Volgens mij wordt er meestal geteld vanaf het moment dat het echt begonnen is, dus dat je zeker weten bevalt. Als ik mijn bevallingen vanaf de eerste kramp duurde de eerste 13,5 uur en de 2e 6,5 uur. Die krampen waren te vergelijken met menstruatiekrampjes. Als ik vanaf het serieuze werk tel, vanaf ongeveer 3 cm, dan duurde mijn 1e bevalling 7,5 uur en mijn 2e 1,5 uur. De reden waarom ik denk dat ze vanaf dan pas gaan tellen is dat de vk na de 2e zei: nou als je nog een keer bevalt mag je wel gelijk gaan liggen. Ben beide keren trouwens op gel begonnen.
ik ben bevalling in 44 minuten (37 minuten tot volledige ontsluiting en 7 minuten persen) Veel te snel als je het mij vraagt, ik was helemaal in paniek!
Tis maar net wat je snel noemt en vanaf wanneer je rekent.. bij mij was het: 11-3-2011 om ca 10.00u ballonnetje ingebracht om ontsluiting op te wekken, einde van de middag 2-3 cm, maar verder nergens last van op wat ongikrampjes na en alles kunnen doen, dus dat reken ik niet mee bij de bevalling 12-3-2011 om ca 9.00u naar de verloskamer gebracht, aan het infuus gegaan en om 12.47u is ons mannetje geboren, dus hij was er binnen 4 uur (was dus een ingeleide bevalling, erg snel, maar goed te doen zeg ik achteraf haha)
Hier even in het kort mijn verhaal: 19.00uur opgenomen in het ziekenhuis ivm voorbereiding inleiden 19.30uur prostingel ingebracht om de verweking te bevorderen 19.40uur enorme buikpijn. Bleken helaas voorweeen ipv echte. 22.30uur halve vingertop ontsluiting 23.30uur cocktail van pijnstilling en slaapmiddel om uit te rusten 01.23uur spontaan breken van vliezen, direct enorme weeenstrom 01.40uur 4 cm ontsluiting 02.40uur 10 cm ontsluiting + persdrang. Helaas door de rust tussen de weeen en slaapmiddel van 23.30uur viel ik continu in slaap en kon ik me er niet toe zetten om te persen 3.20uur gynaecoloog vanuit huis geroepen ivm foetale nood. Hij zette een knip en pakte een kiwi (soort vacuum) 3.34uur daar was de kleine meid Bevallen op de uitgerekende datum
En deze keer? Weer een snelle bevalling, in een uurtje, van weeen, tot baby. Maar een totaal andere ervaring! Was zo kalm al wat. En heb van elke seconde genoten.
Bij 37.6wkn om 11 scheur in mn vliezen. Kwart over elf gelijk krampen, 4uur vk gebeld had ik 4cm half uur in de auto naar ziekenhuis. Daar bij aankomst 8cm en persdrang, na 6 min persen was Kate er en na 5minuten de placenta...dus vooral het laatste deel ging snel. Bij mn zoon werd ik vrijdagochtend ingeleidt om half 8 en is hij zaterdagavond half 11 geboren...ff wat anders dus...overigens wel alletwee vroeg Kate dus precies 38 en keano 37.5
bij de 2de heb ik idd ook niet genoten het ging echt te snel! vooral het laatste stukje in 2 min persen was ze dr. Bij de eerste duurde het 12 uur maar toen bouwde de bevalling zich op. De weeen werden steeds heftiger enz. Zo kon je er meer aan wennen. Maar bij de 2de had ik onregelmatige weeen en toen ze bij de 8 cm de vliezen braken kwam ik in een weeen storm terecht nou die kreeg ik echt niet weggepuft ik voelde haar gewoon zakken zo raar. Toen mocht ik ook al direct gaan persen
5:00 verloskundige gebeld 5:30 7 cm ontsluiting 6:05 persen 6:15 dochter geboren Lekker snel dus, maar ik ging er dan ook helemaal in mee!
Mijn eerste bevalling duurde 21 uur en 20 minuten.. Ruggenprik, vacuumpomp, 2 uur en 24 minuten persen, knip, uitscheuren, schouderdystocie (schouder bleef hangen) en noem het allemaal maar op.. Bevallen met 42 weken.. De 2e was ik heel bang voor herhaling van de eerste ondanks dat iedereen telkens zei dat de 2e veel sneller zou gaan.. Eerst zien dan geloven dacht ik.. Ik zou met 41 weken ingeleid worden maar dat kon niet omdat haar hoofdje "los" lag.. Als ze voelden dan schoot ze weer omhoog.. 2 dagen later terug komen.. 2cm ontsluiting (zonder weeën) en hebben ze een veter ingebracht.. Volgende dag zouden ze weer kijken.. Wat krampen gehad 's avonds en de volgende dag 3cm.. Tussen kwart over 9 en half 10 vliezen gebroken, om 11 uur nog steeds 3cm waarna ik compleet in paniek raakte (bang dat het weer zo lang zou gaan duren) dus kreeg remifentanil, pompje om 12 uur aangesloten (inmiddels 4cm) en half 2 persweeën.. 3 over half 2 persen en 6 over half 2 was ze er!! Intussen zat ook zij vast en stond in 10 seconden de hele kamer vol met artsen.. Ze had een moeilijke start maar trok heel snel bij!! 4 uur en een kwartier dus!! 5 keer zo snel als de eerste Nadeel aan snelle bevalling vond ik wel de enorme naweeën.. Heb er 4 dagen flink last van gehad..
ik hoor heel veel dat de naweeën verschrikkelijk zijn na een snelle bevalling maar ik heb helemaal geen naweeën gehad. mijn omgeving was hier heel verbaasd over. wie heeft er ook geen naweeën gehad?
Hier ook een snelle bevalling. 1:15 braken de vliezen en om 4:26, na 1 keer persen was ze er al... Heb ook geen last gehad van naweeen. Als ik nu ook maar denk dat ik weeen heb moet ik de vk bellen...
Hier ook een snelle bevalling! Om 16.30 uur 2 cm ontsluiting. Vriend naar het restaurant gestuurd om een broodje te eten. Ik beland in een weeenstorm en om 19.00 uur is onze kleine man er, na 13 min persen.
ik heb bij de eerste ook geen naweeën gehad. had dan wel een hele lange bevalling dus misschien daarom niet..
2e : 04.10 uur :Werd s'nachts wakker met gevoel dat ik naar de WC moest. Persdrang vanuit het niets !! Vk gebeld !! 04.46 geboren, zo in de woonkamer !! Zoon 4500 gram. Totaal : 36 Minuten ! Bij de 3e was ik hier ook zo bang voor ........vruchtwater brak met 38 wk. meteen alle troepen gebeld !! Iedereen zat '' start klaar ''. Gebeurde niks meer..... Toen 10 uur 1e wee...... 11 uur geboren ! Totaal : 1 uur Overigens was de eerste : 10 uur weeen, 1,5 uur persen ! Uiteindelijk vacuumpomp !