Onze kleine is nu 4 mnd. In de late middag, dus na de fles van 15u slaapt hij vaak maar kort, heeft hij dan om de een of andere reden toch een langer slaapje (omdat ik zijn fles eerder moest geven of om dat hij de rest vd dag slecht heeft geslapen) doet hij na de fles van 19u maar een kort slaapje en is dan gewoon echt wakker en zeer tevreden in de box. Hij gaat dan pas rond een uur of 22 naar bed, dan is hij pas moe???. Als het slaapje na de fles van 15u korter is geweest heb ik het idee dat hij wel gewoon na de fles van 19u om een uurtje of 20 ligt te slapen. Vanaf donderdag slaapt hij dus pas rond een uurtje of 22. Dus ik vroeg me af wanneer dat slaapje vervalt, en wanneer hij gewoon om een uurtje of 20 slaapt tot de volgende morgen (wel met een flesje om een uurtje of 23. Dan hebben we de avond ook weer een beetje voor ons zelf, beetje echo wel natuurlijk...
Ik zou 't eens gewoon proberen, 19u is een veel logischere bedtijd uiteindelijk als 22u. Toen wij overgingen naar 's avonds bedtijd was het vaak ook echt vroeg hoor, 19u was echt op zn laatst, vaak gingen we al 18.30 naar boven, want dan is 't best lang van middagdutje naar bedtijd.
Ik denk helaas niet dat ik m zo lang op kan houden. Vandaag in de late middag trouwens een kort slaapje (3 kwartier) en toch na de fles van 7u om kwart voor 8, 8u naar bed, en na 3 kwartier helaas weer wakker. Maar dan ook echt klaar wakker, en gezellig lachen en spelen etc..... (super schattig en echte smeltmomentjes, maar ja, tis eigenlijk bedtijd, hij leek zelfs wakkerder dan overdag) Tenminste bij ons... Misschien krijgt ie overdag te veel slaap, de laatste dagen slaapt hij overdag best veel. Zou het ooit goed komen slapen van een uurtje of 7 tot 7????
Gewoon je ukkie blijven volgen.. Komt vanzelf De mijne slaapt nu van half 9 tot half 8 met uitschieters naar half 9 Gewoon jouw ritme aan blijven houden wanneer hij eruit moet smorgens
Wanneer je kindje er aan toe is? Hier sliep de oudste vrij snel nog 2x per dag (11-13 en 15-16/17 om daarna van 19-7 te slapen), de jongste (nu 10mnd) slaapt al tijden van 9.30-11.30 en van 13.30-15.30 + 18.30-7.00. Als er geen schooltijden zijn van de oudste dan slaapt ze soms ipv het middagdutje iets later op de middag, maar is net hoe de dag is en hoe moe ze is.. Ieder kindje is ook anders wat dat betreft. 'Gewoon' naar je kindje kijken dus..
Ik volg nu idd gewoon mijn kindje. En hij gaat dus naar bed als hij moe is. Maar de ene tijd is hij dus 's-avonds na 3 kwartier gewoon echt wakker. Hoewel ik dat als bedtijd aan wil houden. En soms slaapt hij ook gewoon vanaf een uurtje of 8 tot een uurtje of 7, wel met nog een flesje rond 11u welke ik hem dan al slapende geef. Maar nu is hij dus al avonden wakker rond een uurtje of 9 en dan tot een uurtje of 10 half 11... Een aantal weken geleden was dat dus ook al. Hij is dan wel tevreden en super vrolijk dus heel erg is het niet, maar wel als ik zelf ook eens op tijd naar bed wil. En ik wil natuurlijk dat hij ooit gewoon in de avond slaapt tot de ochtend, anders kan ik de 5de fles nooit later vervallen. Tja, blijft lastig.