Hoi dames Ik werkte vorig jaar thuis met een wekelijks schoonmaak rooster dit ging prima maar nu ben ik mijn rooster kwijt grrrr. Gebruiken jullie er een ? Zoja eventueel voorbeelden. Wat maken jullie schoon per week, per maand? Alvast bedankt!
Voor thuis in huis? Nee. We maken beide schoon, enige is dat mijn man altijd de wc doet omdat ik dat absoluut niet ga doen. Verder doen we alles zodra het nodig is.
Waarom niet als ik vragen mag? Hier ook geen rooster. Eerder wel gehad voor de periodieke schoonmaakbeurten, zoals ramen lappen of de koelkast. Maar ik doe dat nu niet meer. Ik heb ook geen vaste dagen voor iets. Ik hou het gewoon in de gaten en doe het net wanneer ik er zin in heb of iets aan een beurt toe is.
Ik doe op maandag, woensdag en vrijdag (dan zijn de kinderen naar de peuterschool) gewoon het hele huis. Stoffen, stofzuigen en dweilen en de badkamers schoonmaken. Geen rooster, gewoon alles.
Edelhertje: van niet schoonmaken wordt je toilet alleen maar viezer.....Gelukkig doet je man het, maar als hij het niet zo doen, wat dan? (vraag ik me serieus af) Stel dat hij 4 weken in het ziekenhuis zou liggen? Nee, ik werk niet met een rooster, sommige dingen doe ik dagelijks (zoals stofzuigen, toilet) en andere wekelijks (badkamer bijv) of maandelijks.
Ik doe het ongeveer zo: Maandag: Alles afnemen met sopje (echt alles, kasten, keuken, tegels, alle dingetjes die op de kasten staan e.d.) Goed stofzuigen Dinsdag: Wc Stofzuigen Woensdag: Alles afnemen Stofzuigen Donderdag: Wc Stofzuigen Vrijdag: Alles afnemen Stofzuigen Bed verschonen Zaterdag: Alles afnemen Wc Badkamer Stofzuigen Dweilen Zondag: Stofzuigen Als visite komt: Extra stofzuigen Extra wc Extra ff snel doekje Tussendoor: 3-4 keer per week kattenbak Wassen Ongeveer per 2-3 maanden: Kasten binnenkant Keukenkastjes binnenkant Koelkast/vriezers/oven/magnetron Ramen lappen Gordijnen wassen Zoiets even uit mn hoofd. Verder alles doen als het vies geworden is. Of bijv als koelkast bijna leeg is ff snel sopje erdoor. En ik ruim alles op aan het einde van de dag.
Oh en dit is trouwens nu omdat ik anders teveel in 1 keer doe en ik thuis in de ziektewet zit ivm zwangerschap. Normaal werk ik 4 dagen en plan ik het anders in. Nu ik meer thuis ben maak ik ook meer schoon. Ook helpt vriend mee met bovenstaande
Ik heb er pas geleden 1 gemaakt omdat ik er anders gewoon niet aan toekom of sommige dingen standaard vergeet ofzo. Ik vind het wel prettig werken tot nu toe. Dit is ongeveer ons rooster; Ma Stofzuigen beneden Dwijlen beneden Wc schoonmaken beneden Bedden verschonen Di; Stofzuigen boven Dwijlen boven Stofzuigen trappen Badkamer schoonmaken Deuren afnemen Wo; Afstoffen Stofzuigen beneden Stofzuigen + schoonmaken bank Meubels afnemen Do; Wc's schoonmaken Speelgoed afnemen Stofzuigen boven Bedden verschonen Vr: Stofzuigen beneden Zolder alles afnemen Keuken schoonmaken ZA; Stofzuigen boven Afstoffen Meubels afnemen Wc's schoonmaken Zo; Stofzuigen beneden Stofzuigen bank Dagelijks; Was bijhouden Tafels afnemen Opruimen Kinderstoel afnemen Aanrecht schoonmaken Vaatwasser De periodieke dingen heb ik geen schema voor.
Haha het lijkt me vrij logisch dat van niet schoonmaken het alleen maar viezer wordt, daarom doet mijn man het ook . Gelukkig is het nog niet voorgekomen maar als het echt zou moeten dan doe ik het natuurlijk zelf, ik heb er geen fobie voor dus dat moet te doen zijn.
hahaha, ja is ook logisch hoor Maar wat ik eigenlijk bedoel is: Wat vind je er nu zo vies aan? Ik snap het niet, als je hem dagelijks schoonhoudt en er fatsoenlijk gebruik van maakt, is een toilet thuis toch niet vies? tuurlijk zitten er bacterien op, maar trek desnoods handschoenen aan als je hem schoonmaakt. Vind je het ook vies om er gebruik van te maken en er op te zitten? Ik bedoel het niet belerend of verwijtend hoor, ik ben gewoon enorm verbaasd en kan me er niets bij voorstellen eigenlijk. Ik vind haren uit een doucheputje vissen en eten uit de gootsteen halen een veel viezer klusje
Eerst ging alles hier via een rooster en hield ik alles netjes bij, maar sinds manlief thuis zit, en ik veel werk, cursussen volg en op opleidingsjacht ben, vind ik het maar moeilijk bij houden allemaal. En natuurlijk doet mijn man wel wat in het huishouden ( is hem geraden ook ) maar het is niet zoals ik het zou doen.
Dit! Ik maak nog liever het toilet schoon (natuurlijk iedereen aanleren dat de wc borstal echt wel werkt en blijf dan maar wat langer staan voor een 2e doortrekbeurt indien nodig) dan doucheputje. Etensresten uit de gootsteen vissen kan ik ook wel goed mee om. Nooit echt veel om te vissen zeg maar.
Haha oh, daar heb ik weer geen problemen mee. Nee, ik vind het niet vies om naar de wc te gaan of erop te zitten. Zal wel een gevoel zijn denk ik, kan ook niet precies omschrijven waarom ik het vies vind eigenlijk . Ben gewoon heel blij dat mijn man dat klusje voor zijn rekening neemt.
Ik neem aan dat je e.e.a daarvan toch wel gewoon herinnert? Ik doe de meeste dingen ook schema, maar heb het nergens op papier. Gewoon zo uit m'n hoofd, want als ik dingen op papier ga zetten en het werkt achteraf niet heb ik er ook niets aan. Bijvoorbeeld: woensdag/zondag boven stofzuigen, donerdag woonkamer, zaterdag/zondag de keuken en badkamer enz.
Haha! Ja, ik maak ook veeeel liever het toilet schoon dan de gootsteen. Maar ik heb dan ook meer een vieze associatie met dingen als het er pas vies uitziet. Dus dan kunnen er nog wel miljarden bacterieën ergens zitten, maar als het er schoon uitziet vind ik het geen vies idee, en al helemaal niet om schoon te maken. Voor het toilet heb ik wel 2 doekjes hoor, 1 voor de tegels/wandplank en dat soort dingen allemaal en 1 voor het toilet zelf, gewoon omdat ik weet dat dat hygiënischer is (en 2 emmers sop). Maar gevoelsmatig vind ik het niet smerig dus.