Wat kan ik doen? Pakket komt maar niet (TNT).

Discussie in 'De lounge' gestart door zzetje, 2 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zzetje

zzetje Lid

10 sep 2011
    39
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal!

Ik kom maar even met de deur in huis vallen.
    op 23-10 heb ik een pakketje besteld bij een webwinkel, en met iDeal betaald. Het is een winkel waar ik eerder zonder problemen besteld heb.
    Op 24-10 kreeg ik een bericht dat het die dag verzonden was met TNT.

Alleen heb ik tot op heden geen pakketje ontvangen.
    Op 28-10 heb ik een mail gestuurd naar de klantenservice met een vraag hierover. De 31e had ik nog geen mail of leesbevestiging gehad dus heb ik nogmaals gemaild. Dezelfde dag kreeg ik een mail dat ze het zou gaan nakijken bij TNT, de volgende dag (dus 01-11). Gisteravond heb ik nog gemaild met de vraag of het per pakket was verzonden, en of ze een track&trace code voor me hebben. Nu nog niks gehoord.

Ik maak me zorgen om het pakket want ik keek erg uit naar de spulletjes. Het schijnt erg weinig voor te komen dat dingen zoekraken bij TNT. Wat kan ik doen? TNT bellen? Nog eens mailen naar de klantenservice van de webwinkel of bellen?

2. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

ik zou bellen met klantenservice van waar jij spullen heb besteld, het is hun verandwoording.

3. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Idd de webwinkel waar je hebt besteld moet een track en trace nummer hebben van je pakketje ......Staat er in je mail niks van het bedrijf dat je hebt gehad wat je pakketje heeft opgestuurd ..

4. zzetje

zzetje Lid

10 sep 2011
    39
    0
    6
    NULL
    NULL
    @ denemarkw, is dat niet te snel na de mailwisseling? Ben zo bang een zeurklant te worden gevonden.

@marjon, er staat geen t&t code in het emailtje.

:(

5. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Ben ik niet helemaal met je eens. Wij versturen regelmatig pakketjes (ivm eigen bedrijfje) en ik ben blij dat wij altijd alles verzekerd versturen. Er zijn regelmatig pakketjes zoek. 9 van de 10 keer komen ze wel weer boven water.

Maar in jouw geval zal ik het bedrijf bellen waar je de spulletjes van gekocht hebt. Zij moeten een track en trace nummer hebben van het pakket. Met dat nummer zou je op internet kunnen kijken of de TNT bellen.

6. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Het is procedure van de TNT dat de verzender van het pakket een onderzoek met starten waar het pakket is gebleven. De verzender kan daarvoor een formulier opvragen bij TNT. Jij kan zelf helaas niet veel doen...behalve je track&trace blijven opvragen en proberen je pakket te vinden (het is mij ook weleens gebeurt dat het bij de buren was afgeleverd en ik geen briefje had)

7. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    das hier ook al regelmatig gebeurd ............

8. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Is de betreffende webwinkel wel echt 100% betrouwbaar?

Normaal krijg je na verzending meteen van de webwinkel een track en trace code, vind het raar dat ze niet reageren

9. zzetje

zzetje Lid

10 sep 2011
    39
    0
    6
    NULL
    NULL
    Nou, het blijkt dus per brievenbuspost te zijn bezorgd (waarom vraag ik me af, het gaat om een bedrag van 42,50!!).
    Heb in elk geval antwoord, er word tot vrijdag afgewacht of het stuk terugkomt in de postbus, en anders een passende oplossing.
    Ze zei ook al dat het niet vaak voorkomt, ben al haast bang dat ze denk dat ik de boel oplicht ofzo...

Onze bezorger komt hier al jaren en is echt een bekend gezicht in de buurt. Zal dan op sorteercentrum mis moeten zijn gegaan.

Wat betrouwbaarheid betreft, heb er eerder zonder problemen besteld en kan niks vinden op internet over de zaak. Er zit wel een "shops" keurmerk op.

Hhmpf, wil gewoon mijn spulletjes :(

10. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ik had geboortepostzegels besteld bij TNT. Kwamen ook gewoon met brievenbuspost. Ging ook om een bedrag van 50eur zoiets.. weet niet precies meer... wij kregen een lege envelop! :( Postzegels gejat! Of de postbode zelf was het of er is iemand in zijn tas gaan kijken en toevallig net onze zegels eruit gehaald?? Ik weet het niet, lijkt me erg toevallig. Denk toch dat het de postbode was. Zijn misschien wel niet allemaal te vertrouwen.

11. Ilona23

Ilona23 Actief lid

30 okt 2009
    343
    0
    0
    Tilburg
    In dit geval moet de verkoper inderdaad een oplossing bieden, die is verantwoordelijk totdat het pakketje is ontvangen.

Had je gekozen voor brievenbuspost ?

12. zzetje

zzetje Lid

10 sep 2011
    39
    0
    6
    NULL
    NULL
    Nee, de verkoper.....

13. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Oh maar er raken regelmatig spullen kwijt bij de tnt hoor.
    Zelfs bril monturen die met de pakket dienst mee gaan voor de hans anders.

Succes en ik hoop dat je pakket nog komt of dat je een oplossing kan vinden met de webwinkel

Deel Deze Pagina