sporten na bevallling

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door lisa333, 23 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lisa333

lisa333 Actief lid

11 jul 2011
    208
    0
    16
    hallo meiden,

ik ben bijna 6 weken terug bevallen en wil graag weer gaan sporten.
    Ik had een bevalling met een knip, 1.5 liter bloedverlies en een vastzittende placenta. Ik ben wel heel snel weer opgeknapt en voel me nu eigenlijk weer prima. Het vloeien is nu 1 week helemaal over.

Graag zou ik beginnen met hardlopen en buikspieroefeningen.
    Hoe snel zijn jullie weer begonnen met hardlopen?
    Ik ga hardlopen met Evy doen, dus ik ga het wel weer rustig opbouwen.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties, alvast bedankt!

Groetjes, Lisa

2. mas

mas Actief lid

26 jan 2009
    207
    0
    16
    Ik sport nu tijdens mijn bevalling bij een fysio... erg fijn. Zij adviseert niet te snel weer te starten met sporten en zeker niet te intensief. Wel geeft zij als startgrens 6 weken aan, maar dan gedoseerd... dus volgens mij kan je gewoon gaan sporten, maar moet je goed naar je lijf luisteren.

3. marike

marike Bekend lid

21 mei 2011
    631
    0
    0
    interieurbouw
    Uuhh,..ik zou nog geen buikspieroefeningen gaan doen. Je voorliggende buikspieren moeten eerst weer helemaal op zn plek komen. Misschien kan iemand in je omgeving dit checken voor jou? Verder kan je wel gewoon gaan sporten en idd goed naar je lijf luisten. Hardlopen raden ze ook in eerste instantie af...

4. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Ik ben naar 6 weken weer gaan hardlopen maar heb dat rustig opgebouwd. Dus eerst 4 keer 2 min met telkens 2 min pauze en dat steeds uitbouwen. Ik ben een geoefende loopster dus deed het niet op deze manier omdat ik het anders niet zou redden maar meer om gewoon weer langzaam te wennen aan beweging. Schuine buikspieren kan opzich wel maar de rechte moet je idd even mee oppassen. Zoalng je buikspieren nog niet helemaal gesloten zijn mag je namelijk niet de rechte trainen omdat er anders een gat kan blijven.

Deel Deze Pagina