Uitgebreide/medische echo, 22 weken, golf ball

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Penelope, 1 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Penelope

Penelope Actief lid

3 sep 2007
    146
    0
    0
    Hallo allemaal,

Paar dagen geleden heb ik de uitgebreide echo gehad (in het buitenland), en op zich was alles ok, alleen is er een wit stipje op het hartje gezien (soort calcium volgens arts). Dit verschijnsel schijnt een "golf ball" genoemd te worden. Aangezien het niet op andere plekken is gevonden (zoals maag, nieren etc), hoeft het niets te betekenen (anders zou het wel aanleiding zijn voor verder onderzoek zei arts), maar als ik uitsluitsel wil, moet ik de vruchtwaterpunctie doen (zucht!).
    Verder hebben we de baby in 4d gezien, geweldig natuurlijk, ze loopt wb lengte en gewicht iets voor, maar dit schijnt niets te maken te hebben met het bovenstaande.
    Ben erg gespannen sinds ik nu opeens voor de keus sta om een vruchtwaterpunctie te doen of niet.
    Weet iemand hier iets over?

Groeten

2. fantasy

fantasy Actief lid

24 jul 2007
    473
    0
    16
    Veluwe
    Hoi!

Met de 20 weken echo was er bij onze baby ook een wit stipje te zien op het hartje en er werd tegen ons gezegd dat het geen kwaad kon en zou verdwijnen. Er werd ook gezegd dat het een van de tekenen kon zijn van downsyndroom, maar ons kindje had geen enkel ander teken, dus daar hoefden we ons geen zorgen over te maken. Er is ons geen optie tot vruchtwaterpunctie gedaan om het verder te onderzoeken, dus wij hebben ons er verder geen zorgen over gemaakt. Op 5 mei is Liam geboren en hij is kerngezond! Maar goed, zo is het bij ons gegaan, wellicht hebben anderen hele andere ervaringen. Wij hebben trouwens geen nekplooimeting laten doen, jullie wel?

groetjes!

3. Penelope

Penelope Actief lid

3 sep 2007
    146
    0
    0
    Hi Fantasy,

Bedankt voor je verhaal! Ja, wij hebben wel de nekplooimeting & gecombineerde test gedaan, en dat zag er wel goed uit, ook de uiteindelijke kansberekening.
    Op zich zegt mijn arts ook dat het op zichzelf niets bijzonders hoeft te zijn, maar goed, a/d andere kant zou een vruchtwaterpunctie uitsluitsel geven.
    Heb vandaag op verwijzing van mijn arts een triplex van het hartje van de baby laten doen bij een cardioloog, en het hartje zag er goed uit. Wel zei de cardioloog tegen me dat ZIJ wel 3 keer een vruchtwaterpunctie heeft gedaan toen zij zwanger was, tsja, dit speelt omdat ik in het buitenland woon, en zowat alle onderzoeken die gedaan kunnen worden ook worden aangeraden, je word er soms gek van! Ga ik om gerust gesteld te worden, krijg ik weer zoiets te horen...!
    Goed om te horen dat jullie kindje kerngezond is; volgens mijn arts gaat dat op in de meeste gevallen, dus ik twijfel zeer of ik die punctie moet doen.

Groetjes!

Deel Deze Pagina