Wie heeft al brownie in a mug geprobeerd?

Discussie in 'De lounge' gestart door Knapie, 6 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vogelhuisje

Vogelhuisje Bekend lid

2 apr 2014
    879
    1
    18
    #21 Vogelhuisje, 6 feb 2015
    Laatst bewerkt: 6 feb 2015
    Er staat palmsuiker en suikerARM niet suikerVRIJ palmsuiker is een soort suiker met lage glychemische waarde waardoor die in principe valt onder de noemer suikerarm ;)...

Dit is wel uit onze begintijd van suikerarm eten :) moet zeggen na nu ong een jaar eten we eigenlijk bijna geen suiker meer dus ook geen palmsuiker of andere vervangers alleen wel vers fruit...

2. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there

De steviaplant mag dan zogenaamd natuurlijk zijn, de witte stevia in vloeibare of poedervorm is dat absoluut niet. Het groene plantje bestaat voor 10% uit steviosides en wordt door de industrie geconcentreerd. De meeste witte poeders bestaan voor 80 – 90% uit steviociden. Het groene plantje zelf is ‘slechts’ 35 – 45 keer zoeter dan tafelsuiker en bevat tal van mineralen en hulpstoffen om de stevia geneeskrachtig en voedend te maken. De witte stevia is zwaar bewerkt en ontdaan van de krachtige hulpstoffen die moeder natuur ons schenkt om stevia in het lichaam te verwerken. Met andere woorden: we kunnen beter kiezen voor de groene stevia en de witte laten staan.

Vaak wordt de witte stevia gecombineerd met maltodextrine omdat stevia een bittere nasmaak heeft en velen hier niet aan kunnen wennen. Maltodextrine is echter een verdacht product omdat bij de productie hiervan chemicaliën en bleekmiddelen komen kijken, afgezien van het feit dat het ook vaak van genetisch gemanipuleerde oorsprong is.

3. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there

Ik ben heel benieuwd...... Hoe doen jullie dat met beleg en toetje e.d.? Sorry totaal off topic.

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.269
    6.800
    113
    Kun je mij de link geven waar je dit vandaan hebt?

Ik heb sowieso nooit poeder gehad...altijd vloeibaar

5. Joycey

Joycey Niet meer actief

AARRGGHHHH!!!! Nee, doe het niet :D

Ik heb nu 3 verschillende recepten geproefd en nee, ik blijf erbij; ik ga liever gewoon dood. Bah. Het is vies! Het ligt als een baksteen op je maag en is gewoon bah bah bah!

6. Vogelhuisje

Vogelhuisje Bekend lid

2 apr 2014
    879
    1
    18
    Pb gestuurd :)

7. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there

De steviaplant mag dan zogenaamd natuurlijk zijn, de witte stevia in vloeibare of poedervorm is dat absoluut niet.

De vloeibare dus ook. ;)
    De tekst heb hier vandaan. Stevia: sluipmoordenaar of reddende engel? : Voeding en gezondheid – aHealthylife.nl

Er is in meerder boeken, tijdschriften en op internet over geschreven. Ook is het in het nieuws geweest. Consumenten misleid met nieuwste zoetstof stevia | metronieuws.nl

Het is gewoon een zoetstof met een e-nummer. Iedereen moet natuurlijk zelf weten wat ie neemt, maar ik raak het spul niet aan, net als al die andere rare zoetstoffen. Al ontkom je er bijna niet aan, helaas. :)

8. Knapie

Knapie Fanatiek lid

5 nov 2013
    1.524
    0
    0

Te laat! :p
    Net het recept van vogelhuisje geprobeerd. Was Al stukken beter maar ben nu ook tot de conclusie gekomen het noooooooit meer te doen :D

9. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik maak ze regelmatig en vind ze jummie!!

Gebruik idd zonnebloem olie aangezien ik olijfolie echt heel smerig vind.
    Goed veel suiker...dat wel. Of ipv cacao gewoon lekker 3,5 eetlepel nutella erin :D

Laatst ook 1 gemaakt met banaan, pindakaas, cacao (nesquick in dit geval) en een ei (ff googelen...weet niet zeker of ik nou ingrediënten mis)
    En dit vond ik echt heel lekker!

10. Vogelhuisje

Vogelhuisje Bekend lid

2 apr 2014
    879
    1
    18
    Haha wel fijn dat het stukken beter was ;) maar idd je moet ervan houden... Ik moet zeggen dat ik het al minstens een half jaar niet meer heb gegeten en nu ik zwanger ben helemaal niet, moet er niet aan denken ;)

Wel zorg ik er altijd voor dat hij nog smeuïg is... Kan met mijn recept geen eieren melk boter etc... Dan vind ik hem normaal gesproken wel lekker ;)... Enne kids vinden het ook lekker maar allemensen wat een kruimels!!

11. Islah

Islah Niet meer actief

Ik denk eigenlijk dat veel mensen de 'echte' pure stevia verwarren met die grote potten zogenaamde stevia waarbij nog tig andere chemische zoetstoffen vermengd zitten met stevia.

12. Islah

Islah Niet meer actief

Een sinaasappel, citroen, kiwi en tomaat bevat ook een e-nummer.

13. mumija

mumija Niet meer actief

Ja heb het wel een aantal keer geprobeerd, maar ik vind het zelf niks.
    Krijg er ook last van, zoals Joycey, zegt.
    Mijn oudste dochter vind het juist weer helemaal geweldig.

Deel Deze Pagina