wow, ben ik even blij met mijn verloskundige!

Discussion in 'De bevalling' started by Marieke1983, May 15, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Hoi hoi,

Gister bij de verloskundige geweest. Ik heb er 4 in één praktijk en vind ze allemaal geweldig, maar nu ben ik helemaal blij.

gister kaartte ik voorzichtig het onderwerp pijnstilling aan, aangezien ik door mijn bmi waarschijnlijk toch in het ziekenhuis ga bevallen wil ik ook niet de bikkel uithangen, en als het nodig is gewoon pijnstilling krijgen.

mijn verloskundige was heel positief, was geen enkel punt, het zkh waar ik heen ga geeft 24/7 en doet nergens moeilijk over, en zijzelf ook niet. als ik pijnstilling wil en het is medisch mogelijk, (dus niet met 9 centimeter ofzo) dan krijg ik die zonder morren.
    ze zei het alsof het heel vanzelfsprekend is, bevallen hoef niet onnodig pijn te doen zei ze.

geen flauw idee of ik het nodig zal hebben, maar het idee dat het kan als ik het wil is wel echt heel fijn!

dat moest ik even kwijt, ben best opgelucht ;)

groetjes Marieke

2. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Fijn hoor, bij ons zhuis hetzelfde en zal er ookzeker gebruik van maken!

3. MisssZ

MisssZ Bekend lid

Nov 20, 2008
    541
    0
    0
    't Gooi
    Heerlijk dat je zo'n fijne verloskundige hebt. En misschien valt het allemaal reuze mee en heb je het heel niet nodig ;)

4. Chingy

Chingy Actief lid

Apr 28, 2009
    356
    0
    0
    Brabant
    Hey,
    Ik zie dat je in E'hoven woont, zit je toevallig bij gestel/strijp, daar zit ik namelijk ook en ik ben ook zo blij met hun.... :)

5. Marieke1983

nee ik zit in woensel en ga bevallen in het catharina. dat is nog geen 5 minuten rijden, echt fijn! waar ga jij bevallen? wel gewoon thuis?

6. Chingy

Chingy Actief lid

Apr 28, 2009
    356
    0
    0
    Brabant
    ja gewoon thuis, maar ik woon in de hanevoet dus maar 5 min van het MMC.
    Hoop dat het deze keer gewoon thuis kan, bij mijn dochter moest ik op het laatste moment naar het zh omdat ze in het vruchtwater had gepoept...

7. Daan78

Daan78 VIP lid

Jun 25, 2008
    8,202
    1
    0
    Apeldoorn
    He meid,

goed dat je het hebt aangekaart. Dan ga je toch een stuk geruster je bevalling in he.
    (maar nu nog even niet :p )

8. Josjes

Josjes Actief lid

Nov 6, 2008
    244
    0
    16
    Brabant
    hey.. ik zit ook bij gestel/strijp... en wil bevallen in mmc veldhoven :)

9. Chingy

Chingy Actief lid

Apr 28, 2009
    356
    0
    0
    Brabant
    misschien komen we elkaar daar wel tegen, we lopen bijna gelijk, scheelt maar een weekje :)

10. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    Nou, hier begon ik ook eventuele pijnbestrijding. En mijn verloskundige zei dat zij of haar collega dat zouden bepalen tijdens de bevalling, zij bepalen of ik toe ben aan pijnbestrijding of niet.
    Dat viel wel tegen... Dus ik heb niet veel in te brengen? Hoe weten zij wat IK voel, denk ik dan..

Ja oke, ik ben verder helemaal gezond, niet medisch. Dus ze willen graag een zo natuurlijk mogelijke bevalling.
    'Wat niet wegneemt dat het natuurlijk veel pijn gaat doen en heel zwaar gaat worden', zei de verloskundige erachteraan.

11. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    4,062
    8
    0
    Ik weet niet of je thuis bevalt? Want daar zijn de mogelijkheden voor pijnbestrijding een stuk minder en is het inderdaad en verloskundige die jouw bevalling helemaal begeleidt.
    In het ziekenhuis moet vanaf december vorig jaar 24/7 pijnbestrijding aanwezig zijn, maar alleen een anethesist mag die plaatsen of dan in ieder geval een arts. De verloskundige is er wel bij om de bevalling zelf te begeleiden, maar de pijnbestrijding is zaak van de artsen van het ziekenhuis. Misschien zei je verloskundige het daarom?

12. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    Nou, ik heb toen aangegeven in het ZH te gaan bevallen (alhoewel ik nu wel twijfel...) Dus ja... Maar ze zei dat pijnbestrijding niet even iets is wat je voor je bevalling al 'besteld'.

Dat was mijn bedoeling ook helemaal niet ;)
    Maar ik wilde mijn opties wel bespreken wat ik niet meer dan logisch vond. Vooral omdat pijnbestrijding nu wat makkelijker zou moeten zijn. Maar ik werd nog net niet uitgelachen.

13. Marieke1983

wat raar! zo zie je maar hoeveel verschil er nog tussen verloskundigen kan zitten...

ik ben ook kerngezond, op mijn gewicht na dan. maar dat laatste is natuurlijk geen reden voor pijnbestrijding.

is je verloskundige misschien wat ouder? ik heb 3 piepjonge verloskundigen, denk dat ze nog onder de 30 zijn. de vierde is geloof ik wel iets ouder.
    maar ik kan me zo indenken dat een oudere verloskundige er misschien wat voorzichtiger in is..

14. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    4,062
    8
    0
    Gut, wat een flauwe reactie van je verloskundige zeg, je mag er toch wel naar vragen wat je opties zijn? Zij heeft er in het ziekenhuis iig niks over te vertellen, hou dat maar in je achterhoofd.

Jij en Marieke en ik zijn trouwens alledrie precies even ver en blijkbaar met hetzelfde bezig, haha! :-D

15. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    @ Marieke1983
    Mijn verloskundigen, ik heb er ook 3, zijn ook niet oud. Een is onder de 30, en de andere twee zijn in de 30.
    Maargoed, ik stond met mijn rug tegen de muur.. Had ook meteen het gevoel dat ik op het gebied van pijnbestrijding weinig te zeggen had/heb.

Ik ga er de volgende keer gewoon weer over beginnen. Sowieso wil ik dat ze me uitleg geven over de verschillende pijnbestrijdingsmiddelen.

Indien je thuis wilt bevallen, welke pijnbestrijdingsmiddelen kun je dan krijgen?
    Of helemaal niks?

Kijk, sowieso wil ik het proberen zonder hulpmiddelen. Maar stellll.... ik trek het echt niet meer, of de bevalling duurt veels te lang...dan lijkt het me niet meer dan logisch. Maar ik denk dat de verloskundige dat zelf ook inziet :p

16. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    Hahahaha :D
    Wat leuk, ja!
    Alledrie even ver!
    Ben benieuwd wie het eerst bevalt :p

Maar jij hebt geen banner, he?

Share This Page