Ja, op alle ramen die we open doen. En dan op maat laten maken door een interieurbedrijf. We hebben dus niet zelf lopen knutselen. Alleen de voordeur heeft geen hor of vliegengordijn.
Dan jezelf toch maar gewoon over dat claustrofobische heen zetten... wij wonen ook aan water en weilanden en hebben geen hor maar door de klamboes gaat het prima. Iedereen slaapt eronder hier in huis. Alleen met horren waren die muggen ook echt niet tegen te houden! Wij hebben zelf een rechthoekige. Dat geeft veel meer ruimte dan een ronde. https://www.woonwebwinkel.com/klamboe-canopy-queensize-rechthoekig-ecru-licht-vanille.html?gclid=EAIaIQobChMIofq9wKu52wIVRJ3VCh1MpAbNEAQYByABEgJDb_D_BwE
Vit B slikken werkt ook goed. Dat schijnen ze erg vies te vinden (ook de geur daarvan). Ik was oom altijd de sjaak maar sinds ik vit B slik (ik ben vegetarisch) word ik een stuk minder vaak geprikt.
Anti-muggenspray met deet, werkt als een trein Niet van die hele sterke, maar met klein percentage, komen ze niet meer in de buurt
Ja dat werkt echt. Maar wel het best op een 'verse' beet. Dus mocht je wakker worden met jeuk moet je echt je bed uit. Ik houd dan een lepel onder de hete kraan en druk hem dan een paar seconden met de bolle kant op de beet. (Probeer 5 tot 10 sec) Het doet even gemeen zeer, maar meestal zie ik de andere ochtend de beet niet eens meer en de jeuk blijft weg.
Vapona heeft zulke stekkers en roxasect ook. Werken hetzelfde en je ruikt ze niet. Ik heb ze bij de kinderen op de kamer. Werkt hier goed.
Allemaal bedankt voor het meedenken! Ik ben net naar de Action gegaan en heb daar 3 van die elektrische anti muggenstekkers gehaald. Waren 0,75 dus dat kan je nog eens proberen. De slaapkamers hebben nu zo'n ding. Raam (met hor) staat open, ventilatieroosters staan dicht en slaapkamerdeur is open. Anders kunnen de muggen niet weg Oja, ik gebruik ook de anti muggenstick met Deet van Autan. Maar dat mag dus ook niet baten. Welke middel tegen muggen werkt het best?
Top! dan ga ik het zeker proberen. Ik krijg altijd overdreven grote plekken, die dagenlang jeuken, dus even uit bed en even pijn gevoel heb ik er graag voor over.
Mijn man kwam eens thuis met 40% deet spray. Dat werkt echt als een malle. Even op je lijf sprayen en geen mug die je zal prikken..
Succes! Ook bij mijn zoon werkt het goed. Hij reageerde net als jij behoorlijk heftig op muggenbeten. Maar als we we dit doen heeft hij geen last. We hadden eerst een apparaat dat heel heet werd, maar die doet het niet meer. Een lepel werkt net zo goed en is veel goedkoper
Gisteravond weer voor het slapen gaan gekeken of er muggen zaten. En we zagen er geen! Jeehhh!! Maar helaas, vanmorgen bleek dat ze er toch weer zaten. Bij ons 1 en bij onze oudste 2.
Airco, tja... In ons geval is dat niet nodig. Slaapkamer ligt op het noorden en is lekker koel. We hebben nu dus die elektrische muggenverjagers van de Action en het lijkt beter te gaan. Al zat er gisteravond voor het slapen weer 1. Die heeft de nacht niet gehaald. De kier onder de deur doen we dicht met een deurstopper. Beetje omslachtig maar geen geprik gehad.
Wij hebben een katoenen klamboe van www.klamboewinkel.nl Je zegt dat je er benauwd onder word maar was dat een polyester of een katoenen. Want het klopt dat het onder een polyester klamboe heel benauwd is. Alleen de jongste ligt nog niet onder een klamboe die krijgt hij over een jaar.
Kijk uit met de stekkers! Helpt heel goed, maar ze worden heet en smelten dan weg. Tenminste, dat hebben wij al 2 x gehad en een kennis ook. Dacht eerst dat het aan onze stopcontacten lag namelijk.