Wie "heb" jij op Social media?

Discussie in 'De lounge' gestart door Yeuu, 2 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.998
    25.441
    113
    Behoorlijk! Het lijkt me ook een erg eenzaam bestaan. Alles draait om het perfecte plaatje. Er gaan uren in een foto zitten; voorbereiding en daarna photoshoppen. Of een hele dag filmen en editten voor een vlog.
    Dat vinden mensen dan leuk, of niet, en als niet genoeg mensen het leuk vinden voel je je shit, en vinden wel veel mensen het leuk dan is dat de nieuwe standaard waar je jezelf voortaan aan meet. Constant bezig om hun volgers te pleasen terwijl ze claimen zichzelf te zijn. Nee joh, die zijn zichzelf al bij de eerste keer lipfiller verloren. Ik snap daar niets van..
     
  2. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.587
    11.152
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Je kan ie account toch ook gewoon afschermen voor onbekende?
     
  3. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.180
    18.916
    113
    Ja klopt, maar ik vind een afgeschermd account niet zo handig.
     
  4. Ang1987

    Ang1987 Fanatiek lid

    28 jul 2020
    2.390
    2.155
    113
    Ik snap er ook helemaaaal niets van. Een meisje van mijn middelbare school is een redelijk populaire influencer en ik kijk dan wel eens op haar instapagina. Dan staat de hele feed vol net alleen maar perfect overgestyleerde foto's (inclusief overduidelijk gefotoshopte kinderen) en dan toch krijgt ze het voor elkaar om onder zo'n foto te zetten in de trant van: hoe doen al die andere moeders/mensen dat toch? Hun kinderen/huis/hond er zo perfect uit te laten zien? Hier is het altijd chaos.

    Ik vind dat nogal fake en snap het ook niet zo. Maar zal wel te oud zijn;)
     
  5. suus02

    suus02 Fanatiek lid

    30 jan 2009
    3.215
    751
    113
    home sweet home
    Instagram voor portfolio van mijn kids. Volg daar fotografen, andere kindermodellen en agencys.
    Facebook ooit begonnen met alleen echte vrienden/ bekenden van mij. Maar ook hier zoals bij insta omdat vele opdrachten via social media gaat en niet meer via bureaus. Daarnaast ook om weggeefhoek of zoekhoek in de buurt te gebruiken
     
  6. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    Helder! Was even benieuwd daarna. Ik snap sowieso nooit die volgverzoeken van vreemden niet. Hoezo zou je dat doen, ik verwijder ze ook allemaal.

    Aah oké. Een beetje een soort forum in whatsapp stijl dus haha.
     
  7. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    Ja echt onzin vind ik dat en vissen naar complimenten. Want dan moeten haar volgers er weer onder reageren. Ooh nee je ziet er zo mooi uit blablablabla. Kots! :roflmao:
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  8. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    Nou dat inderdaad. Op zoek naar constante bevestiging in de vorm van likes. Waarom doe je het jezelf aan denk ik dan. Maar goed. Misschien dat de generatie na ons het beter zal begrijpen :roflmao:
     
    Saartje33 en Ang1987 vinden dit leuk.
  9. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.535
    2.340
    113
    FB: vrienden, familie en (oud) collega’s.

    Instagram: sinds kort hoor. Daar volg ik dus interieur influencers. Maar het valt mij op, dat het allemaal hetzelfde is. visgraat vloer, beige bank, zwarte kasten, ong dezelfde lampen. Nu in kerstsfeer dezelfde sterren, kleurtjes enz.
    Dus ik probeer nu uit te vogelen of ik andere influencers met wat meer lef qua interieur kan vinden.

    ik ga over 2 maanden verhuizen naar een totaal ander huis, en ik ben op zoek naar een andere woonstijl. Valt niet mee.
     
    Saartje33 vindt dit leuk.
  10. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.180
    18.916
    113
    Dat ligt er denk ik wel aan wat je plaatst. Ik plaats nooit persoonlijke dingen, dus vind het op zich niet erg als vreemden dat zien. Maar verzoeken om geld en dergelijke, sponsordingen e.d vind ik wel heel storend. Dat heb ik al meermaals meegemaakt.
     
  11. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.180
    18.916
    113
    Ik vind op IG jaren50huisjeboompjebeestje echt leuk om te volgen. Veel te veel prikkels voor mij trouwens, haha. Maar wel leuk om te zien!
     
  12. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.998
    25.441
    113
    hahaha, ja dat inderdaad. Alles perfect en dan nep echt doen :roflmao:
    Mijn broertje (21) en zijn vriendin zijn ook best populair op instagram. Ik weet niet zo goed wat zij precies doen hoor, maar als we bijvoorbeeld een dagje weggaan dan wordt er uitgebreid de tijd genomen om een foto te maken speciaal voor Instagram. Ze gaan hun gang maar hoor, maar pf.. doe normaal :p

    Ik denk dat zij dat beter begrijpen ja.
    Wat ik ook niet begrijp, om even door te zuurpruimen :p , zijn die Tiktok filmpjes (op FB, grr) waarbij 1 persoon een gesprek heeft met zichzelf. Eerst begon dat grappig als in een jongen die bijv zichzelf en zijn moeder naspeelt, maar tegenwoordig zijn het allemaal soort van woke filmpjes met mensen die iets hebben (ass of tourette of whatever) en die gaan dan een minutenlang gesprek nadoen die ze claimen te hebben gehad met iemand. Komt er dan op neer dat zij als persoon met *vul maar in* in een hokje geplaatst worden en onjuist behandeld worden door de ander.. die zij ook zijn zeg maar :o::roflmao:
    Dan vraag ik me echt af wat we nou allemaal aan het doen zijn hoor, haha
     
    hummeltje5, Malbec en Ang1987 vinden dit leuk.
  13. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.548
    6.242
    113
    oh vreselijk. Heb sowieso geen geduld/tijd voor die onzinnige (nooit grappige) filmpjes. De zogenaamde: my wife is cheating on me filmpjes ook zo vreselijk. Dat ze dan met van die tekst borden staan, why en wie vind dat vermakelijk.
     
    hummeltje5 en KleineLai vinden dit leuk.
  14. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.548
    6.242
    113
    Maar om on topic te gaan, op Facebook heb ik alleen bekenden, heb het eigenlijk alleen nog voor de weggeefhoek, gebruik het verder niet.
    Op whatsapp ook alleen bekenden.
    Op insta volg ik vanalles, winkels, merken, bekende mensen, juice channels. Maar ik volg eigenlijk alleen maar.
     
  15. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.535
    2.340
    113
    Dat is ook weer niet wat ik zoek qua inspiratie.
    Maar ze heeft wel een eigen stijl
     
  16. liefkleintje

    liefkleintje VIP lid

    16 jun 2011
    5.620
    1.081
    113
    Vrouw
    Ik heb op FB mensen die ik in het echt ken en ook veel collega fotografen. Deze ken ik (nog) niet allemaal persoonlijk.
    1 keer in de zoveel tijd bekijk ik mijn vriendenlijst en verwijder ik mensen die alleen maar meelezen en zelf nooit posten of reageren.

    Op insta ben ik voornamelijk "actief" als fotograaf. Ik volg daar niet super veel mensen. Wat collega's, vrienden en BN-ers.
     
    suus02 vindt dit leuk.
  17. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.587
    11.152
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Maar vind je het dan niet erg als er allemaal mannen kunnen kijken? Ik snap je beredenering geloof ik niet helemaal :oops:
     
  18. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Op fb alleen oud klasgenoten, oude bekende, familie, vrienden en kennissen.

    op instagram volg ik een paar grote accounts en verder bekende.
     
  19. suus02

    suus02 Fanatiek lid

    30 jan 2009
    3.215
    751
    113
    home sweet home
    Mag je insta naam? Mag ook via pb, hier juist volger van fotografen ivm modelkids
     
    liefkleintje vindt dit leuk.
  20. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.180
    18.916
    113
    Nee hoor, dat vind ik niet erg.
    Ik vind het gewoon niet fijn als ze mij pertinent volgen, maar dat hoef je ook niet te begrijpen hoor. :)
     

Deel Deze Pagina