Welk eiland is het leukst?

Discussie in 'De lounge' gestart door Juul75, 2 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik ben nog nooit in Nederland op 1 van de eilanden geweest. Nu hebben we bedacht dat we gezellig met vrienden een weekend naar een eiland gaan, en dan 1 groot huis willen huren. Dus vier volwassenen en zes kinderen. Welk eiland zou je aanraden?

We houden van een beetje rust, natuur en 'eilandgevoel' is ook leuk. We willen natuurlijk in de buurt van de zee zitten, en heel erg toeristisch en groot hoeft niet. Winkelen, borrelen en restaurantjes komt later wel, met allemaal kleine kinderen koken we zelf en borrelen we in huis :D

Wat zouden jullie aanraden?

2. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.569
    456
    83
    Ameland. Leuk, veel natuur, niet te toeristisch en niet te groot.

3. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    texel!!

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Texel zeker niet als je niet 'groot' (relatief) en toeristisch wil.

Ameland en Terschelling vond ik allebei heel leuk en aangenaam. Schiermonnikoog is net wat te klein. En daar mag je je auto ook niet meenemen. Vlieland ben ik nooit geweest.

5. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Oh, ik wist niet schiermonnikoog autovrij was. Dat is even niet praktisch met zo'n volksverhuizing :D

Tot nu toe klinkt Ameland en Terschelling me al leuk in de oren. Nog meer tips?

6. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Terschelling !! En dan een tuk tuk huren en het eiland rond... Haha de meningen zijn dus verdeeld..

7. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Curaçao :p ook NL :p
    betere temperatuur haha

8. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Maarre je weet wel dat een overtocht met de auto duur is en je daar echt niks aan een auto hebt he? Die eilanden zijn allemaal zo klein! Op iedere hoek van de straat kan je fietsen huren ( zelfs bakfietsen of electrische) en bij de boot staan taxi's klaar of bussen..

9. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Oh daar had ik nog niet aan gedacht....even prijs googlen dan

10. Evvie

Evvie Fanatiek lid

13 feb 2012
    1.118
    30
    48
    Vlieland. Klein, alles is af te lopen. Je hebt daar strand, bos en winkels dicht bij elkaar. De boot komt aan in het dorp, dus verder vervoer is niet noodzakelijk.

11. rums

rums Niet meer actief

Vlieland en Schiermonnikoog zijn autovrij voor toeristen.
    Bij Vlieland sta je wel meteen in het dorp. Ik ben er recent geweest en wauw wat een fijne en vriendelijke sfeer.
    Texel vond ik tegenvallen maar heeft een relatief goedkope overtocht.
    Terschelling is duur als je met Doeksen gaat. Ga je in het hoofdseizoen dan kun je ook met EVT naar Terschelling die is namelijk heel goedkkoop.
    Ik ben fan van Terschelling maar denk in julie situatie Texel ook wel een goede is.

12. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Wij zijn fan van Texel, maar dan wel met auto ;)

13. MyrtheMyr

MyrtheMyr Lid

23 nov 2012
    72
    43
    18
    Ik ben op alle eilanden meerdere keren geweest en Vlieland is mijn absolute favoriet. Daar heerst echt het ultieme eilandgevoel. Ook juist omdat je er niet met de auto mag rijden. Bovendien is alles daar 'eilandachtig'. Zoals hier al gezegd werd: veel bossen, duinen, etc. Geen grote stukken weiland of wegen zoals op bijv. Texel. Schiermonnikoog staat bij mij op nummer 2 vanwege ongeveer dezelfde redenen. Texel vind ik het minst leuk, te groot, teveel weilanden en te weinig eilandgevoel (vind ik, maar dat ervaart iedereen natuurlijk anders). Bij Vlieland staan bij de boot (bij aankomst) altijd paarden met karren klaar om je bagage te laten vervoeren. Zelf kan je dan lopend, met de bus of op de fiets gaan maar al die koffers hoef je dan niet meer te sjouwen. Geldt ook voor de terugreis. Succes ermee!!

14. Flo72

Flo72 Bekend lid

9 apr 2013
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Terschelling, je komt aan met de boot in West, een erg gezellig dorp met een supermarkt en winkels. (ook een Hema ;)) Verder heb je Midsland, Formerum en nog wat andere dorpjes. De natuur is overal om je heen, ook de rust, prachtig strand....je hoort wel ik ben fan van Terschelling. Kom er graag op elk moment van het jaar, mensen zijn er erg vriendelijk!
    Elk eiland heeft zijn charme! Dus wat je ook kiest je zal vast een fijn uitje hebben. Een fijne vakantie!!

15. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Texel!

16. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Ameland!
    Heerlijke jeugdherinneringen daar!

17. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    hier grote Texel fans, voelt voor ons elke keer als thuiskomen, al ben ik ook 2x op ameland geweest, ook erg leuk (dure overtocht en je moet reserveren) vlieland 1x gedaan met school, maar vond ik persoonlijk erg saai

18. marlies85

marlies85 Niet meer actief

Ben zelf alleen maar op Texel geweest, en vind het daar echt heerlijk :)

19. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Texel is relatief groot, maar heeft veel rustige plekken. De drukte kun je opzoeken maar hoeft niet. Schier is idyllisch, maar vond ik erg klein. Dat benauwde me, maar dat is persoonlijk natuurlijk. Terschelling schijnt een mooie tussenvorm te zijn, hoor ik van velen. Maar zelf nog nooit geweest, omdat Texel voor ons het meest praktisch is. Overtocht is 35 euro, valt wel mee dus.

20. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Ben bevooroordeeld want ben opgegroeid op Texel. :D Ben op de andere eilanden ook geweest trouwens en vond Ameland ook leuk. Vlieland vind ik leuk voor een dagje maar wel erg klein. Voordeel van Texel is dat je gewoon met de auto kan gaan.

Deel Deze Pagina