help! intake kraamzorg en kamertje nog niet klaar!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sannehai, 13 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

Hoi dames,

zoals de titel het al zegt, ik heb vandaag een brief binnen gekregen voor een intake van de kraamzorg.

maar alleen het kamertje is nog maar behangen, de wieg die moet nog bekleed worden, en de commode is er ook nog niet!

Kan ik wel al gewoon bellen voor de afspraak? of moet ik nu vragen of de commode snel kan komen ( want opa maakt hem zelf, dus dat moet wel lukken) en of de wieg snel bekleed kan worden (dat doet oma dus dat moet ook wel goed komen)

of maak ik me druk om niets? en geeft het niet als je die spulletjes nog niet hebt staan als ze langskomen...?

alvast bedankt!

2. Aleida

Aleida Fanatiek lid

9 sep 2007
    1.322
    0
    0
    verpleegkundige
    in de buurt van Groningen
    Vlgs mij maak je je druk om niks.
    Ik lees hier ook wel eens, dat ze niet eens naar het kamertje kijken tijdens de intake. Je hoeft het nog niet klaar te hebben. Je bent er wel al druk mee bezig, dus dat komt wel goed.

Geen stress! ;)

3. Sannehai

haha oke.. fieuw, ik d8 al helppp vind het zowiso al spannend dat ze dan langs komen maar goed;) hahaha

dan komt dat wel goed..

4. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    volgens mij maakt het niks uit ik had telefonisch intake
    dus dat checken ze volgens mij niet

5. Sannehai

ow haha alst het telefonisch is dan kunnen ze het al helemaal niet zien nee..

wat vragen ze eigenlijk in zo'n gesprek??

6. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    ze vragen naar jullie thuis situatie en je speciale wensen.
    ik heb bijvoorbeeld veel huisdieren maar geen andere kinderen.
    en mn vriend is gewoon thuis om de dieren en huishouden te verzorgen. ik wil alleen graag dat er vaak word gestofzogen.
    en ze kwamen hier in de 4de maand al en toen stond het huis nog in de steigers. hebben ze niks van gezegt. zelfs niet meer dan de woonkamer gezien. dus je maakt je zorgen om niks, als jij zegt dat het optijd klaar is dan maken hun er geen punt van.

7. mikki

mikki Actief lid

1 okt 2007
    293
    1
    0
    Rotterdam
    Bij mijn vorige zwangerschap kwamen ze ook kijken toen de babykamer nog niet klaar was. Sterker nog, we zaten midden in een verbouwing en wat de babykamer moest worden deed nog dienst als opslag. Ik kreeg toen wel een standje van de kraamzorg... Dat trok ik me toen vreselijk aan, achteraf vind ik het idioot dat ze zo reageerde. We hebben de babykamer op tijd afgekregen en bovendien slaapt de baby vaak de eerste tijd bij de ouders op de kamer. Geen zorgen dus! Gelukkig gaat de intake dit keer telefonisch, want ik vond het verder allemaal weinig voorstellen.
    Ze vertelden een beetje wat ze doen en waar je recht op heb. Later vroeg ze nog of ik vragen had. De enige vraag die ik had was of ik een kraamhulp kon krijgen die niet rookt, vanwege luchtwegklachten. Nou dat konden ze dan weer niet garanderen. Stom hoor!

8. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Niet druk over maken: bij ons is ze wel lang geweest maar heeft ze niet naar het kamertje gekeken. Het is vooral een voorlichting over wat zij doen en wat je van ze kan verwachten. Ik denk dat als ze wel naar het kamertje kijken, dat ze dan vooral willen weten hoe ver het bijvoorbeeld is van jouw slaapkamer en de badkamer, dat soort praktische dingen.

9. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    deze keer heeft de intake bij ons ook niet gekeken. bij de eerste wel had toen een ander bedrijf. en hetl igt er ook aan de een die vind het gewoon heel erg leuk om ff te kijken de ander boeit hetn iet.
    hier was er de eerste keer ook commentaar op mijn wiegej daar zou ik een plankje in moeten doen omdat het rugje namelijk gebogen ligt in het hangmatje nou vond dit zelf onzin en heb het dus ook niet gedaan. en moest aan de andere kant van de trap ook een leuning hebben nou dat maak ik zelf wel uit toch. dus niet te moeilijk over denken er zijn zuerders en simpelen.

10. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    niet zo druk om maken hoor.
    kamertje hoeft nog helemaal niet af te zijn en zij zijn al helemaal niet de-heb-jij-je-kamertje-af-politie

11. Sannehai

haha oke dames thnx voor jullie reactie;)

het was vast gewoon ff een ahh stress momentje van me, maar als jullie zeggen dat het niet nodig is, dan geloof ik jullie graag ;)

Deel Deze Pagina