Hallo, ik ben sinds deze week in MMM ivm een hele korte LF (6dagen) en een veel te laag mlp van 1.3. Nu ben ik eigenlijk op zoek naar andere meiden die dit ook hebben, of hebben gehad, om hier ervaringen mee uit te wisselen. Wat zijn de behandeloptie's en wie is er zwanger geraakt ondanks dit probleem? Groetjes Mamvanjason
Hey! Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar reacties aangezien er bij mij hetzelfde probleem speelt. Mijn man en ik zitten nu ook in de MM maar het lijkt erop dat de korte lf het probleem is. Ook ik wordt 7 dagen na mijn eisprong ongi Dinsdag heb ik een echo gehad om te kijken of mijn eitje goed groeide en dat was het geval. Vanochtend is de samenlevingstest gedaan en ook die was positief. Dus het lijkt erop dat de korte lf roet in het eten gooit en ik daarom niet zwanger wordt / blijf. Onze gyn wilde eerst de hele cyclus in kaart brengen voordat hij medicijnen voorschrijft om de lf te verlengen. Het gekke is dat ik hier bij de zwangerschap van mijn zoontje geen problemen mee heb gehad. Jij hebt ook al een zoontje?
He Wupje! Ik heb inderdaad een zoontje Jason. Hij is iets ouder als die van jou (wordt in aug 2) Toen ik van hem probeerde zwanger te raken had ik dit probleem helemaal niet Zelf een iets langere cyclus van 32 dagen. Maar na de bevalling heb ik eigenlijk nooit meer een goede cyclus gehad. dus het was wel een beetje te verwachten. Wij gaan nu ook eerst deze maand helemaal de cyclus in kaart brengen en dan hopelijk vanaf volgende maand echt behandeling. Heb vandaag moeten bloedprikken en moet op dag 9 terug voor een echo. En heb je al progesteron moeten laten bepalen na de eisprong? Moet jij ook steeds bloedprikken en echo's maken? Heeft jou gyn al iets gezegt over eventuele behandeling? Wat een vragen he Wel grappig dat we beiden een zoontje van dezelfde leeftijd hebben en ook nog herzelfde probleem Hou me op de hoogte!
Wij zijn nu een jaar bezig met zwanger worden en dus ben ik na een aantal maanden gaan tempen en ovutesten gaan gebruiken, toen eerst naar de ha en nu dus doorgestuurd naar de gyn. Ik heb in april een afspraak gemaakt en kon toen 25 mei terecht. Nu viel dit net op dag 5 van mijn cyclus en gaf de gyn dus aan dat ik te laat was voor het eerste bloedprikken. Wij zijn dus dinsdag gestart met een echo, vandaag de samenlevingstest en volgende week moet ik bloedprikken en hubbie zijn kwakje inleveren. Als ik weer ongi wordt, moet ik op dag 3 van die cyclus nog een keer bloedprikken en dan zijn alle onderzoeken gedaan. Daarna krijgen we te horen wat de gyn wil gaan doen. Spannend dus!
Het kwakkie hoefde hier voorlopig nog niet haha Heb gisteren de uitslag van het bloed gekregen en mijn schildklier werkt iets te snel, wat ook weet cyclusproblemen kan geven. VGolgende maand nog een keertje laten herhalen en anders een consult bij de internist. Toch wel spannend zo he?
ik zit niet helemaal in hetzelfde schuitje als jullie maar hetverhaal lijkt erop vandaar mijn reactie. Ik heb helaas nog geen kinderen. In mei 2009 een baarmoeder ontsteking gehad daar zijn ze achter gekomen toen mijn spiraalje eruit ging omdat wij graag kinderen willen. In mei is het spiraal eruit gegaan en in september zijn wij actief begonnen met zwanger worden, Mijn rondes zijn heel erg wisselend en er is geen pijl op te trekken. Nu ben ik vorige maand bij de gyn geweest en ook bij ons zijn de onderzoeken begonnen de zwemmers van mijn man zijn heel erg goed. Ik heb dag 23 van de vorige ronde bloed laten prikken en donderdag ( dag 11) doen ze de eerste echo om te kijken of er iets gebeurd verder krijg ik dan de uitslag van het bloed. als mijn bloed goed is en er een ei groeit dan gaan wij zoals het er nu uitziet volgende maand aan comid beginnen.
He Lautjep, wat raar dat je cyclus zo onregelmatig is. Heb je ook al met ovutesten geprobeerd? Dan ben ik benieuwd of er een goede follikelgroei te zien is op de echo donderdag. Hier is het afwachten tot woensdag. Dan krijg ik de eerste echo op dag 9.
Echt waar? Ik had geen idee dat de schildklier daarmee in verbinding staat. Mijn moeder heeft namelijk ook een te snel werkende schildklier. Zou zomaar kunnen dat het bij mij ook daaraan ligt. Ik moet over een week bloedprikken dus ben benieuwd wat ze daaraan kunnen zien. Lautjep ik werk idd ook altijd met ovutesten, wel zo handig om te weten wanneer je aan de klus moet Fijn dat je man goede zwemmers heeft Spannend voor jullie dus! Hou je ons op de hoogte hoe het verder gaat?
waarom mijn rondes niet regelmatig zijn hebben wij geen idee. stom is het. ik weet niet hoe het komt. ik hoop ook dat ze iets van een ei zien donderdag ik ben heel erg bang dat er niets te zien is. ik denk dat ik ook maar eens aan de ovu testen moet waar bestellen jullie die?? dat is denk ik maar mijn plan voor vandaag.
Ik bestel ze altijd via www.babyboomshop.nl Ze zijn niet duur ik geloof maar 0,10 ct per stickje En soms koop ik ze bij het Kruidvat maar daar betaal je gelijk veel meer. Succes!!
@ Wupje, ja, misschien kun je de gyn vragen of hij ook je schildklierfunctie kan laten bepalen. Wel toevallig dat je moeder dit ook heeft! @lautjep: ik heb die van het kruidvat gehad en die van Matcare, maar met beide nooit een positieve ovu test gehad terwijl er op de echo afgelopen maand duidelijk een ei en een eisprong te zien was! Ovutesten zeggen dus ook niet alles. Maar je kunt het natuurlijk gewoon proberen. Bij de meesten werken ze heel goed.
Hoi meiden, Ik ben per Januari pas gestopt met de pil. Maar door mijn onregelmatige cyclussen heb ik de afgelopen 2 mnd getemperatuurd. Daar bleek uit dan mijn LF veel te kort is. Nml 8 dagen. Ik ga morgen naar de dokter hiervoor. Ik voel me zelf er nml heel onzeker door!!
Welkom Roos84! Ik kan me voorstellen dat je er onzeker van wordt! Hopelijk verwijst de dokter je door naar de gyn of laat hij in iedergeval bloed prikken want die onzekerheid is niks Ik heb morgen weer mijn follikelmeting (dag 9) Ben benieuwd of er al iets groeit !
Roos84 welkom! Goed van je dat je gelijk gestart bent met temperaturen, daar kun je toch veel informatie uit halen. Hopelijk krijg je gauw duidelijkheid (en het liefst een positieve test !). MamvanJason spannend hoor morgen! Is best vroeg of niet om nu al een fm te doen? Bij mij werd het op dag 12 gedaan en toen was het eitje 1,5 cm. Uiteindelijke eisprong op dag 17.
Ik hoop ook dat de dokter het serieus neemt en iets in gang zet. Ik ga zo aan mn lichaam twijfelen. Al zijn wij nog maar "kort" bezig. En ik weet ook dat het allemaal best even kan duren, maar door die korte LF word ik zo onzeker. @mamvan jason: wat is een follikelmeting? Ik zit er nog maar net in Bedankt voor alle lieve reacties!
nou, links zat er een beginnend eitje van 11 mm. Moet vrijdag weer terugkomen. Dag 9 in enderdaad wel vroeg, maar ze willen er zker van zijn dat ze het ei niet missen omdat mijn cyclus maar zo kort is. Ben benieuwd of het vrijdag al weer gegroeid is. Ook moet ik na de eisprong nog 3x progesteron prikken en dan ook direct de schildklierfunctie nog een keer opnieuw. @roos: een follekelmeting is dat ze kijken of er een eigroeit en dan meten ze hoe groot het eitje is en wanneer het springt. Ben je trouwens bij de dokter geweest? En neemt hij je serieus?
Mamvanjason dat klopt ik kan me voorstellen dat ze jouw eitje niet willen missen. Bij mij groeide het van 15mm op dinsdag naar 20mm op donderdag en op zaterdag is mijn eisprong geweest. (ook pas dag 17) Krijg jij ook een samenlevingstest?
Hoi Wupje, ik krijg voor alsnog geen samenlevingstest. Ik geloof dat ze eerst de cyclus op de rit wilde krijgen. Wanneer m oet jij weer terug naar de gyn? Of ben je bij de fertiliteitsarts?
Ik moet morgen nog bloedprikken om te kijken of de eisprong goed is geweest. Hubbie levert dinsdag zijn kwakje in En dan als ik ongi wordt (waar ik wel vanuit ga ...) moet ik op de derde dag van de nieuwe cyclus nog een keer bloedprikken om de beginwaardes vast te stellen. Dan na 1 / 2 weken worden alle uitslagen besproken en een 'plan de campagne' opgesteld.
Oke, spannend! Nu maar hopen dat je niet ongi wordt! Veel succes met bloedprikken en ook voor je hubbie haha..