Ik wilde bij de eerste graag thuis bevallen, maar ze besloot al te willen komen met 35+5, dus ik moest naar het ziekenhuis. Gelukkig maar, want dit werd een spoedkeizersnede. En toen was thuis bevallen geen mogelijkheid meer.
Ik heb de nare bijwerking dat mijn bloeddruk na de 40 weken te hoog wordt, dus bij de eerste 2 ben ik na de 40 weken medisch geworden. Bij de eerste was dat wel even schakelen, bij de 2e had ik er stiekem al een beetje rekening mee gehouden. Bij nr 3 en 4 een voortvarende vk gehad die me voor de 40 weken wilde strippen en met succes, dus bij beide thuis bevallen. Bij nr 4 was het met 39+6 op het randje, mijn bloeddruk was eigenlijk te hoog en ze zei, als ik je nu strip en het lukt mag je thuis bevallen, lukt het niet dan wordt het waarschijnlijk overmorgen een overdracht naar het ziekenhuis. Maar dus toch gelukt.
Ik wilde bij beiden thuis bevallen, maar ze werden allebei medisch omdat ik langdurig gebroken vliezen had. Ben bij allebei ingeleid. Is prima bevallen gelukkig!
Eerste in ziekenhuis geboren ivm vertraagde groei en inleiden. Tweede en derde zijn thuis geboren. Daarna moest ik bij beide wel naar het ziekenhuis voor hechten. En bij de 2e ook voor benauwdheid kind. Die heeft later week in het ziekenhuis gelegen. Ivm verhoogde infectiewaarden in het bloed. Maar ik vond het ondanks dat toch fijn en relax om thuis te bevallen en dat ging ook gewoon goed. Allen ik heb de pech dat ik telkens uitscheur.
Oh dat wist ik ook niet dat je daarvoor naar zknhs moet! Dacht dat een vk dat ook doet? Ga je dan in eigen auto zitten binnen paar uur en gaat de baby dan mee? Voor mij toch wel een extra reden om wel in zknhs te willen bevallen, lijkt me vreselijk om dan nog van je plek te moeten.
Nee ik moest met de ambulance. 2e bevalling had de baby handje naast het hoofdje toen ze geboren werd. Dus toen lag de hele boel open. En bij de 3e had ik een cyste van bartholin waardoor ze het niet goed kon hechten. De baby ging beide keren met papa in de auto mee naar het ziekenhuis. Zelf heb ik het niet als vervelend ervaren. Na de 2e bevalling moest de baby een week blijven en ik daardoor ook. Maar bij de 3e ging ik 6 uur na de geboorte weer naar huis. Maar toen was ik flink duizelig in de auto.
Jeetje pittig zeg. Bedankt voor het delen, ik ga toch voor het ziekenhuis na dit topic. Teveel die toch om 1 of andere reden naar zknhs moesten en heb geen zin om dat met 9cm nog te moeten ofzo.
Nee dat is inderdaad geen pretje met zoveel cm nog in de auto te moeten. Ik heb het 2x meegemaakt . De eerste kwam te vroeg (gebroken vliezen), moest toen in het ziekenhuis bevallen, maar kreeg daar geen weeen. Mocht weer naar huis tot 2x toe. Thuis zette het wel door. Uiteindelijk zo erg dat ik toch thuis mocht bevallen. Maar bij volledige ontsluiting wel nog steeds weeen maar geen persweeen. Alsnog naar het ziekenhuis. Daar is hij toen met opwekkers geboren. (en placenta kwam niet, dus dat moest ook nog operatief). Bij de tweede bijna hetzelfde. Zij was niet te vroeg. Mocht thuis bevallen, fijn thuis alle weeen kunnen opvangen. Maar bleek bij 8cm ook een sterrenkijker. Het zette niet door. Dus toen ook in de auto naar het ziekenhuis voor opwekkers. En nu komt nummer 3 bijna. En ik ga het toch weer thuis proberen. 3 keer moet scheepsrecht zijn toch? En ja in de auto met zoveel cm en flinke weeen is niet fijn. Maar dat overleef ik ook wel weer. Vind het toch fijner om het hele weeen opvangen lekker thuis te kunnen doen.
Verloskundige hecht ook. Ik ben gewoon thuis gehecht. Alleen als de scheur te gecompliceerd is moet je naar het zkh dacht ik.
Ik had bij alle kinderen graag thuis willen bevallen. Bij de 2e en 3e is dat ook gelukt. De andere zijn medisch geworden. Qua bevalling zelf had het prima thuis gekund, maar in de laatste weken werd het toch een medische bevalling (Vroeggeboorte, aangeboren afwijking bij de baby & inleiding door overtijd lopen) De kans is zeker kleiner bij een tweede of volgend kindje, maar er zijn genoeg redenen dat je toch nog een medische bevalling kunt krijgen.