Hallo Mijn cyclus is 28 dagen en meestal zeggen ze zo tussen de 14 a 15 de dag krijg je je eisprong. Nou ik krijg altijd in de derde week van me cyclus pijnlijke borsten. Dat houd 1 week aan en daarna word krijg ik me menstruatie. Altijd als ik 1 week voor me menstruatie pijnlijke borsten krijg,word ik al somber,en denk ik nou tis niet gelukt want ik word over een week ongesteld. Mijn vraag nu kan het ook zo zijn dat mijn eisprong pas een week voor mijn menstruatie komt,dat ik vandaar die pijnlijke borsten heb? Snap het gewoon niet zo goed. Alle antwoorden van harte welkom Gr
Nee je eisprong is altijd 14 dagen voor je ongesteldheid. Ook als je een cyclus van 30 heb, dat veranderd nooit wat je cyclus ook is. Misschien komt er een bepaald hormoon vrij zodra het eitje niet bevrucht is en je daarom pijnlijke borsten hebt Ik weet het anders ook niet meid!
Hoii Ook ik heb gelijk na me eisprong pijnlijke borsten...dit is eigenlijk pas sinds een paar maanden zo en snap ook niet waar dit ineens vandaan komt! ik denk dan inderdaad ook gelijk van nou tis niet gelukt! en deze maand was het een keer anders dus ik was helemaal hoopvol maar helaas Volgens mij komt het door progesteron...dat je lichaam aanmaakt na je eisprong
Bij de meeste dames is de luteale fase (na eisprong) 14 dagen, maar een gemiddelde is tussen de 10 en 16 dagen. Het kan ook langer of korter zijn. Bij een hele korte fase kan het gevolgen hebben voor het zwanger worden. Wil je weten hoe lang de fase bij jou duurt zou je kunnen gaan tempen.
Je begint op de eerste dag van de cyclus. Je hebt een thermometer nodig, het liefste een met 2 cijfers achter de komma voor de nauwkeurigheid (als je googled op ovulatiethermometer vind je zulk soort meters). Iedere dag temp je op een vast tijdstip voor het opstaan en je hebt minimaal 3 uur slaap nodig. Rectaal tempen geeft de meest nauwkeurige informatie. Je temp kan je dan bijhouden op een site als fertilityfriend (zie de link in mijn handtekening). Je krijgt dan een grafiek te zien die dan aangeeft of je een eisprong hebt gehad. Of niet, dat zou dus ook nog kunnen. Heb je een ei gehad kan je zien hoelang na je ei je menstruatie komt. Ga je menstrueren gaat je temp omlaag. Ben je zwanger gaat hij omhoog. Ik ben deze cyclus voor het eerst begonnen dus weet nog niet alles en ben ook erg benieuwd hoe het gaat lopen. In het hoekje temperatuurkaartjes kan je ook een hoop info vinden.
Hoi, Ik krijg mijn pijnlije borsten van de hoogte van de progesteon, deze komt pas in de 2e helf cyclus en bouwt na e pas langzaam op, meestal dus ook pas een week na me ei, en een week voor me ongi. Ikheb een cyclus van 32d met een 14d luterale fase. Suc 6
Volgens mij zou hier moeten staan; na je eisprong gaat ie omhoog en blijft hij na je luterale fase (10-16dagen) nog hoog dan ben je zwanger. Zodra hij zakt komt e ongi en ben je iet zw.
Hier ook een korte luteale fase: met een cyclus van 28 dagen (normaal heel stipt behalve na mijn mk) vindt mijn eisprong plaats op ongeveer dag 19. Dus een luteale fase van zo'n 9 dagen. Bij zwangerschappen ben ik daarom ook altijd een week minder ver dan gemiddeld. Met tempen heb ik geen ervaring! Succes!