Oke ik kom ff snel weer binnenvallen hoor kaboemmmmmmmmmmmmmm Hoi Meiden! Hier een kersverse mama van Ismail Dank jullie wel voor de felicitaties! Nou het begon 23 mei eigenlijk een beetje thuis. Last van mijn buik dus ik dacht nou laat ik toch maar ff het ziekenhuis in Hoorn bellen. Van hun mocht ik gelijk komen. Ik me moeder gebelt om 08.15 dat we naar het ziekenhuis moesten komen. Daar dus aan de ctg en ze zag wel dat de ctg niet echt optimaal was. Ik moest toch maar blijven tot na de dialyse van smiddags. Gelukkig mocht ik wel gewoon naar de wc. En ik zit dus prinsheerlijk op de wc (12.00) te plassen n nummer 2 te doen. Dacht dat ik klaar was dus ik denk ahhhh nog 1 keer voor een keuteltje en toen was het plenssssssssss. Dus ik mijn moeder geroepen en gezegt dat ik denk dat mijn vliezen gebroken waren. Dus mijn moeder verpeegster gehaald en die had gelijk de co gehaald. Op bed en toen zo'n test waar ze gebroken vliezen mee kunnen bepalen. En ja hoor gebroken vliezen maar dat was ondertussen wel duidelijk want het liep er gewoon uit hihi. Dus gelijk overleg met het AMC en ja natuurlijk moest ik daar gelijk heen, dus met de ambulance en gillende sirene's en zwaailichten richting het AMC. Ik was dus om 13.45 in het AMC en gelijk aan de ctg. Daar registreerden ze dus al weeën. Om 19.30 had ik 3-4 cm ontsluiting. Ondertussen zat er een co naast mij om tijdens de wee de ctg registratie te doen want die pakte hij niet echt goed. Op een gegeven moment was het 21.30 en ik riep dat ik echt moest poepen Dus in allerijl werd de proffessor gehaald en mocht ik meepersen. Het hoofdje ging goed alleen wouden de schouders er niet uit. Dus helaas pindakaas een mooie knip gekregen. En toen moest ik gewoon wachten. Dus ik zo wachten dat gaat niet hoor!!!!!!!! Oke je mag verder persen en voordat de proffessor zijn handen bij de baby wou doen was hij eral uit hihihi.. opgevangen door een assistent! 21.50 is onze zoon Ismail Mamadou Moré geboren gewicht 1320 gram lengte doen ze niet ivm zijn heupjes. De navelstreng zat om zijn nekje en hij heeft welgeteld 1 minuut op mijn buik gelegen, ik heb met 1 vinger snel mogen strelen en toen werd hij al weg gehaald. Hij huilde gelukkig wel wat een mooi geluid is dat zeg! Mijn man is mee gegaan met hem en heeft op de kinderkamer de rest van de navelstreng mogen doorknippen Toen ben ik gehecht en mocht ik wat eten en douchen en om 01.00 snachts mocht ik lang Ismail toe op de neonafdeling. Ismail doet het echt goed! Hij heeft een neuskapje om extra te ondersteunen voor zuurstof, maar hij ademt helemaal zelfstandig! Hij heeft een maagsonde door de mond voor eten. En een infuusje. Hij kreeg een 9 op de score! Liefs Danielle en Tano en Ismail!
WOOOOOOOW Danitjuh! Ik denk ik kijk eens even of er nog nieuws is, maar dit had ik echt niet verwacht Supergefeliciteerd natuurlijk! En dan te bedenken dat je maar 2 dagen verschilt met mij Wel een geluk dat je toevallig in het ziekenhuis was toen je vliezen braken haha, wat een verhaal met die keutel En je hebt het dus nog snel voor elkaar gekregen! En wat een mooie namen voor jullie kleine vent! En wat een superknap kleintje dat ie al helemaal goed zelf ademt, petje af hoor! Nouuu wat een verhaal ik ben nu helemaal zenuwachtig haha Omdat k toch ook weer wat meer activiteit heb de laatste dagen.. Ga maar lekker genieten van jullie wondertje en hopen dat ie heel snel met jullie mee naar huis mag! Luna, ja ik heb ook flink aan moeten dringen hoor voordat ik echt geholpen werd. Moet wel zeggen dat ik een goede gyn heb (die heb je standaard hier) die meteen doorhad dat het niet normaal was de harde buiken en ik daardoor meteen extra controle kreeg, maar in het ziekenhuis ben ik ook de eerste 2x dat ik daar kwam weggewuifd van oh het is niks hoor ga maar weer naar huis, waardoor ik achteraf dus opgenomen moest worden (hadden ze me wel gehouden dan hadden ze het in de kiem kunnen smoren, nu ging dat al niet meer). Enige wat ik kan zeggen is als je je echt ongerust maakt (en dat doe je niet voor niks, je voelt zelf of het al dan niet goed zit), gewoon net zo lang aan blijven dringen tot ze wel iets voor je doen. Sterkte en hopelijk blijft je kleintje nog lang zitten!
Luca we hebben toch afgesproken dat die van jou blijft zitten Hij doet het echt prima! De kinderartsen zijn heeeeeeel tevreden over hem!
hihi ja maar dat hadden we toch samen afgesproken Geweldig dat ie het zo goed doet zeg! Blijft hij voorlopig nog in het AMC? En jij, blijf je daar ook of reis je heen en weer (wat me zwaar lijkt). En kolf je voor de voeding of krijgt hij kunstvoeding? Ben niet nieuwsgierig hoor
Hi Luca, Onvoorstelbaar hé, dat we nu nog beiden onze beebjes in onze buik hebben... Wilde je ff vertellen dat ik de muts af heb Nou ja, af? Ik heb er nu eentje af met alleen de eerste naam. Wil er nog eentje maken en dan met ook de tweede naam, maar eerst ff moed verzamelen hahaha Ben er best een poos mee bezig geweest. Mijn vriend was wel lollig toen ik vanmorgen eindelijk er mee klaar was. Hij zei ineens toen ik hem de muts liet zien: ''tja, ik begin wel te twijfelen over de naam. Ik denk dat ik de naam toch niet meer leuk vind'' Wat een etterbakje is hij toch Ghghighi gewoon om mij te plagen want hij staat ook nog steeds 100% achter de naam Als de beeb is geboren zal ik er een foto van in mn prive album doen.
hihi maartje je gaat vanzelf sneller hoor, als je het eenmaal door hebt Heb je een canvas gebruikt of het uit de losse pols gedaan? Ik heb mijn olifantje met een canvas gedaan en dat ging toch een stuk makkelijker haha Ik ben inmiddels overgeslagen op haken en dat gaat me ook vrij goed af. Heb al 2 paar slofjes gehaakt en vanmiddag heb ik een klein knuffelbeertje gehaakt voor een vriendinnetje van me. Binnenkort ga ik een boekje bestellen met allerlei knuffelbeestjes (amigurumi) om te haken, dan ga ik me daar eens op uitleven Hoe gaat het verder bij jou? Hier gaat het de laatste dagen niet zo goed eigenlijk. Donderdag was de vk er en had ik op de ctg weer veel harde buiken. Toen was dat al eventjes bezig maar ik dacht dat het kwam doordat ik met de was bezig was geweest. Inmiddels heb ik flinke voorweeen, er zit niet echt regelmaat in dus echte weeen zijn het niet denk ik en het duurt ook al 3 dagen nu. Het zijn trouwens niet alleen harde buiken meer, ze zijn pijnlijk dus het is ook erg vermoeiend, word er steeds wakker van 's nachts en overdags vind ik het moeilijk me nog ergens op te concentreren. Ik denk eerlijk gezegd dat het niet lang meer gaat duren, maarja ze gaan er nu wss ook niks meer aan doen dus ik wacht de ctg van maandag en de controle van woensdag af, kijken wat de gyn zegt. Ik ben in ieder geval al blij als ik straks de 34 weken gehaald heb, hopelijk kalmeert het straks weer een beetje. En anders.. tja dan loop ik ermee door tot aan de bevalling. Het hoeft trouwens niet te zeggen dat ik binnenkort beval, ik lees hier zo vaak dat sommige dames al vanaf deze termijn met voorweeen lopen en uiteindelijk gewoon op tijd bevallen (dan hoop ik met 37wk te bevallen want dit is echt uitputtend). Heb wel het verhaal van Danitjuh ook in mijn achterhoofd, maarja ik laat het over me heen komen, er druk over maken is nu alleen maar nog vermoeiender. Danitjuh meis hoe gaat het met jou en met de kleine inmiddels? Ben erg benieuwd! Ik zal even wat fotootjes van mijn creaties plaatsen nu ik toch bezig ben aan een roman
zo ik heb ze maar even in mijn album 'van alles' gezet, was een beetje teveel om als bijlagen te uploaden
Maartje ik hoop dat jullie baby's lekker bliven zitten bij jullie! De kleine doet het prima! Hij is van de "snorkel" af en heeft nu een snorretje zuurstof. Hij eet goed en poept ook gelukkig. Dat is eindelijk goed op gang. Waarschijnlijk mogen we snel naar Hoorn toe. Ik dialyseer hier in het AMC. En we verblijven in het Ronald Mac Donald huis.