17 juni hebben wij de 20weken echo om 19.00 's avonds. enorme spijt dat ik 's avonds heb afgesproken, maar anders kon mijn vriend niet mee. afgelopen maandag hebben we pretecho gehad met 16weken precies. ook 's avonds (totaaaal niet aan gedacht dat het Pinksteren was en we dus de hele dag vrij waren) dus was lekker zenuwachtig. vriend zei vanaf begin af aan meisje, droomde er ook over. ik zei vanaf begin af aan jongen, totdat ik droomde dat we een klein meisje krijgen...... maar we krijgen een zoon!! en een flinke ook! loopt wat weekjes voor.. dus ga maar met hem afspreken dat hij of wat rustiger moet groeien straks, of dat hij met 37weken uit mama's buik komt!
Gefeliciteerd liniej! Wow een grote zoon! Haha hij heeft het dus goed in jouw buik! voel je m ook al?
dankjulliewel! voel me zo trots als ik tegen mezelf zeg "je krijgt een zoon!" haha genieten. (meisje was echt minstens net zo leuk hoor!!) vk zegt ook dat de kleine het erg goed heeft in mijn buik. voel hem al lekker bewegen af en toe. eerste keer was al heel vroeg met 12 weken, begint steeds meer te worden nu dus super leuk!
Hoi meiden ik kwam dit topic tegen en mag me hier ook melden. 3 juni om 10:50 heb ik me 20 weken echo in het ziekenhuis. Geen speciale reden daarvoor, want de verloskundige hier maken die echo niet die word hier standaard in het ziekenhuis gedaan. Ik ben echt de dagen aan het aftellen tot het zo ver is Ben best wel zenuwachtig want ik voel me kleine helaas nog steeds niet (zelfs geen plopjes of wat dan ook Ik hoop zo dat ons kleintje gezond zal zijn.
Ik heb ook 17 juni om 16:00 de 20 weken echo. We weten sinds dinsdagavond dat we een meid verwachten.
Wij horen dat 3 juni pas (mits de kleine mee werkt) verheug me er wel op om me kleine weer ff te zoen want toen ik 13 weken was heb ik hem/haar voor het laatst gezien bij de vk, nog 11 nachtjes slapen en dan is het zo ver
Nog 14 nachtjes slapen! Duuurt langgg Ik heb ukkie al niet meer gezien sinds dat ik 11 weken zwanger was! Zoals Dory (Finding Nemo) altijd zingt; Just keep swimming! Gister besloten een shopdag te doen na de echo dus dan heb ik nog meer leuks om naar uit te kijken! Ik heb even advies nodig. Wij hebben een ligbad (badkamertje is beneden) en voor de rest een heel klein huisje. Op de bovenverdieping hebben we geen water. Wat raden jullie aan qua bad faciliteiten voor de beeb? Een tummy tub, een opvouw badje (past dat op een standaard?) of een badzithouder ding? Ik heb nog nooit een beeb in bad gedaan dus echt geen idee wat handig is. Alvast dank voor de tips!
Wij hebben gekozen voor een badje op een vouw standaard Kan je toch wat langer mee doen dan een tummy tub
Mijn moeder was met mijn jongste zusje helemaal fan van een soort matrasje die je in bad kan doen en dan blijft de baby daarin drijven. Ze hadden verder ook geen gewoon badje. Maar ik denk dat een vouwbaar badje of iig de standaard wel heel lekker is. Tummytub lijkt me helemaal niks maar dat is ook een kwestie van smaken verschillen denk ik.
Okey thanks meiden! ik ga er nog eens over nadenken en kijken wat ze in de winkels aanraden met deze situatie. Ik denk idd dat het lekker is om ukkie gewoon staand te badderen ivm mijn rug. En een tummy tub lijkt mij dan prima. Als uk groter is (er niet meer in past) dan kunnen we wel samen badderen of douchen.. Net heerlijk zwyoga gedaan. Nu 'zen' naar moord en doodslag kijken, met een danoontje! haha ik vind het een goede combi
Wij moeten nog even, maar vandaag pretecho gehad en die verloskundige zag niks verontrustends, dus daar houden we dan maar even an vast....
MusPoes ik zou toch echt voor een badje op standaard gaan. Wij hebben een Tummy tub en een badje op standaard en de Tummy tub hebben wij alleen de eerste 2 weken gebruikt. Ik vind het niet handig met haartjes wassen en omdat ik klein ben vond ik het ook totaal niet handig vast houden. Het badje gaat daarnaast veel langer mee. Het badje hebben wij tot 10 maanden heel veel gebruikt, op een gegeven moment ook met zo'n ligstoeltje er in. Ideaal! Na 10 maanden kom onze dochter goed stevig in bad zitten en zijn wij verhuisd dus hadden we een bad. Sindsdien gaat ze dus gewoon in het grote bad met een laagje water. Samen douchen is heel gezellig maar lang niet altijd handig. Helemaal niet wanneer je zelf niet in bad/douche wilt of hoeft. Misschien ontspant je baby straks heel erg in een badje en als jij dan iedere avond mee zou moeten... Onder de douche kun je je baby ook niet makkelijk wassen. Dat doe je dan sowieso op het aankleedkussen en dan spoel je af onder de douche. Ook zul je niet snel alleen gaan douchen, zo'n baby is glibberig en het is dan zeker handig om je partner paraat te hebben met een warme handdoek het kindje weer over te pakken (zelf uit de douche stappen met glibberig kindje in je armen is niet fijn!). Ik heb wel eens gelezen dat meiden hun kindje dan in een badzitje in de douche zette maar dat vond mijn dochter absoluut verschrikkelijk! Beetje lang verhaal geworden, maar zo is mijn ervaring. Ik zou zeer zeker een badje met standaard kopen! Standaard is in te klappen en badje kun je in het grote bad zetten. Oh en nog een tip voor degene die hem wil Als je (net als ons) liever de baby op de badkamer wast, baddert en afdroogt en aankleed, laat je partner dan een houten plaat maken die je op de wastafel kunt leggen (met uitsparing voor de kraan of kranen). Op die plaat kun je dan je waskussen leggen en daar kun je je kindje lekker op wassen. Na het wassen meteen in het warme badje, ideaal! Sommige hebben het badje op de babykamer en slepen dan met emmers water, ik vond dat echt niet handig! Bovendien was onze badkamer veel makkelijker lekker warm te maken
ik vind de tummytub super omdat de meeste baby's het heerlijk vinden en er heel erg in ontspannend. het 'strakke' in de tummytub doet ze denken aan de baarmoeder. sommige baby's vinden een gewoon badje, helemaal als ze net geboren zijn, niks omdat ze helemaal los zweven en geen geborgenheid hebben. daarnaast ben ik erg lang en is de tummytub dus ideale hoogte voor mij. douchen met een kleintje kan idd eng zijn, zeker als ze helemaal ingezeept zijn. maar dan is een douchekrukje erg fijn. kan je zelf gewoon zitten, en heb je toch iets meer houvast als je de kleine op/bij je schoot hebt.. maargoed iedereen heeft z'n eigen ervaringen en voorkeuren. een tummytub is helemaal niet duur dus kan altijd een gokje wagen. of misschien van een vriendin/kennis lenen?
Hallo dames, mijn 20 weken echo is verzet naar 13 juni. Doordat er in de fam. van mijn man iemand een aangeboren hartafwijking heeft krijgen wij een uitgebreide echo door iemand die net even iets meer kan zien. En dat kon niet eerder helaas.