ons meisje zal bij de geboorte niet groot zijn en sowieso kleiner als haar broer ze was 51 cm en 3390 gram en heeft weken in maat 50 gezeten. maar ik twijfel dus nu zal ik gewoon maat 50 kopen of toch ook maat 44. wat denken jullie?
Weet je heel zeker dat ze zoveel kleiner zal zijn? Er kan nog zoveel veranderen in de komende maanden. Maat 44 is echt voor premature kindjes. Mijn kindjes pasten die goed toen ze ong 1.700gram wogen en 44 cm waren. Zo'n kleintje verwacht je neem ik aan niet als ze á term wordt geboren? Ik zou gewoon maatje 50 nemen. Per merk verschilt dat ook enorm. Maatjes 50 van de Hema en Noppies vallen heel klein uit.
tja, ik ben zelf zo : Liever mee verlegen, dan om verlegen. Dus liever te veel dan te weinig. Dus als je twijfelt, zou ik voor m'n eigen idee/gemoedsrust lekker 1 of 2 setjes in 44 kopen. Gewoon om dat ik voor m'n kindje wel heel graag passende kleertjes wil hebben na de geboorte. ---> ik lees nu adi's post: Noppies valt inderdaad wel heel klein, dus dat is ook een optie, mt 50 van een klein vallend merk.
ze word gehaald bij 37 weken is het plan en door de afwijking aan haar navelstreng heeft ze een hele grote kans op een groeiachterstand.
Ik zou ook gaan voor merken die klein vallen en dan maatje 50. Noppies valt inderdaad klein. Maar door de complicatie die je aangeeft kan het nooit kwaad paar dingetjes in maat 44 te hebben. Als je je daar prettiger bij voelt, gewoon doen.
ik heb van isi mini wat overslagtruitjes gekocht dat is maat 50 die vallen ook lekker klein! ik zou gewoon voor de zekerheid wat kleine maatjes kopen is veel lekkerder als het goed past dan dat het te groot is.
Dat is niet niks. ik hoop dat jullie meisje ondanks alles een mooi gewicht zal hebben. Dan zou ik wachten tot een week of 35 met kopen. Dan heb je een betere indicatie van de grootte van de baby en kun je alsnog de eerste paar pakjes halen. Bij Babydump hebben ze ook maat 48, weet even niet meer welke merk.
dat kan ik ook doen dat ik nog even afwacht. er is natuurlijk ook een kansje dat ze gewoon een mooi formaat zal hebben
Met een groeiachterstand heb je dus ook kans op een dun baby'tje... Dan vind ik Hema erg groot vallen, breed en kort (hals wijd) Noppies valt klein (maat 50) Gymp valt vaak klein en smal Prenatal... sommige maatjes 44 vallen even groot als een (ander merk) maat 50 Het is dus écht vergelijken door op elkaar te leggen. Wij hebben hier in het begin veel plezier gehad van Gymp, Ducky Beau en Noppies tot zo'n 3000 gram in maatje 50. Ons ventje was 1710 gram en 44 cm klein met 37 weken (ook een slechte navelstreng en kleine placenta icm hoge bloeddruk) Nu is hij ruim 4200 gram en sommige Hema en Prenatal zitten nog niet mooi (maat 50 te breed en te kort!) Ik heb het dan over die bedrukte truitjes van Prenatal met teksten zoals "proud to be stout" is géén Prenatal eigenmerk geloof ik. Hopelijk kan je ukje toch nog voldoende groeien en nog genoeg weekjes in je buik zitten. Succes!
Oja... ik had tijdens mijn ziekenhuis opname nog wat via internet besteld www.neomaatje.nl Maar je zal nog voldoende groeiecho's krijgen, toch? Bij ons zaten ze er niet ver naast met de schatting op 36.5 weken.
Ik zou nog even de groeiecho's afwachten, misschien is ze minder klein dan je nu verwacht? Kleertjes vzijn zo gehaald. Ik heb vandeweek nog 2 pakjes mt 44/46 bijgehaald na een groeiecho en conclusie: zo'n 2500 gr met 39 weken en kans op vroeggeboorte...
Ik zou ook nog even wachten tot de groeiecho's in je latste trimester. Mijn zoontje was met de geboorte 2650 gram en ongeveer 45 cm. Hij heeft een kleine twee weken toen maat 44 gedragen wat ik vanuit mijn kraambed in opdracht heb gegeven bij mijn moeder. Maat 50 kan inderdaad ook klein uitvallen. Ow ja tip de rompertjes maat 44 hebben ze ook bij V&D dan betaal je voor 2 rompers iets van 8 euro. Bij de prental zijn ze duurder.
Ik zou wachten met hele kleine kleertjes kopen. Hier werd ook even gedacht dat ze te klein zou zijn heb toen met 32 weken een echo gehad en ze bleek gewoon op het gemiddelde te zitten. Ik had me toen voorgehouden dat mocht ze toen te klein blijken ik dan wat in maat 44 zou kopen. Het is ook maar net hoeveel je wil/kan besteden, anders kan je sowieso best 2 setjes in maat 44 kopen, doe je niemand pijn mee lijkt me. Bij de Zeeman hebben ze trouwens nu hele schattige broekjes in maat 50 en ze vallen heeeeel klein.
Ik zou nog even wachten. Welke afwijking van de navelstreng heeft je kindje ? Mijn zoontje had 2 vaten in de navelstreng.
mijn zoontje was ook erg klein en omdat we dit wisten hadden we wel maatje 44. dit ook omdat hij zowiezo kleiner zou zijn dan me dochter en die was maar 46cm een 3160gr. zij verzoop in maat 50. zoontje was uiteindelijk 44cm en 2740gr. maat 44 heeft hij denk ik max 2wk gedragen en toen nog even maat 50. binnen 2 maanden zat hij in maat 56. ik zou dus in het ziekenhuis koffertje 1 maat 44 doen en 1 maat 50. als 44 goed zit kun je altijd als kraamkadotje aanmensen maat 44 vragen of je stuurt manlief even naar prenatal ofzo
ik had bij mijn oudste kleding gehaald toen die geboren was, ben begonnen net maatje 38!! onze jongste zou een beer van een baby worden, vlgs de echo op 4 kilo geschat, echter bij de geboorte 2970gr en 48 cm met 39w3d(had gewoon een dik buikje en hoofdje, dus die vertekenden het beeld, haha). had gelukkig wel nog maatje 44 in huis, en die kon hij ook makkelijk aan....noppies in 50 gingen ook makkelijk, omdat die klein vielen.
Ons kleintje is met 40+5 geboren, 49cm 3420 gram en maat 50 is echt groot voor dr. Heb niet veel kleding in maat 50 omdat de schatting was; een lang kind. Zou als ik jou was nog wat echo's afwachten en anders is het zo gekocht.
Ik zou denk ik ook even de groeiecho's afwachten. Zelf heb ik in de laatste weken nog wat pakjes in maat 50 gekocht maar werkelijk alles is hem nog te groot. Noppies valt inderdaad mooi smal. Hema vind ik echt veel te breed, daar verzuipt mijn mannetje echt in