Wie heeft de box vroeg weg gedaan?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Snoopy1979, 11 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Vanaf dat mijn zoon los kon lopen (10mnd) is de box eruit gegaan! Geen moment spijt van gehad..

2. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Ik denk dat het per kind verschillend is.
    Martijn heeft er heel lang heel fijn in gespeeld, tot Emma geboren was eigenlijk, dus toen was hij 15 maanden.
    En als ik hem er nu in zou zetten zou hij er nog fijn in spelen denk ik.

3. daydreamer

daydreamer Niet meer actief

#23 daydreamer, 12 dec 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 dec 2010
    Ik heb hier precies hetzelfde..
    Twijfel ook! Of nou ja, eigenlijk kan ik 'em wel gewoon weg halen.
    Levi kruipt, zit, staat, loopt langs tafels of wat dan ook.. En ik zet hem weleens even in de box, maar dan is hij het met 10 minuten ook echt weer zat. Dit is dus al een maand of 3 zo..
    En als ik ff naar het toilet ga, of snel iets van boven moet pakken, laat ik 'em gerust beneden. Hij kan niks doen. Ja, vinger tussen een lade of deurtje, ofzo.. Of omvallen.. Maar dat gebeurt ook wel als ik er bij ben. Hou je toch niet tegen. Hij heeft wat dat betreft eigenlijk nooit wat, is een bikkel. Haha! Bezeerd zich niet snel..
    Eigenlijk weet ik nu al wat ik zo ga doen..... Box naar zolder! Hahaha!

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Haha door dit topic heeft iedereen straks de box opgeruimd ;). Ik denk dat ie hier vanavond misschien ook al wel weg is. Wij hebben ook een redelijk grote kerstboom en een niet al te grote woonkamer, dus de ruimte kunnen we wel gebruiken. Ik ga me even psychisch voorbereiden ;). Ik vind het vooral lastig omdat Eva het dus altijd zo leuk vond in de box, maar goed, alles met Lisa loopt al helemaal anders dan met Eva, dus dit kan er ook nog wel bij :)

5. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    ik zou hem ook weghalen hoor. Bij mijn zoon hadden we hem ook met 9 maanden ofzo weg. hij speelde er nauwelijks in. Weggaan was ook nooit een probleem. even in de kinderstoel of wipper. We woonden toen gelijkvloers dus zette hem ook nog weleens in zijn bedje. Zou best eens kunnen dat ie het nu ook nog minder lamg overleefd. Ik merk ook dat mijn dochter het niet zo leuk vindt in de box omdat ze apart ligt. Ze ziet graag haar broer spelen :)

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Bij zoon heb ik 'm kunnen gebruiken tot 18 maanden... heerlijk! Ik hoop dat dochterlief het ook prima vindt.. geeft echt even rust om naar boven te kunnen lopen etc

7. jesjuh

jesjuh Actief lid

29 mei 2007
    429
    0
    0
    Nijmegen
    hier staat de box er ook nog, en zal er voorlopig ook wel blijven staan. Zoonlief vind het prima in de box. Hij kan daar rustig spelen en inderdaad ff in zijn eigen wereldje. Daarbij komt dat ik 2 behoorlijke honden heb en katten dus ik kan hem nooit alleen laten kruipen/staan/lopen als ik ff naar de wc moet of ff snel wat moet pakken boven. ook als ik aan het koken ben is het wel handig dat ik me zelf niet in 2en hoef te splitsen hahahahaha.
    Dus hier staat vooral vanwege de beestenbende nog.

8. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Hier hebben we hem nog steeds in gebruik. Hij zit er ongeveer 3x per dag een kwartiertje in misschien wel eens langer. Hij zeurt wel eens maar je kunt niet bij alle handelingen een nieuwsgierige uk er bij hebben. Hij staat hier wel centraal in de ruimte zodat we hem altijd kunnen zien en aandacht kunnen geven. Voorlopig blijft hij nog staan rond de periode dat uk kan lopen willen we hem denk ik wel weghalen ... maar dat zal de tijd leren.

9. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik heb hem weggedaan toen ze 19 maanden was en nog had ik er een beetje spijt van. Ze speelt soms nu boven in haar bedje als ik bv de badkamer of het trappenhuis poets, en daar heeft ze echt plezier. Achteraf gezien had ik hem moeten laten staan dan had ze nog een klein eigen speelplekje. Maar ja, helaas (heb hem verkocht).
    Maar als je dochter er niet in wil, is de keuze redelijk makkelijk lijkt me: weg ermee dan ;)

10. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

19 jan 2009
    599
    0
    0
    Mijn zoontje is nu bijna 16 maanden en zit er nog elke dag even in. Vooral als ik geen rondrennende uk kan gebruiken. Gisteren werd hij bv wakker toen ik net de laatste dingen aan het strijken was. Dan gaat hij even in de box. Ik heb wel gemerkt dat ik het leuk voor hem kan houden door steeds een paar andere speeltjes en boekjes in de box te leggen. Soms gaat hij daar mee spelen en soms is het spelletje juist om alles eruit te gooien ;)

Ik ben juist nu hij kan lopen blij dat de box er nog staat, omdat hij nu bij veel meer dingen bij kan.

11. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Wij hebben de box weggehaald toen Aaron 10/11 maanden was. Aaron vond er niks aan, het stond in de weg en werd alleen als opslag gebruikt.
    Pas toen hij in de 15-maanden sprong kwam, miste ik dat ding wel een beetje. Dat duurde 2 weken ;).
    Hij wil nu bijvoorbeeld ook alles doen wat mamma doet. Dus stofzuigen en dweilen gaat nu niet heel relaxed omdat hij dan per se de stofzuiger/dweil wil hebben. Nu heeft hij zijn eigen mini stofzuiger en is er niks meer aan de hand.

Kortom: hier geen spijt van gehad.

12. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Hier was de box met 10 ,maanden al weg! Nooit gemist!

13. Aszz

Aszz Niet meer actief

Met Nathan hebben we voordat hij 1 jaar werd de box weg gedaan.Hij zat er ook nooit in, ding stond in de weg, dus hoppaaa op marktplaats.
    Nooit spijt van gehad. Als ik ging dweilen ofzo, zette ik hem wel in de kinderstoel. Ging altijd prima.

14. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Wij gebruiken de box wel vrij veel, mijn dochter tijgert alleen nog en staat niet ofzo of een poging daartoe.
    Hij staat ook nog steeds op de hoogste stand, maar daar gaan we wel verandering in brengen.
    Ze zit hier elke dag wel in de box, s'ochtends voordat ze naar de creche gaat, als ik aan het koken ben, en vandaag heeft ze ook ongeveer een half uur erin gespeeld, wissel het wat af met de vloer.

Heb haar vanaf het begin af aan regelmatig in de box gehad zodat ze er ook aan zou wennen en een eigen plekje heeft.
    Ook vind ik het makkelijk in de gevallen dat je ff naar het toilet moet/koken etc...

Nee hier staat ie voorlopig nog wel.

15. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier vindt ze het ook niet echt leuk maar hij blijft voorlopig echt wel staan. Danique gaat hier echt niet rustig in een hoekje op de grond zitten spelen, niet die gaat uitvogelen waar ze nu eens aan kan zitten ;) Ze mag hier geregeld op de vloer maar ik heb dan gewoon geen rust.
    Ze zit er hier 's morgens vaak 3 kwartier/uurtje in, als ze net in de kleren is, kan ik even rustig douchen enzo. Als ik haar boven laat, dan trekt ze de nachtkastjes o.a. leeg, boeken worden verscheurd etc. Beneden is de hond(je) er ook nog.
    Meestal gaat ze er in nadat ze wat gegeten/gedronken heeft, tot ze het echt zat is, daarna mag ze even op de grond en als ze moe is op bed. Het helpt hier wel als ik het piepen negeer, dan gaat ze vanzelf lief spelen om het later nog eens te proberen ;) 's Avonds als ze in haar pyjama is speelt ze er vaak ook nog even in. Totaal denk ik toch nog wel 2u per dag.
    Het vallen in de box herken ik, maar nu ze al wat langer staat gebeurd het bijna niet meer.

16. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Heel vaak gebruik ik hem ook niet meer, maar vind het soms toch echt handig. Zeker omdat wij 2 grote honden in huis heb lopen. Als ik bv even naar boven moet, of naar het toilet, boodschappen uit de auto halen, honden snel op het veld voor ons huis een plasje laat doen, etc.. Dan vind ik hem erg handig.

Deel Deze Pagina