hoeveel procent slaagkans?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door sarah1989, 12 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sarah1989

sarah1989 Fanatiek lid

26 aug 2012
    1.090
    8
    38
    Vrouw
    Arbeider
    belgie
    mijn verhaal is redelijk ingewikkeld, maar ga het proberen zo kort mogelijk te maken! :p

ik & mijn man hebben 3jaar geprobeerd zwanger te worden
    met behandelingen (clomid/pregnyl/menopur) elke ronde was mislukt.
    toen besloot mijn arts om ermee te stoppen (aangezien ik zwaarlijvig was) na 1jaar heb ik dan een maagverkleining laten doen
    en plots was ik 'spontaan' een maand later zwanger! :)
    na mijn bevalling & tot een week geleden heb ik continu bloed verloren (tussenbloedingen) 24op24 in & uit , dit lag hormonaal
    nu gestart met clomid, en de bloedingen zijn gestopt! :D
    bij de laatste controle, is alles zeer goed op schema, heel mooie folikels en er is eentje die klaar is om te vertrekken, nu moet ik zaterdag terug op echo, voor de zekerheid pregnyl laten zetten dus spannend!
    vrijdag (morgen dus) klussen maar!
    volgens de arts zou dit slaagkans moeten hebben, altans hij is ervan overtuigd... ik ben het type dat graag droomt :p dus ik ben daar absoluut al mee vertrokken dat dit gaat lukken'
    zou ik me niet beter voorbereiden dat het ook eventueel niet zal lukken? of kan ik mijn arts best geloven?

(sorry als dit overkomt dat ik vooruit wil lopen)
    maar ik heb zoveel verdriet gehad tijdens die 3jaar behandelingen
    dat ik bang heb dat ik weer het moet mee maken

groetjes sarah x

2. manaolana

manaolana Niet meer actief

Ik ga even heel hard/realistisch zijn. Volgens mij is de kans op een geslaagde bevruchting en innesteling, zelfs als alle omstandigheden ideaal zijn, zo'n 20% per keer.... dus een kans van 1 op 5 dat het gaat slagen zou ik grofweg zeggen.

Hopelijk is het die 1 uit 5 en heb je over ongeveer twee weken een mooie positieve test :D.

3. Ballon

Ballon Niet meer actief

Gewoon zoals bij diegene welke zonder hormonen ect zwanger worden. 20% dus. De hormonen welke je hebt gekregen zijn eigenlijk om de omstandigheden zo goed mogelijk te maken dus dat je eitje springt ect ect. Maar het belangrijkste is het nestelen. Hier kun je geen invloed op uit oefenen ( tenzij met ICSI en dan weer een aparte behandeling daarin waardoor het klompje met cellen al uit het schiltje breekt wat erg gunstig is voor het nestelen, ik geloof dat de kans dan ineens 60% is, ik ben even de naam kwijt )

4. sarah1989

sarah1989 Fanatiek lid

26 aug 2012
    1.090
    8
    38
    Vrouw
    Arbeider
    belgie
    thx! Nu weet ik teminste al wat meer hihi

5. Ballon

Ballon Niet meer actief

Snap ik! Ik duim zo hard dat je bij de 20% zit en dat je over 2 weken een positieve test in je handen hebt!! 😁

6. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    De kans is idd 1 op 5 of 20% net zoals je het gewoon op de natuurlijke manier probeert. Die medicatie is om zeker een eisprong te krijgen. Hopelijk ben je bij die 20%, maar de kans op een teleurstelling is dus idd wel groter!

@Ballon: Bij icsi zijn de kansen groter, maar 60% is nu wel heel veel. Wij hebben icsi ondergaan en per maand gaven ze ons 35% kans, hangt natuurlijk allemaal af van de kwaliteit van het embryo, maar 60% is wel heel veel ;) Bij terugplaatsing van 2 embryo's zou de kans met 8% stijgen, wat wil zeggen dat het 'nog maar' 43% kans is op een zwangerschap.

7. sarah1989

sarah1989 Fanatiek lid

26 aug 2012
    1.090
    8
    38
    Vrouw
    Arbeider
    belgie
    we zullen enkel kunnen hopen & afwachten :p 1februari zou ik mogen testen indien er nog geen bloed te bespeuren valt :)

8. Ballon

Ballon Niet meer actief

Nee ik bedoel een andere soort behandeling tijdens het ICSI traject. En daarbij is de kans 60%. Nu kom ik toch even niet op de naam... irritant!

Edit; het heet hatching!

9. PinkButterfly

PinkButterfly Actief lid

9 sep 2012
    441
    0
    16
    Waarom clomid? Het feit dat je 'gewoon' zwanger bent geworden na de GBP zonder hulp moet toch goede moed geven? :)

Hier 3 x IUI, 1 x IVF. Ook gestopt wegens overgewicht en 2 jaar na de operatie 1e poging zwanger :)

10. sarah1989

sarah1989 Fanatiek lid

26 aug 2012
    1.090
    8
    38
    Vrouw
    Arbeider
    belgie

omdat ik een maand na de geboorte van mijn zoon de prikpil heb laten zetten, heb ik reactie erop gehad.. kreeg nabloedingen continu
    gedurende elke dag/nacht 24u en dat 1jaar & 4 maanden onderbroken.
    mijn arts kon niet meteen iets vinden, en aangezien ik met mijn GBP zodanig al in de problemen zat met mijn ijzer-tekort werd het dringend tijd dat de bloedingen zouden stoppen, eigenlijk clomid is voorgesteld om de hormonen terug wat 'normaal te krijgen' en omdat we graag een 2de kindje willen heeft de arts besloten om dan maar meteen met clomid & pregnyl te doen :) reden vooral omdat ik gewoon nooit kon weten waneer mijn menstruatie er was of niet.. dus kon ik ook onmogelijk weten waneer ik zwanger zou kunnen worden & klussen tijdens bloedingen was ook geen optie :p

11. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    60% lijkt me nog erg veel, zelfs met hatching... Maar zou kunnen, ik ga me er niet over uitspreken ;)

12. Ballon

Ballon Niet meer actief

Mijn vriendin zit in het ISCI traject. Bij hun is hatching vanzelf gegaan. De artsen waren laaiend enthousiast want de kans dat dit zonder laser gebeurd is heel erg klein. Tegen hun is indd 60% kans gezegd. Helaas heeft het niet zo mogen zijn helaas. Maar goed. Hun arts gaf dus aan met hatching 60% is, vandaar dat ik dit zeg. Ik heb er zelf gelukkig geen ervaring mee, dus weet het verder ook niet. Alles over het traject weet ik van hen.

13. NiBu

NiBu Actief lid

24 nov 2011
    171
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij kom je alleen maar aan percentages van 60 of hoger als je een (of meer) genetisch geteste embryos van goede kwaliteit laat terugplaatsen (na IVF of ICSI). Dat testen kan in Nederland alleen voor specifieke doeleinden en onder specifieke omstandigheden.

Deel Deze Pagina