Mijn zus is de 2e keer bevallen zonder haar man erbij. Hij was even weg om de oudste naar het kdv te brengen (de vk was er gelukkig wel) en toen hij terug kwam was zijn nieuwe zoon er. En bij mijn 2e bevalling had het maar 10 min gescheeld of ik was zonder vk bevallen. ze was even naar een ander adres (dit duurt nog wel even, zei ze nog) en nét weer terug, handschoenen aan en daar kwam dochterlief er al uitgeglibberd. Maar het kan altijd sterker. Kennis is op het parkeerterrein bevallen; ze wilde in de auto stappen om naar het zkh te gaan voor haar bevalling maar haar baby kwam gewoon meteen al. Dus ja, snelle bevallingen ken ik wel...
Wat een snelle bevallingen! Ik vond mijn bevalling al snel. Ik denk dat ik mijn eerste wee rond half vijf gevoeld heb. Daarna gingen we bij mijn schoonouders eten en zo rond acht uur voelde ik af en toe wat, ik heb het getimed maar er zat compleet geen regelmaat in. Om één uur 's nachts gingen manlief en ik naar bed (we waren wel al eerder thuis hoor) en ik sprong er meteen weer uit. Ik kreeg een enorme weeënstorm met af en toe een paar seconden pauze tussen de weeën. Een uurtje later mocht mijn man van mij de verloskundige bellen (ik geloofde nog steeds niet dat ik aan het bevallen was ) en een uur en drie kwartier later was onze zoon er!
Onze oudste geboren in 4 uur tijd. En onze jongste nu binnen 3 uur. Buikpijn rond 7:30, eerst de oudste nog naar school gebracht, ondertussen verloskamer gebeld, in het ziekenhuis binnengewandeld om 9:15 en dochterlief is om 10:14 geboren. 12:00 uur stond mijn man weer aan school om grote broer op te halen En nee....ik vind snel bevallen helemaal niet fijn. Twee weken lang paracetamolgrootverbruiker vanwege de naweeen, die blijken nl. Bij elke volgende bevalling meer en meer pijn te doen.
Idd, ben 2 keer zonder pijnstilling bevallling, maar de naweeën hebben mij na de 2e op de knieën gekregen en heb toen toch iets moeten nemen. God wat deed het pijn! :x
Ik heb gelukkig helemaal geen naweeën gehad, daar waren de verloskundige en kraamhulp ook heeeel verbaasd over!!
1e bevalling 2,5 uur. vk gebeld, nadat ik weeen had, ze kwam, bleek ik volledige ontsluiting te hebben, 8 minuten later zoon 1 2e bevalling heeft ze vliezen geprikt (2cm), 51 minuten later zoon 2. 3e bevalling, ik hoop hetzelfde!
jomidi, wat een superbevallingen zeg! hopelijk komt de vk deze keer wel op tijd, als t nog sneller zou gaan.... hier ook geen last gehad van naweeen. gelukkig maar, omdat Noud de eerste week op de neo lag. had t anders vast niet volgehouden om 2 x op een dag heen en weer te gaan...
Ik dacht ook al dat mijn bevalling best snel was voor een 1e kindje, maar hier zie je helemaal snelle voorbij komen! Om 23.00/23.30 de eerste weeen en 5.45 is ze geboren. Om 3.15 had ik 5cm en 4.30 10cm, dus dat is wel snel gegaan, en was ook NIET fijn! Vooral het persen heeft uiteindelijk het langst geduurd. Ben benieuwd hoe dat ooit bij een 2e zal gaan
toen ik 39.4wk zwanger was van mn dochter belde ik om 9:45 de vk omdat ik Ise minder gevoeld had als normaal en ze was al heel rustig altijd . dus moest ik naar de praktijk komen , daar ben ik om 11 uur gestript en kreeg een afspraak in t zkh mee voor een ctg dat was t protocol bij minder leven voelen . om 13:30 was ik op de kraamafdeling , aan de ctg gelegen even geslapen haha de vk heeft me toen maar even laten slapen hihi 1545 nog een keer gestript , naar huis gestuurd en toen ik op mijn buurvrouw stond te wachten beneden bij het ziekenhuis kreeg ik een weeenstorm , vk weer gebeld of ik terug moest naar het ziekenhuis of eerst naar huis . om16:10 lag ik op de verloskamer en had ik 3c ontsluiting . dacht nog dat gaat leuk worden haha dus gedouched en gepuft om 18:55 had ik nog 8cm en persdrang dus heeft de vk de laatste cm's weg geduwd en om 19:10 is mijn meisje geboren . heel apart en onverwachts en bizarre bevalling vond ik , de oudste 2 hebben zich rustig aangrekondigd haha dit meisje had haast dus als ik mocht kiezen zou ik niet weer zo supersnel willen bevallen
Oooo ik ben jaloers, ik ben bij beide met naweeen en al naar neo op en neer gesjeesd om te voeden. Bij de oudste 2 weken en nu gelukkig maar 1 week maar pffff, was blij dat ik verder geen "schade" had waardoor ik tenminste zelf kon autorijden.
hier ook snelle bevalling...rond 9 uur smorgens kreeg ik weeen..die kwamen gelijk regelmatig..om half 12 was de vk er en had ik 4 cm..en ze zou om half 2 nog keer komen kijken maar moest bellen als er wat was..om kwart over 12 gebeld, kon het niet volhouden en wou ruggeprik(bleek achteraf dat t al persweeen waren)..om half 1 naar zk..om 13.05 op de verloskamers..om 13.27 zoonlief geboren..geen knip, geen scheur niets..maar vond het niet fijn zo'n snelle bevalling..heeft echt paar dagen geduurd voordat ik t een plekje kon geven, zo snel!
Ik kreeg om 12.00 pijn in mijn buik. Om 12.15 de vk gebeld. Ze was er om 12.45 en ik had 7 cm ontsluiting. Om 13.30 mijn vliezen gebroken en om 13.58 is onze zoon geboren! ik heb ook dagen naweeen gehad. gelukkig kon ik hier af en toe een paracetamol voor nemen. Ik ben nu in verwachting van de tweede en ze zeggen dat een tweede bevalling nog sneller gaat! Om eerlijk te zijn hoop ik dat toch niet. *ziet nu al senario's voor me dat ik onze zoon niet weg kan brengen of dat mijn man niet op tijd thuis is*
Ingeleid met 36 weken en 2 dagen. 10.30 uur infuus weeenopwekkers. 12.40 uur persen, dochter om 12.51 uur in hoofdligging geboren, volgende perswee 12.57 uur zoon geboren in stuit. In 2 uur en 50 min een tweeling op de wereld gezet, zonder pijnstilling, geen knip, alleen 2 hechtingen. Ben benieuwd hoe snel het met deze baby gaat...
2e kind (volledig spontaan en thuis) 8:15 eerste wee 11:15 man thuis 11:25 verloskundige aanwezig 11:40 volledige ontsluiting. Persweeën wegzuchten ivm sterrekijker 12:14 dochter geboren. Geen schade Als ze geen sterrekijker was geweest, dan was ze rond 11:45 geboren.. Snel zat.. nog sneller hoeft van mij niet. Even wennen aan het idee dat ze er aan komt, vind ik wel fijn!. Ook niet teveel naweeën gehad.
Mijn dochter is 2,5 uur na het breken van mijn vliezen geboren! Had in het begin nog geen weeën, die kwamen ongeveer een half uur na het breken van mijn vliezen. Persen duurde 6 minuten en de nageboorte kwam 4 minuten daarna. Echt supersnel allemaal. Hier ook niet gescheurd of geknipt, maar was een klein baby'tje
De bevalling van mijn oudste duurde 3,5 uur, van eerste wee tot geboorte. Best vlot voor een eerste. De tweede was nog sneller, om 01.30u kwam de vk en had ik 3cm en om 03.03u. lag ze op mijn buik. Zonder hechtingen en terwijl ze toch 4160 gram was. Vind de naweeen na zo'n snelle bevalling wel vervelend!
0.45 waren de vliezen gebroken met 40 + 1. voor die tijd geen weeën gehad 4.15 lag ze op mijn buik. geen naweeën gehad maar wel een ruptuur. toen de vk kwam had ik al 6cm ontsluiting en een half uur later volledige ontsluiting. 15 min later lag mijn dochter op mijn buik.
Eerste dochter ingeleid en binnen 3 uur bevalling wel met een knip Dinsdag bevallen van onze 2e dochter, om 19.00 uur begonnen met een beetje buikpijn en rugpijn, om 20.00 uur naar het ziekenhuis en om 21.38 uur geboren, wederom met een knip Dus 1e in 3 uur en 2e in 1.5 uur