Dag dames, ik kwam eens even kijken hoe het er hier voorstaat inmiddels! Hier gaat het redelijk, al merk ik dat ik wel weer meer harde buiken heb gehad gister (en ik heb toch echt heel de dag gelegen), dus daar baal ik wel van. Verder ben ik zaterdag heel ongehoorzaam geweest en ben ik in de auto gestapt en langs wat winkels gegaan om even snel wat dingen te kopen. Vriend over zijn toeren natuurlijk, maar ik had het echt even nodig. Dus heb nu een supermooi houten dienblad voor op mijn poef gekocht (die als salontafel diet), met een schaaltje met wat kaarjes erbij, een leuk tafelkleed voor de keukentafel en wat spulletjes om te borduren, daar ben ik nu mee aan de slag gegaan en het is best leuk ook nog! Heb gister de naam van ons meisje op een mutsje gebreid en ik ga er zeker mee door maar ik ga nu eerst proberen een mutsje te breien voor de kleine (eerst even iemand op pad sturen voor breinaalden en wol), dat schijnt makkelijk te zijn. Verder merk ik dat ik/mijn lijf sinds dit weekend wat onrustig ben/is. Ik heb ook echt een brakke nacht achter de rug want het lukte me maar niet om goed in slaap te komen en ik had overal pijntjes. Gelukkig heb ik alle tijd om een dutje te doen Maar ik vraag me dan meteen af of dat een voorteken van de bevalling zou kunnen zijn. Hoop het niet natuurlijk, maar ik voelde me zo ongedurig gister, echt heel raar net als dieren wanneer er storm op komst is zoiets.. En hoe gaat het verder met jullie allemaal?? Bertha hoe gaat het zonder de medicijnen? Danitjuh hoe gaat het bij jou, heb je inmiddels al tv? Maartje gaat bij jou alles goed? Haha ik zie zo vaak berichtjes van jou voorbijkomen op zp dat jij je volgens mij ook wel flink moet vervelen af en toe En Loki hoe gaat het met je kleine gezinnetje? Ben je er zelf alweer een beetje bovenop? En hoe was de ks? Ben heel benieuwd, want er is een kans dat ik ook een ks moet. Gaat het herstellen goed? En hoe doet jullie kleine meisje het? Jullie hebben overigens echt een hele leuke naam uitgekozen! Origineel!!
@Loki: Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! laat je nu lekker verwennen en geniet met volle teugen van jullie dochter! Super! @ Luca, kan me wel een beetje voorstellen dat je vriend boos is hoor, mijn vriend accepteerd ook niet dat ik íets deed. (laat staan naar de winkel) Het is moeilijk meid, maar nog even volhouden, je weet waarvoor je het doet! Ik heb 6 wkn niets gedaan en daardoor ben ik nu wel 'in de veilige zone'! Zaterdagnacht heb ik 2,5 uur lang á 4minuten weeënactiviteit gehad, de eerste keer zonder remmers dus dat was wel spannend. Ik had voor mezelf een grens van nog 30min. gesteld om dan het zkhuis te bellen, maar toen ben ik in slaap gevallen en was het bij ontwaken 'over'. De buik blijft dat wel de hele dag overprikkeld, dus wederom bank/ligbed liggen.... Maar nu ik de gevarentermijn voorbij ben, pak ik rustig weer wat activiteiten op. En dat is wel heerlijk hoor, even naar mijn paard die ik al 5 wkn niet had gezien dat soort dingen. De buik geeft wel heel duidelijk aan wat wel en niet gaat, want dan heb ik gelijk reactie.
Luca: Wanneer heb je weer controle? Kan me voorstellen dat je toe was aan even een uitje. Na je controle weet je weer iets meer wat het er mee gedaan heeft, of liever niet! Wel heerlijk om weer thuis te zijn he? Wordt je rustiger of juist minder rustig van dat idee? Hier ging het gek genoeg al maar beter toen ik thuis kwam, al was ik enorm bang dat het minder zou gaan uit stres. Bertha: Die 34 weken vond ik ook zo magisch. Vanaf toen ben ik ook echt weer op gaan bouwen, stapje voor stapje. Heerlijk toch nog pronken met je dikke buik en nog lekker wat baby-fun-shoppen, had niet verwacht dat dat nog zou kunnen voor de kleine zich aan zou dienen. Hier gaat het super. De zwangerschap was geen roze wolk maar óh wat is ze het wachten waard!! Het is een zware tijd waar jullie nu in zitten maar die gaat voorbij en dan ben je jezelf zo dankbaar dat je alles gegeven hebt! Helemaal vergeten zal ik het nooit maar stiekem ben ik nu al veel kwijt wat ik toen zo angstig vond, heerlijk. De KS is prima gegaan. Ik werd pas op de OK een beetje angstig omdat ik voor mijn gevoel nog 'teveel voelde' gelukkig was dit volkomen normaal en uiteraard deed het geen pijn. Eerste dag echt enkel in bed gelegen en 1x naar de wc geweest en dat was een hele opgave. Maar per dag gaat het zoveel vooruit. Nu ben ik haar al zelf aan het verschonen, lekker mee beneden zitten en beetje rommelen in haar kamertje enzo. Eigenlijk moet ik iets rustiger doen maar ik wil geen seconde van haar missen dus dat valt niet mee Bedankt trouwens voor de complimenten over haar naam . Toch altijd afwachten wat andere er van vinden met zo'n weinig voorkomende naam Ik blijf jullie volgen meiden!
@ Bertha; tja hij had ook het recht hoor om niet blij te zijn maarja ik voelde me goed en het is goed gegaan. Fijn dat het ook zonder medicijnen goed blijft gaan, en wauw wat zul je blij zijn dat je weer een beetje mag bewegen!! Ik kan daar echt niet op wachten @ Loki; mijn vorige controle was afgelopen woensdag bij de gyn, en toen zag het er dus goed uit. Nu heb ik inmiddels vandaag ook weer wat harde buiken ondanks bankliggen waarvan de pijn een beetje naar mijn liezen trekt, dus dat vind ik toch best wel eng. Ik was ook gisteravond heel onrustig en was bijna midden inde nacht opgestaan om mijn ziekenhuistas weer klaar te zetten want dat heb ik nog niet gedaan sinds ik terug ben. Weet niet of het iets betekent maar het blijft toch spannend. De vk komt over een uurtje ongeveer weer, en dan heb ik weer een ctg dus we zullen vanzelf wel zien wat ze zegt. Volgens mij valt er met mij niet zoveel meer te doen, ik heb de remmers gehad en de rust neem ik al, dus als het doorzet zet het door lijkt me Vind het maar een verwarrende en spannende en tegelijkertijd saaie periode, dus gelukkig dat het het inderdaad waars is haha anders had ik het al opgegeven Geniet nog maar lekker vd kraamweek en je dochtertje!!
de vk is net weer weg, en ik heb goed nieuws; ik had ze verkeerd begrepen en ik mag bij 32 weken al op het eiland bevallen! Dus nog maar 1 week en 4 dagen volhouden en dan mag ik gewoon op mijn eilandje blijven! En daarna de 34 weken halen zou al heel goed zijn zei ze, na 34 weken mag ik me weer mobiliseren. Maar na 32 weken de grootste toeters en bellen al niet meer nodig en lekker dicht bij huis! Jeeee
Wil even zeggen dat ik nog steeds voor jullie duim en dat je de 37weken gaat halen! Erin blijven geloven he! *Knuffel*
Fijn om te lezen Luca!! Hihi tof dat van de 32 weken, hier ook zo. Voor de 32 weken moet ik naar een universitair ZH, vanaf 32 weken zou ik gewoon in het lokale ZH mogen bevallen. Maar wat ben jij een lefgozerin zeg!! Zomaar wezen shoppen!! Kan me wel voorstellen dat je weer eens wat wilde gaan doen. Maar wel rustig aan jij!! In december moest ik ook echt plat liggen en verveelde me toen zo enorm!! Nu moet ik ook nog steeds rustig aan doen, maar niet (platte) bedrust maar wel veel op de bank hangen dus dat je veel berichten van mij tegen komt kan wel kloppen Werk normaal 40 uur per week en nu nog maar slechts 2 x 4 uurtjes per week, dus dit normaal zo bezige bijtje moet steeds maar wat bedenken om mezelf rustig te vermaken Vandaag heb ik wat langer gewerkt dan 4 uurtjes, ik zou en moest van mezelf een klusje afmaken. Voel nu buik wel meer, maar beebje schopt lekker in het wild dus ik maak me geen zorgen. Beebje groeit goed dus ik heb meer en meer vertrouwen!!
Loki gefeliciteerd met jullie dochter! Geniet er lekker van! Luca wat fijn zeg dat je op je eiland mag bevallen. Dat lijkt mij lekkerder dan zo ver weg! Zijn je ouders alweer terug naar Nederland? Kan me voorstellen dat je in de auto bent gesprongen hoor Wel rustig aan doen hoor! Maartje zo te lezen heb jij ook flink een stap moeten terug nemen. Wat voor werk doe je eigenlijk? Bertha fijn dat je zaterdagnacht gewoon in slaap gevallen bent! en ff lekker naar je paard dat kan een mens goed doen toch? Hier gaat het wel goed. Moet niet echt veel doen maar dat mag ik ook niet van manlief Die doet de afwas wat vaker en helpt op zijn manier hier in het huishouden. Zondag heb ik alles afgestoft waar ik bij kan zonder te bukken en manlief heeft stofgezogen en gedweilt. Zelfs de bank is van zijn plaats geweest hihi.. Meneer in de buik doet het prima schopt er rustig op los vooral in de avond. Slaap ook nog steeds op me buik Heb in de ochtend wel last van me buik maar trekt weg na 10 min. Ik begin namelijk wel keurig op mijn zij in slaap te vallen maar draai dus automatisch naar mijn buik Jaaaaa we hebben weer tv kost de bouwvakkers een rekening van 220 euro
Ik had hetzelfde.hele zwangerschap extreem harde buiken.die regelmatig werden.heb adalat gekrgen en bedrust.ben nu 39 weken en voel me niet zwanger meer.sinds twee weken zachte buiken.een keer zwanger zijn zonder pijn.mijn baarmoeder is eindelijk tot rust gekomen een paar weken na de adalat.heel gek om eens geen harde buiken te hebben.meeste vrouwen krijgen aan het einde harde buiken.nou ik krijg dus zachte buiken.wel vervelend dat je nog maar 25 weken bent.dat duurt nog lang.maar je doet het voor je kindje.heel veel sterkte
Eerstebeeb; succes met de laatste loodjes en hopen dat je kleine nu niet al te lang op zich laat wachten! Hoe gaat het hier met iedereen??? Hier gaat het eigenlijk prima, de dagen vloeien een beetje in elkaar over zo met dat bankhangen de hele dag, haha Gelukkig heb ik nieuwe hobby's gevonden (borduren, breien, haken ga ik binnenkort proberen haha) en ik zag dat Maartje ook enthousiast aan het crea-bea'en is geslagen Ik ben wel erg benieuwd of je mutsje gaat lukken meid! Heb net even lekker ontbeten, echt zo stom ik ging naar de keuken om even mijn thee te pakken, kom ik terug ga ik met mijn dikke kont bovenop mijn stokbrood met hagelslag zitten die ik op de bank had gezet! Gelukkig is de bank chocoladebruin, haha maar ik had geen hagelslag geplet gelukkig. Straks rond een uur of 1 komt de vk weer, maar die zal ook wel niks bijzonders te melden hebben. Hierna nog 6 bezoekjes van haar en dan zit ik in de veilige zone Gister heeft mijn lief 2 boekenkasten voor me gehaald, want al mijn boeken zaten nog in kartonnen dozen. Nu staat er al 1 kast en vanavond zet hij de tweede neer, ben zo blij dat ik weer naar mijn boeken kan kijken Heb ze echt gemist en er zijn er ook ontzettend veel die ik nog niet heb gelezen kwam ik achter, dus ik ben weer helemaal in mijn schik! Ik ben ook helemaal weg van de boeken van de shopaholic-serie (uberhaupt van sophie kinsella, echt een fantastische chicklit schrijfster), en haar nieuwe boek is nu net uit dus die ga ik echt zsm bestellen! Alleen hier in frankrijk heb je alleen Amazon.com en daar heb ik 1x iets besteld dat nooit is aangekomen (een wii fit dus was nog duur ook), dus ben daar nu een beetje huiverig voor. Dus bestel m liever via bol.com maar dan betaal je zoveel verzendkosten en als ik hem bij mijn ouders laat bezorgen en hen het dan op laat sturen zijn we zo weer 3 weken verder en dat duurt me te lang! Hmm dilemma's.. Verder ben ik bezig mijn laatste huiswerkopdrachten voor mijn studie af te maken (ik doe een master psychologie), 22 mei is de laatste deadline en toevallig is mijn voorgevoel natuurlijk dat ik dan ga bevallen dus die moet ik even van tevoren afmaken, haha! Nu eerst even lekker douchen en daarna ga ik een olifantje op een rompertje borduren, heb er echt zin in! Als ie af is maak ik een foto Waar zijn jullie zoal mee bezig? Zijn er hier dames die toevallig ook nog een studie doen? En hoe willen jullie dat straks combineren met een kleine? Ik moet voor mijn studie dus 4x per jaar een paar dagen naar Parijs, en dat zie ik nu echt niet meer zitten Bovendien zijn de examens van dit jaar in juni en in september, echt zo onhandig want in september wil ik echt nog niet 2 dagen mijn meisje alleen laten! En vanaf januari zou ik stage moeten gaan lopen.. Kan ook wel prima, maar daar verdien je niks mee natuurlijk en bovendien wil ik ons meisje niet zomaar ergens dumpen.. Gelukkig werkt mijn schoonvader in het psychiatrisch ziekenhuis en die kan ongetwijfeld wel iets regelen zodat ik een oppasschema kan maken met oma's en opa's ed. en verder merk ik dat de insteek van de studie in frankrijk zooo anders is dan die in nederland, en ik kan daar maar moeilijk aan wennen. Maar ik moet het van mezelf afmaken, heb niet voor niets 3 jaar hard gestudeerd! Nou, fijne dag allemaal en ben benieuwd hoe het met jullie gaat!! Had gewoon even zin om te kletsen haha
Eerstebeeb succes met de laatste loodjes! Luca jij had schrijfster moeten worden Hier ook veel op de bank en af en toe een afwasje of was ophangen. Hmmm stokbrood met hagelslag. Ik zie mezelf weer zitten met me ouders en broertje in Zuid-Frankrijk. Daar haalden we elke ochtend vers stokbrood en natuurlijk hadden we zelf hagelslag mee Ohhh ben jij ook zo gek van lezen Ik ook hoor en ik denk dat wij zomaar dezelfde smaak hebben qua boeken Ik wil ook nog de laatste van Shopaholic hebben dus die staat alvast op mijn verlanglijstje voor me verjaardag (sept) Heerlijk zeg dat je vriend de boekenkasten heeft gehaald en in elkaar heeft gezet. Ik wil ook boekenkasten hebben maar die nemen we wel weer als we weer gaan verhuizen want nu past het voor geen meter Ik deed de opleiding SCW-4 maar aangezien ik ook nog aan de dialyse ben en nu ipv 3 keer per week 6 keer moet moest ik gewoon stoppen. Had ook het examen niet gehaald dus helaas pindakaas! Zo vandaag intake gehad van de kraamzorg. Ik krijg wel een ervaren kraam en niet een staigaire of iemand in opleiding. En als ik moet dialyseren dan komt de kraamzorg niet dan komt ze later. Verder was alles in orde. Daarna heeft mijn moeder het ledikantje en commode in de verf gezet. Dat is nu klaar en als het droog is een poetslap erover en dan inruimen. Ik heb de klerenkast uitgemest want alle babyspullen op de kleertjes na lagen daarin. Nu een beetje gesorteerd. Ook nog afgewassen want ik stoorde me eraan en macaronie gemaakt en die ga ik zo lekker opeten
Goedemorgen allemaal!! Hoe staat het er hier voor? Doet iedereen nog lekker rustig aan? Hier nog niet echt iets veranderd, tenminste heb het idee dat de beeb nu aan het indalen is of al ingedaald is. De vk komt straks dus ik zal meteen vragen of zij dat evt kan voelen. Mijn buik zat altijd al laag dus vind het maar moeilijk te zien nu of er verschil in zit.. En vannacht is het weer volle maan, hopelijk beginnen er geen bevallingen De kat komt sinds een paar dagen opeens op mijn buik liggen, terwijl hij me de hele zwangerschap al min of meer negeert en alleen met vriendlief wil kroelen. Ik heb al zo lang het voorgevoel deze week te gaan bevallen en opeens zijn er allemaal dingen (indalen, volle maan, kat..) dus het zou me niet eens verbazen als het echt deze week gebeurt. GELUKKIG heb ik de 7 maanden grens gehaald en ik mag dus vanaf deze week lekker in ons eigen ziekenhuis gaan bevallen! Ben ik echt zo blij mee! Verder ben ik vooral met crea bea projectjes bezig, ik heb gisteren een lampenkap versierd voor de babykamer, hij staat in mijn album en is echt zooo leuk geworden! Verder ben ik nog druk aan het borduren, een olifantje op een rompertje en die heb ik nu bijna af dus daar zal ik in de loop vd dag ook nog wel een foto'tje van maken Danitjuh heb je de babykamer al ingeruimd inmiddels? Ik kan echt niet wachten tot ik ook mag, maar moet nog een paar weken op de meubeltjes wachten En hoe ging de intake vd kraamzorg? Gaat alles nog goed met de dialyses en de tijden enzo? Bertha hoe gaat het met jou inmiddels? Zit beeb nog steeds in je buik? En Maartje hoe staat het ervoor met jouw bordoorprojectje? Ben je al begonnen? Is er verder nog nieuws?? Het is hier zo stil de laatste tijd het lijkt wel of ik de enie ben die nog op de bank hangt
Luca ik hang wel op de bank hoor hahahaaha.. Maar doe niks anders dan lekker rustig en liggen Vandaag zijn alle spulletjes binnen gekomen! En moeder en ik hebben vandaag het ledikantje opgemaakt En de rest zijn we aan het inrichten nu. Alleen moet het plankje en het rolgordijn nog opgehangen worden en dan is het echt klaar Verder niet veel te melden eigenlijk. Oh ja de dialyse.. hmmm ik moet a.s. donderdag naar de gyn in het AMC en daar ga ik aangeven dat ik weer moe begin te worden. Heb gewoon weer slaap te kort. Als hun aangeven dat ik toch echt in de ochtend moet gaan dialyseren ga ik dit aangeven bij mijn eigen nefroloog a.s. dinsdag en als er echt niks geregeld kan worden dan moet hij maar met het AMC overleggen dat ik anders daar ga dialyseren. Alles gaat namlijk nu weer de verkeerde kant op... slecht slapen..slecht eten.. moe moe en nog eens moe.... ik kom niks aan dus het schiet niet echt op op deze manier.
Is de Olifantje gelukt Luca? Fijn dat je een nieuwe, al is het tijdelijke, hobby gevonden hebt Dat laat de tijd toch een beetje opschieten he? Het klinkt trouwens heel bekend wat er geschreven werd; extreem veel harde buiken en na de 34 weken namen deze aanzienlijk af, ondanks dat ik weer vanalles ging doen! Erg vreemd... Hier gaat het super met onze kleine spruit. 'Moet' nog geregeld mijn zwangerschapsverhaal vertellen (verloskundige die de nazorg doet, consultatieburo, nieuwe huisarts) en ze schrikken allemaal. Gelukkig heb ik het al een heel deel naast me neer kunnen leggen, het is het achteraf allemaal waard...
Hoooi allemaal, ik kwam weer eens even spieken hoe het hier allemaal gaat! Danitjuh, fijn zeg dus het kamertje is er ook helemaal klaar voor nu! Bij ons duurt het nog wel even, zit nog steeds op de meubeltjes te wachten Pff duurt echt zo lang allemaal en ik hoor steeds meer juli-mama's die al helemaal klaar zijn! Loki, hoe gaat het met jullie? Ben je al helemaal gewend aan het mama-zijn? Inmiddels weer een beetje de dagelijkse gang van zaken aan het oppakken? Maartje jij hebt ook de 32 weken gehaald! Heerlijk, kunnen we lekker in ons eigen ziekenhuisje bevallen Hoe gaat het met jouw harde buiken? Ik merk dat het steeds minder wordt, echt fijn! Kan nu zelfs af en toe weer een beetje dingetjes doen (helpen met koken, wasje draaien etc) zonder last te krijgen daarna! Nog anderhalve week en dan moet ik op 1 juni weer naar de gyn, krijg dan een groeiecho en als alles er goed uit ziet mag ik weer lekker bewegen! Gelukkig ook maar, want tegen die tijd heb ik de babykamer om af te maken Mijn olifantje is trouwens gelukt, zal er even een foto bij uploaden. Verder een lampenkap gemaakt, die staat in mijn album Kamertje en ook weer nieuwe buikfoto's, die heb ik in mijn buiken-album staan Ben er vrijdag in geslaagd een bloemetje te haken, dus binnenkort ga ik beginnen met een groter project. Dacht aan een dekentje maar ik moet het eerst maar eens goed onder de knie krijgen want het is nog wel een gepiel. Verder ben ik veel aan het lezen, heb mijn concentratie weer een beetje teruggevonden en dan vind ik het heerlijk om me helemaal te verliezen in een boek. De tijd vliegt ook echt voorbij dan Net een dikke pil van 1000 pagina's uit gekregen na een week, en mijn Shopaholic boek is binnen dus daar ga ik nu aan beginnen! De vk komt vandaag weer en alles ziet er al sinds ik terug ben uit het ziekenhuis goed uit, dus volgens haar hoef ik me geen zorgen meer te maken nu maar ze blijft wel op controle komen voor de zekerheid. Het zal wat zijn, haal ik straks toch gewoon de 40 weken nog
Hoi, ik vond je topic en ik herken wel aardig wat van je eerste post. Ik ben wel al 29 weken zwanger nu, maar ook ik heb sinds een week of twee, vaker last van harde buiken en ook flinke krampen. Fijn dat het bij jou al wat rustiger is en je al in de safe zone zit. als ik dan lees wat ze in Corsica allemaal doen moet ik zeggen, chapeau voor de gezondheidszorg daar! Ik heb hier al twee keer de vk gebeld en telkens is het, ga maar naar bed en doe maar rustig aan. Ik hoef niet langs te komen of niks... Maak me toch een beetje zorgen als ik jou verhaal zo lees.