Wie heeft bij jullie de tuin gedaan? ( gras mooi egaal en betegeld ) Hoelang nadat jullie er kwamen wonen? Hoelang over gedaan?
De achtertuin was al zo toen we het kochten. We hebben alleen zelf een paar kleine aanpassingen gedaan. De voortuin is helemaal gerenoveerd en dat hebben we laten doen door een hoveniersbedrijf. Opnieuw betegeld etc.
Laten doen door stratenmaker, helemaal betegeld. 3 jaar nadat we er kwamen wonen. 2 dagen was het klaar
1 jaar nadat we er kwamen wonen, want we kwamen er in juni 2008 wonen en in juli is Milan geboren, dus dat jaar weinig tijd . Mijn vriend en schoonvader hebben het meeste gedaan, maar ik heb ook geholpen (vooral met leeghalen van de oude tuin).
01-03-11 huis gekocht (huurde het al) 12-03-11 bevallen van de tweede 30-04-11 begonnen 06-06-11 alles klaar In een kleine anderhalve maand hebben mijn man en mijn vader (ikzelf een beetje geholpen) de hele tuin aangepakt. Bomen eruit, terras aangelegd, speelhuisje gebouwd, schutting geplaatst, elektrisch zonnescherm opgehangen etc. Begin juni vrienden van mijn man een zandbak gegraven voor de kids en nieuw gras gelegd en dat was het Alles in de weekenden gedaan eigenlijk. O ja hierbij ook de voortuin deels opgeknapt (nieuw straatje, buxus geplaatst).
Mijn man, ik kan dat lichamelijk niet. De schutting gaat hij wel samen met iemand doen, is makkelijker.
Ik met mijn vader. Hij betegelt, zet schuttingen e.d. want daar zijn we (ik + man) allebei niet technisch genoeg voor. Ik help hem dan bij kleine dingetjes, zoals het goede gereedschap voor hem zoeken en sommige dingen kan ik zelf. We kwamen hier wonen in maart 2012 en hebben toen de hoognodige dingen in augustus gedaan, dit jaar zijn we pas verder gegaan. Had geen haast.
1 mei 2012 komen te wonen. Tuin was echt een oerwoud. Twee a drie maanden later heeft de hovenier alles vlak getrokken en het eerste terras/pad naar de poort gelegd. Gras hebben we daarna zelf gezaaid. Momenteel leggen we de laatste hand aan de tuin. We willen er niet teveel geld in steken (huurwoning) en hebben dus grotendeels gras gezaaid en twee ruime terassen. We hebben overigens een tuin van ca 500m2. Oh en mijn man heeft verder alles zelf gedaan.
Nieuwbouwhuis 5 jaar geleden komen wonen. In februari opgeleverd, in juni de tuin laten doen door een hovenier. Grondwerk, terrassen aangelegd, vijver aangelegd, oprit bestraat, gras achter gelegd. Schuttingen met klimop samen met alle buren geplaatst, borders zlef beplant en gras voortuin zelf gelegd.
Wij kregen in oktober de sleutel van ons nieuwbouw toen hebben we in nov/dec alleen een schutting geplaatst om vrij te kunnen zitten. In maart/april zijn we begonnen met de tegels, vijver en planten. Dit heeft ongeveer een maand geduurd en toen waren we klaar. M'n man en ik hebben alles zelf gedaan.
Achtertuin hebben we een terras aangelegd, dit hebben we samen gedaan. Manlief heeft zelf een vijver gegraven. Voortuin heeft manlief met schoonvader bestraat, ik heb het tuintje 'beplant'
1 jaar nadat we hier kwamen wonen. Alle bomen, mega grote coniferen en planten eruit laten halen. De De boel laten afgraven en zand laten storten. Zelf schuttingen gezet. Laten bestraten. Tuinhuisje laten plaatsen. Beplanting zelf gedaan.
De broer van een van de buurvrouwen, die is stratenmaker geloof ik. Wanneer? Na een aantal maanden geloof ik. (Nieuwbouw)
M'n man samen met zn vader grotendeels. Ze hebben er 2 weken over gedaan in totaal, tenminste, 2 weekenden.. Zo was het toen we het kochten.. Zo is het nu.. Ontwerp is van mn man en mijzelf. Het achterste hekje hebben we laatst pas geplaatst. Eerst was er een hekje tussen de 2 plantenbakken, die staat er soms nog als we alleen maar boven zitten.