Zie mijn handtekening, we zijn al een tijdje onderweg helaas. korte uitleg: -November eindelijk de eerste kans, maar wel bijna overstimulatie. Drie follikels 2x 18mm en 1x 14mm. Toch pregnyl mogen zetten. -9 dagen later begon de bloeding, dus een korte LF. -Op 1 december bij de uitgangsecho op dag 3 van mijn cyclus bleken er 3 cystes te zitten. Van 20mm, en 2x 14mm. En dik BMS. Ik moest een maand aan de pil. Maar na ongeveer 9 dagen de pil slikken ging ik wat bloed verliezen. Niet heel veel, maar wel elke keer bij het afvegen en soms ook best wel veel dat ik zelfs net een verbandje nodig had. En helderrood. Een afspraak gemaakt omdat ik dit raar vond en ik kon vandaag terecht. Hoewel ze eerst wat tegensputterende omdat ik te vroeg was gekomen (er zijn immers 2 weken om en niet een maand) heb ik toch een echo gekregen, en wat blijkt? De grootste follikel is nog maar 9mm en baarmoederslijmvlies is dun. Nu zei de gyn tot mijn grote verbazing dat ik direct mag stoppen met de pil en ik dit als dag 1 van mijn cyclus mag zien (ondanks dat ik dus niet een echte menstruatie heb gehad) en ik woensdag al mag beginnen met spuiten. Nu zit ik met een paar vragen: -Als ik nu stop met de pil krijg ik toch een bloeding? Ik heb de pil 15 dagen geslikt. Gaat dat dan wel goed? Woendag/donderdag bloeden, maar vanaf woensdag ook spuiten? Het voelt raar.. BMS dat wordt afgestoten (was 4mm), maar ook gaat groeien omdat ik menopur spuit. -Waar komen die cystes vandaan? Zou het kunnen zijn dat die 3 cystes die er zaten mijn 3 follikels zijn en dat er niks is gesprongen? Maar vanwaar dan de menstruatie na 9 dagen LF? Ik heb geen bloedonderzoek gehad, wat ik deze ronde wel ga 'eisen' zodat ik in ieder geval duidelijkheid heb over een eisprong.
Als je nu stopt met de pil, krijg je inderdaad een bloeding. Maar je hebt al wat bloedverlies en op de echo was te zien dat je aan het begin van je cyclus zit. Je baarmoederslijmvlies is dun en er zit een kleine follikel. Dus dan kun je inderdaad stoppen met de pil en vandaag als dag 1 tellen, omdat het bloedverlies al begonnen was. Het bloedverlies zal waarschijnlijk door zetten en dan zit je woensdag op cyclusdag 3, wat de begindag is van het spuiten. Dus helemaal volgens schema. Cystes zijn over het algemeen follikels die niet gesprongen maar doorgegroeid zijn. De cystes kunnen die drie follikels zijn, die er zaten. Maar je hebt Pregnyl gespoten, waarna je wel een eisprong zou verwachten. Als je echter te weinig Pregnyl spuit, kan het zijn dat er geen eisprong volgt. Het kan ook zijn dat die drie grote follikels wel gesprongen zijn, maar dat er door de Pregnyl drie kleinere nog een groeispurt hebben gekregen. Die zijn niet gesprongen, omdat ze nog te klein waren, maar zijn wel blijven zitten en doorgegroeid tot cystes. In het laatste geval heb je dus wel een eisprong gehad en ben je na negen dagen ongesteld geworden. Wat niet vreemd is, want je luteale fase kan wat van slag zijn na hormoongebruik en meerdere follikels.
Bedankt voor de uitleg! Er zaten inderdaad meerdere follikel aan te komen. Ik hoop dat als het deze ronde niet raak is dat ik ook geen last van cysten meer ga krijgen. Zonde om zo een paar weken te verliezen.. Fijn dat het bloeden geen probleem is
Ik hoop dat je dit nog leest jippie Maandag laatste pil gehad. Bloeden bleef hetzelfde. Gister, dag 5 na het stoppen met de pil is het bloeden erger geworden en inmiddels is dit doorgebroken. Maar ik heb ook al 4 keer menopur gezet. Ik heb zelf zo'n gevoel dat dit niet lekker samen gaat. Want je bms hoort te groeien tijdens groei van een eitje en vorige keren had ik telkens binnen een week een ei die op springen stond. Dit zou al over 3 dagen zo zijn terwijl ik nu net begin aan mijn menstruatie. Mijn bms kan toch nooit zo snel weer dik worden? Alles wordt nu weer afgestoten..
Ja, ik ben er nog! Normaliter begin je op cyclusdag twee of drie te spuiten, over het algemeen ben je dan ook nog ongesteld. Dat kan helemaal geen kwaad. Het oude baarmoederslijmvlies wordt afgestoten. Maar door het spuiten beginnen straks je follikels en het baarmoederslijmvlies weer te groeien. De groei van je follikels en het slijmvlies hebben met elkaar te maken. Het kan dus best zijn dat je follikels deze keer wat langzamer groeien en het baarmoederslijmvlies ook. Ik denk dat wanneer je te vroeg begint met spuiten, dat je lichaam de groei wel even tegenhoudt of dat je lichaam dan eerst nog niet reageert op de medicatie. Waarschijnlijk heb je over drie dagen nog geen follikel die op springen staat. Je baarmoederslijmvlies moet ten tijde van de eisprong minimaal 7 mm zijn, dat is dik genoeg. Laat je even weten hoe het gegaan is? Succes!
O wat fijn Jippie, je stelt me gerust! Ik baal wel dat wij de MMM nodig hebben, maar ik baal helemaal dat het zelfs in de MMM zo raar moet gaan bij ons. Maar ik laat het weten vanmiddag! Ik ben normaal inderdaad ook aan het spuiten tijdens menstruatie en ik bloed vaak wel 7 dagen. Alleen nu heb ik ook al 3 dagen voor de menstruatie menopur gespoten. Maar we zullen zien straks
Alles ziet eruit zoals het eruit hoort te zien midden in een menstruatie. Die 5 dagen spuiten hebben dus gelukkig nog niet voor grote follikels gezorgd Ben weer helemaal gerustgesteld!