Ik heb al 2 zeer pijnlijke terugplaatsingen achter de rug. Blijkbaar zit er tussen mijn baarmoedermond en baarmoeder een hoek van 90°. Dus ze moeten wat "foltertuigen" zoals klemmen en een soort van geleider (weet niet hoe ik het anders moet noemen gebruiken) gebruiken. Laatst hebben er 2 dokters en een verpleegster aan bezig geweest. De ene op mijn buik aan het duwen om baarmoeder goed te leggen de andere proberen de geleider goed te steken en de ander met het echoapparaat. Heb nu nog steeds beetje bruinverlies (terugplaatsing was donderdag) van iets wat ze geraakt hebben denk ik (hoop ik , want voor duveltjes is het nog veel te vroeg zit nu 8DPO en bruinverlies is begonnen op 6dpo en terugplaatsing was 5dpo). Nu vroeg ik mij af of er nog vrouwen zijn bij mij de terugplaatsing telkens zo moeizaam gaat? Of dat ik een zeldzaam geval ben
Bij mij het zelfde probleem. Heb ook een bocht/hoek van de baarmoedermond naar de baarmoeder toe. Bij mij zijn ze overgestapt op een steviger slangetje en nu ging het direct goed. De keer daarvoor zijn ze een half uur met mij bezig geweest ook omdat het embryo na de 1e poging nog gewoon gezellig in het slangetje zat ipv in mijn baarmoeder. In vervolg gaan ze nu alleen nog het stevigere slangetje gebruiken.
Mijn baarmoeder ligt naar voren gekanteld in plaats van naar achteren, zoals bij de meeste vrouwen. Daardoor moet het slangetje ook met een bocht naar binnen. Hier hielp het inderdaad ook om een steviger slangetje te gebruiken. Klemmen en tangen zijn hier gelukkig nooit nodig geweest. Het verschilde wel per keer. Soms een paar keer proberen en een hoop gefrunnik en soms zat 'ie er meteen goed in. Succes met de wachtweken!
Hier ook gehad maar niet alle keren. Toen wisselde ze ook van slangetje en ging het wel goed. Laatste keer ging het heel soepel. Geen idee waar het aan lag bij mij. Alle keren netjes een volle blaas.
Een volle blaas helpt inderdaad ook, want dan wordt je baarmoeder omhoog geduwd. Daardoor is de bocht van de ingang misschien wat minder.