas mijn eigen nefroloog op vakantie) Die man en ik liggen elkaar totaal niet. Volgens het AMC de gyn en de nefro willen dat ik in de ochtend ga dialyseren. Maar met die sukkel was geen discussie mogelijk dus ik mag het weer zelf oplossen :x Had ook mijn vertrouwenspersoon gesproken en verteld dat als het niet veranderd wordt dat ik binnen de kortste keren weer in het ziekenhuis lig! Maar goed we gaan eerst maar eens babbelen met mijn eigen nefro ;)

Vanmiddag samen met manlief boodschappen gedaan. Hij karretje duwen en ik duwde de boodschappen in zijn handen :D Hij heeft alles naar boven getild en ik heb het opgeruimd hahaha... Wat een teamwork.

Ik heb daarna lekker 2 uur getukt en manlief heeft de schotelantenne weer in de goede postitie gebracht. Dus we hebben weer tv :D

5. Bertha

Bertha Bekend lid

13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Boodschappen doen en opruimen :$ Zou je niet beter plat kunnen blijven liggen?
    IK verveel me echt te pletter en wordt er gruwelijk chagerijnig van, maar tot de 34 wkn is mij echt rust opgelegd. Ik doe niets huishoudelijks, en zeker geen gesjouw naar 'n winkel...
    Heeft jouw gyn daar niets over gezegd?
    En die dialyse, jij kent jouw lichaam het beste, dus gewoon je eigen mening doordrukken naar de eigenwijze doktoren!

6. @ Loki; bedankt! We gaan nu voor 22 mei! Op 20 mei ben ik 31 weken en ik denk dat ik dan ga bevallen :p Dus als ik daaroverheen ben is het ook weer een mijlpaal :D

@ Danitjuh; oh lekker thuis! Lijkt me ook wel wat hoor, ik vind het maar rot dat ik mijn liefje niet zie :( Nog een week wachten! En dan is ie er ook maar 3 dagen :( blegh

Wel knap dat je boodschappen doen al aan kunt inderdaad! Ik zou geen toestemming krijgen daarvoor van mijn vriend :p Die heeft zijn moeder al geinstrueerd dat ze me op moet sluiten enzo.
    Wel een gedoe met die dialyse zeg! Kun je niet het zh in Amsterdam bellen dat zij er weer iets van zeggen? Zo schiet het ook niks op natuurlijk :)

Inmiddels heb ik weer iets te doen, mijn ouders hebben films en andere spullen voor me meegenomen en ik kwam er ook gisterochtend achter dat ik vandaag allemaal deadlines heb van mijn opleiding waar ik nog niks aan had gedaan, oeps :) Dus ik ben nu heel hard die opdrachten aan het afmaken hihi :D

Vriendlief belde net dat ie de grote schoonmaak ging doen :D ben benieuwd haha!

7. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    En je bent de 28 weken gepasseerd!!

:D :D :D

8. danitjuh

danitjuh Fanatiek lid

19 jun 2007
    2.888
    0
    36
    West-Friesland
    Berthe ik mocht gewoon boodschappen doen hoor mits er iemand mee gaat om karretje te duwen en te sjouwen ;) De gyn had het zelf gezegt. Verder doe ik niks hoor. Zit veel op de bank of lig lekker in bed! Ga niet overbelasten :)

Luca dus jij zit braaf aan je huiswerk :D Lekker dat je ouders films hebben meegenomen!

Oh je vriend aan de schoonmaak hahaa.. hier heeft manlief de afwas gedaan en is nu weer op de bank in slaap gevallen ;)

Ik ben net wakker half 2 :) dus hoe bedoel je slaap inhalen :D

9. Ik heb even een dipmomentje. Ben het helemaal zat hier in dat gare ziekenhuis. Zowieso ben ik het helemaal zat, met het vooruitzicht nog drie maanden niet naar huis te kunnen en mijn lief maar eens in de twee weken een paar dagen te kunnen zien.. En dan nog de grote vraag of hij uberhaupt bij de bevalling kan zijn! Ik wil echt niet zonder hem bevallen :( Vind het al zo'n naar idee dat de weeen straks beginnen en ik dat dan niet aan hem maar aan mijn schoonmoeder moet gaan vertellen :(

En zou ik eindelijk maandag al naar huis kunnen, is mijn schoonmoeder op vakantie naar Corsica en kan ik dus pas vrijdag op zijn vroegst weg! Vind er helemaal drie keer niks meer aan zo. Vriendlief is dinsdag jarig en ik kan niet eens op zijn verjaardag zijn.. En mijn ouders zijn lekker vakantie aan het veiren in mijn huis straks! Terwijl ik weg lig te stinken in dat ziekenhuisbed.
    Bah!

10. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Echt ontzettend kut meid!!
    Maar is er echt geen mogelijkheid dat als je de 32 weken haalt, dat je dan weer terug mag naar het eiland? Is daar geen ziekenhuis die kindjes vanaf 32 weken kunnen helpen?

Mocht mijn bevalling voor de 32 weken beginnen, dan moet ik in een universitair ziekenhuis bevallen, maar indien het vanaf 32 weken zou gebeuren, mag het gewoon bij ons lokale ziekenhuis gebeuren. Ik snap dat de bootreis niet zo handig is, maar vliegen duurt naw slechts een uurtje?? Zou dat niet kunnen? Als je bevalling zou beginnen, dan ben je toch allang en breed geland op het eiland??

Probeer een beetje mee te denken...

Volhouden meissie, je weet waar je het voor doet!!

11. Lief Maartje, dat je meedenkt :)
    Ja ik weet het, de vliegreis is enorm kort (50 min) en ik zou vanaf 34 weken op het eiland mogen bevallen. Ik weet dus alleen niet of de maatschappij het mij toe zal staan.. Kan me niet voorstellen van niet want in 50 min van beginnende weeen naar kind eruit is fysiek bijna onmogelijk, maarja als het hun beleid is :p
    Zou dat nog even uit moeten zoeken, ervanuit gaande dat ik de 34 weken haal dan!

Het gaat gelukkig al wat beter na een nachtje slapen, zat er gisteravond gewoon helemaal doorheen. Mijn ouders die lekker naar de stad waren geweest en het was heel de dag stralend weer, lig je dan in een bed. Heb er zelfs pijn van aan mijn kont!
    Gelukkig scheelt het ook weer als ik bij schoonmoeder thuis ben, is toch een andere sfeer dan hier. Dan kan ik ook heerlijk in bad, en dan gaat ze me sokjes en mutsjes leren breien dus kan ik mezelf wel bezighouden haha :p Ik wil nog graag een mutsje met de naam van de kleine maken, maar niemand weet de naam nog dus dat moet ik echt zelf proberen :D

En gelukkig had ik mijn lief gister aan de telefoon en die verzekerde me dat ie me donderdagavond of vrijdagochtend komt redden! Dan lijkt het al een stuk minder ver weg :p En vrijdagmiddag heb ik meteen een afspraak gereserveerd voor de 3d echo. Dacht als ik dan alsnog te vroeg beval heb ik in ieder geval een mooi aandenken van ons meisje in de buik! En ben gewoon supernieuwsgierig op wie ze lijkt :p Die vrouw had ook onze geslachtsbepaling gedaan in februari en die was toen zo enthousiast omdat ze hele mooie echo's kon maken met mijn buik ofzo, dat ze heel graag wilde dat we met 6 maanden terug zouden komen, maarja normaal gesproken zou dat niet gaan want ik zou niet terugkomen. En nu ik er dan toch ben dacht ik ja dan MOET ik daar ook heen :p

Vandaag vertrekken mijn ouders richting Corsica, ze komen me vanmiddag nog even een macje brengen (dat bestaat niet op corsica en ik lig er nu al een week naar te smachten na al dat ziekenhuisvoer). En vriendlief krijgt voor zijn verjaardag de witte iphone4 van me, die wilde die gaan bestellen dus toen zei ik nou dan is dat je verjaardagskado want anders heb ik niks voor je :p Alleen krijg ik daarna wel de witte want hij wil liever de zwarte (die heb ik, en ik wilde altijd al de witte haha) :)

Mijn ouders hebben gister de sims 3 voor me gekocht. Die wil ik echt al twee jaar ofzo, en nu heb ik m eindelijk! Ga m dus straks lekker uitproberen haha

Hebben jullie nog een leuke koninginnedag gehad??

En hoe gaat het verder met jullie? Hebben jullie nog veel last van harde buiken? Bertha wanneer ga je nu officieel van de remmers af?

12. danitjuh

danitjuh Fanatiek lid

19 jun 2007
    2.888
    0
    36
    West-Friesland
    Luca wat lees ik nou in het andere topic! Mag je naar huis :D:D:D Wat heerlijk zeg geniet er lekker van! Moet je nu vaak op controle?

Wat wij met koninginnendag gedaan hebben? Ehhhhhh slapen :D en savonds naar de oom van manlief geweest. Hebben daar voetbal gekeken en film. En heerlijk shoarma gegeten ;)

Hier nog steeds geen tv. Ik wordt er langzaam wel gek van!

Kleine schopt er rustig op los dus dat zit wel goed.

Verder een rustig dagje vandaag! Ik ga lekker risotto maken :D Manlief heeft de trap voor de helft opgeschuurt en morgen de andere helft. Deze week is de trap klaar ;) Moeders komt ook nog het ledikantje schilderen en klein stukje commode en nog wat sterren. En dan is het inrichten geblazen :D

Oh ja heel ff heel ego :D Vandaag 28 weken !!!!

13. Hoii, daar ben ik weer, vanuit mijn eigen huisje!

Ohh het is zo fijn om weer thuis te zijn, al merkte ik wel zodra ik uit het ziekenhuis was dat ik weer meer harde buiken heb. Maar als ik maar blijf liggen dan gaat het goed. Dus ik probeer zo weinig mogelijk te lopen, al is dat soms lastig in je eigen huis en vooral nu we gasten hebben (mijn ouders) natuurlijk!

Vandaag is mijn lief jarig dus we hebben vanavond ook nog eens een groot etentje met alle ouders en aanhang bij ons thuis, maar gelukkig hoef ik zelf niks te doen het wordt allemaal voorbereid.

Oh en Danitjuh nog gefeliciteerd met ed 28 weken grens, het is toch weer een mijlpaal he!

Thuis zijn maakt trouwens wel dat ik het eng vind nu harde buiken te krijgen, want stel dat de bevalling wel begint nu dan ben ik weer ver weg natuurlijk. Gelukkig weet ik nu ook dat ik binnen no time in Marseille kan zitten dus ik maak me niet al te druk meer :)

Buikje is ook bezig aan een flinke groeispurt, al die rust heeft hem goed gedaan denk ik :D

14. Bertha

Bertha Bekend lid

13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    OH wat fijn dat je thuis bent!!
    En je ouders weten heus zelf wel het drinken te vinden bij jullie in de koelkast toch?
    Hier is het al 6 wkn zelfbediening als je op bezoek komt hoor! :p
    Kan mij voorstellen dat je het erg spannend vind om thuis te zijn. Ik vind vooral het moment moeilijk van 'wanneer moet ik nou bellen', wanneer zet het nu echt door of ebt het na een 2 uur weer weg... zo onzeker!

Heb er zelf afgelopen week ff flink doorheen gezeten, je bent niet ziek, maar ondertussen zit ik al 6wkn niks te doen terwijl je ip alles kunt! Best moeilijk de hele dag maar zitten niksen.
    Daarbij ben ik ook weer flink beroerd geweest van de weeënremmers. Maar.. vandaag moet ik stoppen! (stiekem gister al één tbl geminderd, omdat ik echt geen zin meer had om me zó beroerd te voelen)
    Het zijn retard tabletten, dus ze werken nog wel even en dan is het natuurlijk spannend wat er gebeuren gaat! Als het goed gaat met de harde buiken, mag ik ook weer iets meer activiteiten doen.

Maartje & Danitjuh: Fijn zeg allebei 28 wkn op naar de 32!

15. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    huh??

Ben je inmiddels weer op het eiland??

Waar kan ik dat verhaal lezen?? Ben wel benieuwd :)

16. @ Bertha; ja dat heb ik dus ook met die harde buiken.. wanneer is het nou menes en moet ik weer het zh bellen en wanneer zakt het weer af? Ik heb nu wel gemerkt dat het met warmte afzakt en als ik ga liggen dan zijn ze ook zo weg. Terwijl als ik te lang sta of rechtop zit dan komen ze dus zo weer op. Gelukkig hebben de remmers wel echt effect gehad, merk toch dat het nu anders is.
    En vandaag de grote dag! Wat spannend zeg, hopelijk blijft het nog even rustig! Jij hebt zeker ook Adelat? Ik werd daar ook zo ontzettend beroerd van zeg, hartkloppingen duizelingen en fluitende oren. Mijn bloeddruk was na die pillen ook echt gekelderd, was nog maar iets van 80/50 ofzo..

Maartje; het verhaal heb ik volgens mij nergens echt getypt :D Zaterdagavond typte ik hier nog dat ik er zo doorheen zat, en had ook mijn lief gesproken enzo dat ik hem zo miste en alles, en zondagochtend ging het dus wel weer, had mezelf erop ingesteld dat ik vrijdag pas het ziekenhuis uit zou kunnen. En toen ik aan de ctg lag kwam er opeens een dokter binnen, die ik nog niet had gezien. En die zei "ga je mee, dan maken we de echo van je baarmoederhals" Waarop ik verbaasd was, want die zou ik pas maandag krijgen eigenlijk. Nou dus ik mee, en hij vroeg waar ik woonde dus ik vertelde dat ik op Corsica woonde maar dat ik bij mijn schoonmoeder in Marseille zou logeren enzo. En toen zei hij dus van als deze echo goed is mag je zo weg.. En toen stond ik helemaal zo :$ want mijn sm ging maandag op vakantie dus dan kon ik niet eens bij haar logeren. Dat zei ik dus ook, en toen zei die van nou laten we eerst maar eens kijken. Dus hup die echo, en de bmh was weer langer geworden, 4cm alweer (net zo lang als voor het hele gedoe)! En dat vond ie zo goed dat ie zei "wat mij betreft mag je gewoon een vliegtuig pakken en lekker terug naar huis hoor, ga je familie maar bellen en je spullen pakken".

Dusja ik was helemaal flabbergasted natuurlijk, totaal niet aan zien komen. En toen ben ik als een gek spullen in gaan pakken haha :D Mijn ouders kwamen me ophalen en toen hebben we lekker gebbq'd bij mijn schoonmoeder thuis, en die avond gingen mijn ouders met de boot en ik ben gister samen met schoonmoeder met het vliegtuig gekomen. Dus nu kan ik er toch nog bijzijn! Vandaag is mijn lief ook jarig (30 jaar ook nog eens, bijzondere leeftijd natuurlijk!) en ik ben zo blij dat ik daar bij kon zijn. Gister dus toch even snel naar de winkel geweest en een verjaardagskado gehaald: een filmcamera :D Die wilde die graag hebben dus samen met mijn ouders en schoonmoeder gekocht. Hij is er heel blij mee en wil nu de bevalling gaan filmen :p Weet niet of ik daar zo blij mee ben hahaha

En nu is mijn moeder een beetje van alles voor me aan het doen hier, ze hebben de kinderwagen meegenomen en een aankleedkussen wat ik graag wilde, en alle kleertjes die ik kado had gehad van vrienden en familie, die gaat ze nu allemaal voor me uitwassen zodat dat alvast klaar ligt. Verder probeer ik zelf zo min mogelijk op de troep te letten want anders krijg ik enorme drang om alles te gaan lopen opruimen hier, en dat mag nu natuurlijk niet :D

Nou dat was het eigenlijk, haha :D
    En hoe gaat het bij jou Maartje? Gaat het nog steeds goed allemaal?

17. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Wat super zeg!! Lekker weer thuis en ineens ziet het er weer uit dat je beebje nog een poos blijft waar ie zit!! :)

Is er eigenlijk wel een ZH op Corsica?

Met mij gaat het wel goed. Heb afgelopen weekend wel vreselijk veel harde buiken gehad, maar had ook heel slecht geslagen en een beetje te lang in de stad gehangen met Koninginnedag. Moet eigenlijk dat soort dingen niet doen. Maar nu is het weer een paar daagjes prima.

18. danitjuh

danitjuh Fanatiek lid

19 jun 2007
    2.888
    0
    36
    West-Friesland
    Bertha hopelijk blijft jou kleine ook nog ff lekker zitten!

Luca gefeliciteerd met je vriend! Maar blijf lekker op je kont zitten hoor!

Lekker hoor je eigen huis weer he! Ik ken dat :D Hier heeft moeders ook alle babyspul gewassen en gestreken. Het ligt nu nog bij haar thuis omdat we nog wat aan de babykamer moeten doen.

Maar binnen nu en 2.5 week is het helemaal af! En dat wil ik ook hahaahahaha

Hier trouwens geen harde buiken meer gehad dus dat scheelt.

Kleine schopt er rustig en heeeeeeeel vaak op los hahaah.. Lijkt wel een draaikont net als zijn vader ;)

19. Hoi allemaal, ik kwam even kijken hoe het hier gaat!

Bertha, lukt het zonder de remmers? Zijn de harde buiken al terug of gaat het goed?

Maartje wat fijn dat het goed gaat. Niet teveel doen hoor! Nog een paar weekjes volhouden :)

Danitjuh jee dat lijkt me fijn zeg om helemaal geen harde buiken meer te hebben! Ik heb ze nog wel regelmatig hoor, maar alleen als ik teveel rondloop of beweeg. Als ik gewoon rustig op de bank lig heb ik ook nergens last van gelukkig.

Gisteravond ben ik weer naar de gyn geweest, en ze heeft de bmh weer gemeten, die was 'stabiel'; 34 mm. De laatste keer was hij 40 dus hij was weer iets verkort maar ik heb ook meer rondgelopen deze week dus dat verbaast me niet. Maar hij zat nog netjes binnen de marge zei ze dus dat was goed. Verder moet ik de komende weken nog volledige rust nemen en zo min mogelijk opstaan. Lief mag dus koken en boodschapjes en het huishouden doen, arme jongen. Hij maakt voor werk hele lange en vermoeiende dagen en is dan altijd helemaal kapot als ie thuis komt. Maarja, het is even niet anders natuurlijk. Ik moet nu in principe nog 4 weken volledige rust nemen, dan ben ik 33/34 weken zwanger en dan mag ik gewoon in het streekziekenhuis bevallen hier. Ze hebben wel couveuses maar geen NICU, vandaar dat ik ook eerst naar Marseille moest. Als ik dus binnen de komende 4 weken weer in een kritieke toestand kom moet ik weer overgevlogen worden, maar daar ga ik maar even niet vanuit :) En daarna zit ik in de veilige zone ;) Dus ik heb nu even 2 komende mijlpalen: eerst 22 mei, omdat ik als voorgevoel heb dat ik dan ga bevallen, en daarna 1 juni want dan is de volgende afspraak bij de gyn en zijn de vier weken voorbij :D

Wel moet ik de vk weer bellen die 2x per week aan huis komt, en ik krijg een fysio aan huis om oefeningen voor mijn benen te doen, zodat ik niet al mijn spieren verlies haha :D

Dat was het weer even!

20. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Wat super dat het zo goed gaat luca en dat je thuis bent! Rustig blijven liggen en de boel de boel laten! Ik heb geen voorspellende factor maar ben wel een bewijs dat ze prima kunnen blijven zitten na zoveel ellende al vroeg in de zwangerschap!

Wij zijn woensdag, op precies 38 weken omdat er wat risico's kwamen en moeder het geestelijk niet meer trok, trotse ouders geworden van een prachtige dochter S.venna! Zodra ik weer thuis ben kom ik je weer volgen. Liefs

Deel Deze Pagina