nep e-mails

Discussie in 'De lounge' gestart door ejra, 27 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ejra

ejra Bekend lid

3 sep 2014
    946
    3
    0
    NULL
    NULL
    hebben jullie ook last van nep e-mails.

wij kregen van de week een mail die zou komen van de belastingdienst dat we nog een openstaand bedrag moeten betalen. we zouden dat dan via een link moeten betalen en dan krijgen we een 19cijferige code die we op de website moeten invoeren om het af te ronden.

dit is dus een valse e-mail en dat is ook bevestigd door de belastingdienst

en nu net kregen we weer een mail van kpn dat mijn man in juli zijn data bundel heeft overschreden en dat hij daarom moest bijbetalen binnen 3 dagen. en dan ook weer via een link betalen en dan krijgen we een 19 cijferige code die we op de website moeten invoeren om het af te ronden.

we hebben even op google gezocht en hij blijkt nu ook op de website van fraudehelpdesk te staan dat het dus weer een valse e- mail is.

pff echt erg vervelend dit je weet ondertussen niet meer wat je nu wel of niet moet betalen!

2. Kimkommer

Kimkommer Bekend lid

15 mei 2011
    511
    63
    28
    NULL
    Nee, heb ook bijna nergens mijn mailadres gegeven.
    Maar ik hou bij wat ik heb betaald en wat betaald moet worden, doe dit ook zo snel mogelijk.

3. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    Ik heb er ooit eens 1 gehad van het incasso buro. Dat ik een openstaande boete had. Dus ik had echt zoiets van wat is dit nou weer? Open ik die mail was het ook een nep mail. Schrok me in eerste instantie een hoedje want ik dacht echt dat ik een openstaande boete had. Maar ze zijn zo venijnig dit soort mails.

4. Yan

Yan Bekend lid

10 dec 2012
    886
    0
    16
    Ik krijg ze dagelijks. Vooral van alle banken, ing, abn, rabobank e.d. Ook domeinnaam hosting enzo. Inderdaad ook van KPN. Ik krijg ze op mijn zakelijke mail. Ik kijk er al niet eens meer naar en gooi ze meteen weg. Maar het is wel irritant!

5. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Ik krijg heelveel van dat soort mails, maar wel allemaal op 1 adres wat ik veel gebruik als 'makkelijk adres' voor nieuwsbrieven, acties enbedrijven waar ik niet serieus aan verbonden ben.
    Alle echte officiele contacten laat ik via een ander adres lopen, waardoor ik daar geen spam op heb.
    Maar ongeacht het adres: de meeste bedrijven sturen betalingsnota's en herinneringen echt niet alleen via de mail. Mailadressen wisselen nog wel eens. Dus als dat de enige kennisgeving is die je hebt ontvangen dan niks mee doen of bij echte twijfel even bellen. Kpn bijv zal waarschijnlijk ook een sms sturen naar het telefoonnummer waar het om gaat. Belastingdienst zal een brief sturen (of in de toekomst via een persoonlijke 'mailbox' op een overheidssite met digid inlog geloof ik).

6. DragonBaby

DragonBaby Bekend lid

8 dec 2012
    826
    204
    43
    Vrouw
    Hier gelukkig alleen maar in mijn spammail.
    Pas nog van een bank, met dat mijn account geblokkeerd is. Emailadres was al erg raar en ik heb ook nog nooit naar mijn weten bij die bank gezeten, dus ze zouden mijn mailadres al niet eens moeten weten.. Dus die open ik dan ook niet eens en gaan dat soort mails gelijk weg.
    Verder eigenlijk vrij weinig last van, meestal controleer ik het emailadres en anders zou ik gewoon in gedachte houden dat je niet via je email dingen betaald. Gewoon altijd bellen en als het klopt, vragen of het schriftelijk kan of vragen of het op een andere manier kan omdat je via email niet vertrouwd.

7. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    In mijn privemail krijg ik ze nooit. Het mailadres wat ik voor gebruik voor registraties op websites e.d. staat boordevol rotzooi die ik dus nooit lees :D

8. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Hier hetzelfde 😬

9. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Gelukkig maar 1 x lang geleden.
    Bedrijven zullen het nooit via mail doen. Niet op reageren, ook niet van rot op, want dan weten ze dat het adres dus bestaat. Gewoon blokkeren.

10. Gemma79

Gemma79 Fanatiek lid

19 feb 2011
    1.105
    2
    0
    NULL
    NULL
    Ik reageer niet op email van bedrijven.
    Ik geef ook nergens mijn email op dus in principe kunnen ze me ook niet per email benaderen.
    Maar inderdaad, enorm veel phishing.
    Email van banken waar ik niet eens een rekening heb etc etc.
    Wel lastig.

11. Zusterke

Zusterke Niet meer actief

Kreeg een tijd terug van de Rabo bank een mail dat mijn gegevens niet up to date waren en als ik niet via de mail deze zou aanvullen zou mijn pas worden geblokkeerd. Ik negeerde deze mail netzoals ik vele andere negeer. Na nog zo'n mail van de Rabobank maar even gebeld bleek deze mail wel echt te zijn!?! Sturen normaal alles per post. Snapte wel mijn verwarring en zouden dit in de toekomst anders aanpakken. Was dus bijna mijn pas echt geblokkeerd geweest.

12. celia82

celia82 Fanatiek lid

14 apr 2009
    2.077
    0
    36
    Ik kreeg net een bericht je volop in beeld en knippen en dat ik whatsappap moest updaten. (Zo stond het er echt in)en dat me bestanden en foto s zouden worden verwijderd.
    Nou ik wacht wel af maar vertrouw het niet.

13. lisanne1204

lisanne1204 Actief lid

19 jul 2008
    243
    5
    18
    Vrouw
    Ik heb hier ook een apart emailadres die ik gebruik als ik eens mij ergens moet registeren en krijg idd allerlei spam mail

14. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Mijn broer heeft het trouwens helemaal goed geregeld. Die heeft een eigen bedrijf met website en als hij ergens een mailadres voor moet opgeven dan geeft hij de bedrijfsnaam@........nl dus bijv zwangerschapspagina@..........(zijn website) Als er dan spam op dat emailadres binnenkomt is het makkelijk te herkennen en weet hij ook meteen welk bedrijf het lek is en spreekt ze er op aan. Soms helpt dat, soms blokkeert hij gewoon dat specifieke emailadres.

Deel Deze Pagina