Even meedenken laatste fles?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Hopsatee, 2 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Ons zoontje is nu 4,5 maand en ongeveer 6500 gram. Hij krijgt flesvoeding.

    Wij starten de dag ivm met werk tussen 6-630 en dan krijgt hij ook fles (maar zoals nu slaapt hij nog, doordeweeks maak ik hem dus echt wakker, nu wacht ik wat hij doet) vervolgens komt hij zo ongeveer om de 4 uur. Eerder sowieso nooit. Daarnaast spuugt hij ook nog best veel,

    Nou goed hij krijgt nu dus rond 6.30/1030/1430/1830/2200 Hij krijgt 180 plus 6 aangeboden maar laat meestal zon 30 cc staan. Prima dus. Hij drinkt wel vaak onrustig: hij kijkt graag om zich heen en is snel afgeleid. Komt dus ook voor dat hij 70 laat staan. Vervolgens geeft hij (vaak pas 1-2 uur later) aardige golven terug. Overigens doet hij dat maar lijkt hij er geen last van te hebben (alleen wij en bijv de bank wel haha) Hij slaapt door.

    Nu het volgende: meestal gaat hij rond 20.00 slapen. Om 2200 geven we hem dan de fles waar hij bijna niet meer voor komt (heel soms mar vaker niet) die drinkt hij dus half slapend, als enige fles helemaal leeg. Hij spuugt niet na deze fles en slaapt lekker door tot de volgende ochtend.

    Nu wil ik hem niet wakker meer maken maar de fles van 1830 (soms zelfs 1730/18) als laatste vind ik erg vroeg. Hij komt dan al op 4 flessen en hij geeft best veel terug. Beter zou het zijn als ik rond 20 de laatste dan kon geven maar ik zit met mijn eerste fles die ik tussen 6/630 wel moet geven. Om de 3 uur voeden gaat niet dan drinkt hij helemaal slecht. Langer dan 4 uur is echt 4,5 uur maximaal dan wil hij echt wel eten en om nou te gaan rekken vind ik ook zo wat.

    Misschien niet zon probleem en ik kan ook die 22 fles blijven geven natuurlijk maar ja als hij tegenwoordig net zo vaak slaapt..(al hoop ik niet dat hij dan snachts komt want nee, dat wil ik dus liever niet. Ik ben lange slapeloze nachten met de oudste gewend en weet wat een impact dat op alles kan hebben)

    Dus, iemand tips wellicht?
     
  2. JongetjeM

    JongetjeM Bekend lid

    28 jan 2015
    959
    216
    43
    ---+
    Is het een optie om de fles van 18.30 te verminderen zo dat hij erna wat vroeger wel uit zichzelf komt? Of gaat hij niet akkoord met minder?

    Heerlijk hé die spuug kinderen
     
  3. GDuif

    GDuif Bekend lid

    22 mei 2016
    940
    170
    43
    En als je alle eerdere flessen op de dag allemaal een kwartiertje later geeft? Zo zijn wij op een gegeven moment gaan puzzelen.
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  4. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Oh ja dat kan zeker. Hij gaat meestal ook wel akkoord met minder...
     
  5. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.286
    3.527
    113
    Hier red ze het ook net niet op 4 flessen, maar van de week weer een late voeding geprobeerd en dat werkt ook niet.
    Hier houden we overdag een schema aan van 8.00-12.00-16.00-20.00 en komt ze echt al tussen 5.00-6.00 dan krijgt ze een flesje van 60+2 en slaapt daarna verder, om 8.00 maken we d'r wakker.
    Van de week sliep ze door tot 6.45, dan krijgt ze voor d'r 3e slaapje nog een klein flesje van 60cc, waardoor we de laatste fles een uurtje later kunnen geven.
    Als ze echt na 7.00 komt dan gaan we gewoon eens 4 flessen uit proberen, maar i.v.m. werk komt dat hier ook nog niet altijd uit.
    Minder geven de fles ervoor heeft hier geen nut, ze gaat gewoon na die fles in diepe slaap en wordt de komende 6-8 uur niet meer uit zichzelf wakker, de laatste fles krijgt ze nu 210+7, de anderen gewoon 180+6 en nu begint ze steeds vaker echt door te slapen van 20.30 - 6.00/7.00.
     
  6. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Ja dat kan ook inderdaad. Ik kan alleen geen grotere flessen geven want hij spuugt echt nu al grote hoeveelheden eruit. Dus dat vind ik ook zo wat..
     
  7. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.286
    3.527
    113
    Dit zou hier ook nog wel een optie kunnen zijn ja.
    Nee maar groter dan 180/6 hoeft toch ook niet? 4x 180/6 is gewoon prima. En hier spuugt ze soms ook nog best wat of laat wat staan, maar ze is een flinke meid van ruim 8kg (misschien wel meer inmiddels) dus ik vind t prima. Als ze meer wil krijgt ze meer en als ze tevreden is is t goed.
    Maar s avonds drinkt ze hier ongeveer slapend en heeft dan veel minder last van spugen, soms drinkt ze 210/7 op maar vaak ook niet hoor.
     
  8. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Misschien als je binnenkort met vaste hapjes gaat beginnen dat je de boel wat makkelijker kan verschuiven ook?
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  9. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.510
    5.614
    113
    Vrouw
    Je kan niet elke fles een half uur/15 min eerder geven? Dan kom Je rond 20.00/21.00 uit
     
  10. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    De eerste fles wil ik echt om 6/630 hebben nog eerder opstaan wordt me te heftig haha. Hem dan een half uur eerder geven (volgende fles) werkt niet hij drinkt dan echt heel slecht. Toevallig vandaag en gisteren gedaan doordat we Laat wakker werden maar om 20 dronk hij toen 50 cc om om 2140 te huilen en 200 weg te tikken haha. We hebben besloten het maar even zo te laten. Kijken wat hij straks gaat doen met vast voeding erbij.

    Thanks ladies!
     
  11. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.286
    3.527
    113
    En wat dan als je de flessen 15-30 minuten later geeft zoals iemand al aangaf?
    Dan kom je ongeveer zo uit:
    6.00
    10.30
    15.00
    19.30

    Hier red dochter ook prima 4,5 uur er tussen als het zo eens uitkomt.
     
  12. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Ja waarschijnlijk ga ik daar naartoe werken inderdaad! Vannacht ging niet best met 4 voedingen gisteren! Was de hele nacht feest terwijl hij nornaal doorslaapt haha.
     
  13. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Nou nu begint hij dus z’n flessen niet te drinken. Gisteren en vandaag die van 630 leeg, die van 1130 half geweigerd, die van 1600 ook en toen ging ie slapen om 18 en heb ik hem om 2130 wakke hemaakt want hij had zo weinig op.

    Kan ik ook al meer dan 4 uur er tussen laten ofzo?
     
  14. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.286
    3.527
    113
    Ja dat kan wel hoor, maar zo te zien maakt dat niet zoveel uit. Gisteren zat er ook 5 uur tussen 2 flessen en dan laat hij als nog een halve fles staan. Zou wel max. 5 uur aanhouden en hem ook minstens 4 flessen op de dag aanbieden.
    Maar denk dat hij een beetje last heeft van de flesweigeringsfase die meer kindjes op deze leeftijd hebben. Onze dochter heeft er nog niet echt last van, maar onze zoon ging op die leeftijd ook minder drinken en hoor het meer hier op het forum ook, kindjes rond de 5 maanden die opeens minder interesse in de fles hebben.
    Is hij niet afgeleid? Hier merk ik dat ze tegenwoordig alles interessant vind, dus ik probeer echt op een rustige plek te voeden. Pas bij de gastouder de fles gegeven, nou met 6 kinderen om d'r heen was er dus een hele hoop veel interessanter dan drinken. Hier probeer ik d'r vaak strak tegen me aan te houden en dan zoveel mogelijk met d'r gezicht naar mij als ik merk dat ze echt afgeleid is en onze zoon echt even proberen uit haar buurt te houden, want die is veel leuker dan drinken, dat werkt vaak wel, ze laat wel eens 10-20cc staan, maar nooit halve flessen.
     
  15. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    AH kijk het is een fase haha! Ik kan het me niet herinneren van de oudste. Hij is inderdaad snel afgeleid. Als er mensen zijn ga ik al boven voeden en in het openbaar werkt inderdaad niet. Hij is trouwens ook flink verkouden bedenk ik me...

    Ik zit inderdaad mee dat ik gisteren aan het rekenen was en dacht zo krijgt hij veel te weinig binnen.

    Maar Thanks, heb ik weer wat inzichten! Lief van je!
     
  16. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.286
    3.527
    113
    Hihi ook lang niet alle kinderen hebben er last van.
    Ja je voelt je soms ff onzeker, hier ook vaak zat, onze dochter is zo makkelijk en tevreden, ook daar kan je van gaan twijfelen. :rolleyes:
    Ach ja een verkoudheid helpt inderdaad ook niet echt mee. Daarvoor zou je nog neusspray kunnen geven voor het drinken, zodat z'n neus dan in elk geval open is.
    Succes, hopelijk is deze fase snel over :)
     
    Hopsatee vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina